Skip to main content

Sinds afgelopen maandag hebben wij nieuwe producten van kpn gekregen. Een nieuw modem, nieuwe tv ontvangers en super WiFi.

Met de tv in de woonkamer gaat iets fout maar we vinden het probleem niet. Als wij de tv en de tv ontvanger aanzetten krijgen wij zwart beeld. Als wij de HDMI kabel er even uit halen en weer in doen krijgen we gewoon weer beeld/geluid en kunnen we normaal tv kijken. Dit is elke keer als de tv is uitgeweest.

we hebben de nieuwe 4K kastjes en een 4 k tv van Philips. We hebben 4 hdmi poorten en alle 4 hetzelfde probleem. We hebben al een andere HDMI kabel geprobeerd, en dat lost ook niks op.

we hebben boven ook een nieuw 4K kastje. Deze werkt zonder problemen. Geprobeerd om te ruilen met beneden maar deze heeft dan beneden de zelfde problemen.

waar kan dit nog aan liggen?

Hallo @Fam doppen ,

Hoe staat de resolutie ingesteld in de TV-instellingen? Probeer eens 1080i of AUTO. 

 


Beide geprobeerd maakt niks uit


Staat de tv helemaal uit of op stand-by? Ik neem aan dat laatste.

Staat