Skip to main content

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem. Philips tv en 4K ontvangen van Arris. Heb alle kabels, kastjes en uitgangen al vervangen en geprobeerd. Tevens ook al 2 uur met de technische dienst van KPN gebeld en alles geprobeerd. Niets werkt. Kennelijk een Philips probleem? Die hebben ivm Corona geen helpdesk. 
Overigens werkt het wel op de Toshiba TV. 
@kpn : ik hoop dat jullie spoedig met een oplossing komen, want ik ga er vanuit dat wij niet de enige zijn. 

 

Admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Die Toshiba is dat een HD en de Philips een 4k UHD televisie?

Staat de Philips wel op de juiste hdmi ingang? Dat gaat icm de kpn ontvanger niet automatisch.

Draai de hdmi kabel eens om. Als het nog geen HDMI 1.4 high speed kabel is vervang deze dan (eerst) eens.


Hoi @ThomasKal . Welkom op het forum.

Wat jammer dat er geen beeld is. Kun je de tips van @PeterG eens doorlopen?

Wat voor type televisie is het trouwens? Kun je type nummer noemen? Soms zijn er ook firmware updates voor moderne tv's. Kun je daar ook nog naar kijken?


Hallo @PeterG en @Erwin_ , bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat de Toshiba een HD is. Maar dat weet ik niet zeker.

De Philips is een 55PUS6201/12 Philips 4K Smart LED-TV . 

Ik heb alle kabels al een keer vervangen en omgedraaid. Tevens reset en firmware geinstalleerd. Niets helpt.

Hopelijk weten jullie een oplossing.

 


Ik heb (nu als tweede tv) een philips HD. Daar weet ik dus wel wat tips & tricks.

Waarom de Arris 5202 niet wil samen werken met de philips 4k is mij een beetje een raadsel.

Er zit toch wel minimaal een HDMI 1.4 High Speed kabel tussen, hè. Niet een oude kabel van tig jaar geleden.


Ik heb de hdmi kabels uit het installatiepakket (met 4k ontvangers) gebruikt, dus die zijn als het goed is gloednieuw.


Gewoon maar even een idee….

Als je ‘m op de Toshiba hebt, en dus beeld hebt, kan je dan de beelduitvoer eens vast instellen op 1080i. En daarna weer op de Philips 4k.


@Erwin_  (en de rest) ik heb thuis exact hetzelfde probleem… 

Alle bovenstaande adviezen al geprobeerd: 

 

Na het aanzetten van de tv en ontvanger krijg ik direct hele fijne sneeuw te zien.  Opzich prima maar dat is niet waar ik de apparatuur voor heb...:sweat_smile:

Even de HDMI kabel uit de tv ontvanger trekken en weer terug stoppen en dan heb ik weer goed beeld.

 

Als KPN hun knappe koppen bij elkaar kan steken om dit probleem te verhelpen… dan graag:grin:

 

Mocht het er iets mee te maken hebben… Ik heb een Experia V10 box. 

 

Met vriendelijke groet,

 


direct hele fijne sneeuw te zien.

Het tv aanbod is nu de corona een tijdje is ook niet veel beter meer. :wink:

Heb je de Arris 5202 op diepe standby staan als ie daarop staat?

Wat zet je eerst aan? De TV of de Arris?

Het zit ‘m in de HDCP handshake.


 

Heb je de Arris 5202 op diepe standby staan als ie daarop staat?

Wat zet je eerst aan? De TV of de Arris?

Het zit ‘m in de HDCP handshake.

Ik heb geen idee hoe ik de tv ontvanger op diepe standby zet, ik druk de tv en ontvanger gewoon uit met de bijgeleverde afstandsbediening en thats it. 

 

Wat aanzetten betreft kan ik je ook geen duidelijk antwoord geven:sweat_smile: tis maar net welke knop ik eerst in druk. Met mijn vorige tv ontvanger van KPN maakte dat ook niet uit. Ik heb trouwens wel geprobeerd om daar op te letten en de volgorde van aanzetten eens andersom te doen maar dat maakte niet uit. 

 

Wat is de HDCP handshake? En hoe kan ik dat omzeilen/aanpassen/verbeteren? 

Je kunt op internet al een aardig portfolio bij elkaar harken van mensen die dit probleem hebben, is KPN hier actief mee bezig @Erwin_ ? 

 

 

 


Standaard staat ie op diepe standby. Het aanzetten duurt dan een minuut ofzo. Begint geloof ik bij 70% .

De HDCP is een door contenteigenaren verplichte beveiliging op SetTopBoxen (STB's). Daar kan en mag dus niet mee gerommeld. Helaas is de tijd die de kpn box daarvoor neemt soms te kort voor televisies. Mijn theorie: als je eerst de tv aan zet, en even op laat starten, zou het toch goed moeten gaan… (maar ja, dat is theorie).

A.d.h.v. jaren forumlid, en dus wat er allemaal op ‘t forum verschijnt, heb ik onlangs gekozen voor een nieuwe Samsung. Qua samenwerking tot nu toe zeer tevreden. Kan zelfs met de Samsung One Remote de kpn ontvanger bedienen.


Hoi @Co. Pietjes . Jammer dat het aldoor op deze manier geforceerd moet worden.

@PeterG geeft wel een nuttige tip en al was het maar om te testen, ben ik benieuwd naar het resultaat:

Mijn theorie: als je eerst de tv aan zet, en even op laat starten, zou het toch goed moeten gaan… (maar ja, dat is theorie).

Mocht het dan wel werken weten we in ieder geval iets meer en kan ik proberen dit bij onze developers aan te kaarten 


Hoi @Co. Pietjes . Jammer dat het aldoor op deze manier geforceerd moet worden.

 

Hoi Erwin_ . Ik snap niet goed wat je hiermee bedoeld…

 

 

Ik heb de tip van Peter nu een aantal maal uitgevoerd, maar zonder enig succes. 

Tot dusver blijf ik de hdmi kabel uit en inpluggen bij het opstarten :disappointed_relieved:

 

 

 

 


Heb jij het 4K pakket, @Co. Pietjes . Anders is het misschien een idee om je een andere (niet 4K) tuner te sturen. 

Ik voorzie namelijk dat dit probleem pas opgelost wordt bij een volgende firmware release en dat kan nog wel even duren.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hi all,

Is er al een update beschikbaar m.b.t. dit probleem? Ik heb exact hetzelfde probleem en bij mij werkt het ook als ik de hdmi kabel er even uit haal en terug in stop. Wat ook werkt is als ik de ontvanger opstart nadat ik even de stekker er uit heb getrokken. 

 

Alle bovenstaande suggesties heb ik ook al geprobeerd maar zonder succes.

 

Mvg,

Bas


Hoi @SebP : Ik denk dat we moeten wachten op een volgende software update.. Welk type ontvanger heb jij?


Dank voor je snelle antwoord @Erwin_ . Ik heb de Arris VIP5202


Was dit altijd het geval, @SebP ? Of is het probleem spontaan opgetreden? 


Dit was altijd al zo. Een paar maanden geleden ook een nieuwe ontvanger ontvangen maar dat hielp helaas niet.


Helaas is het een ‘bekend’ probleem tussen de 5202 en Philips. Er zijn meer topics mee met diverse melders.

Ik vrees dat iedereen het met de huidige software even uit moet zitten tot de volgende update…. waar dan hopelijk de oplossing in zit.


Dit was altijd al zo. Een paar maanden geleden ook een nieuwe ontvanger ontvangen maar dat hielp helaas niet.

Ah, duidelijk. Ja dan is het afwachten geblazen op de nieuwe software.  Blijkbaar ‘snappen’ beide apparaten elkaar (nog) niet goed.


goedemiddag Harryvz.ze zijn er mee bezig met uitrol nieuwe software. zal nu spoedig gebeuren.ik heb hem al.👍


vol goede moed vandaag de software update gedownload. Maar GEEN oplossing.

Ik vind het echt lang duren voordat KPN dit oplost.


Software update? Doet ie dat automatisch? Maar helpt dus ook niet. Wanneer wel???


Ik heb hetzelfde probleem. Schandalig dat KPN dit nu na 9 maanden nog steeds niet heeft opgelost. Ik zie hier meerdere topics over. Toch maar overstappen dan...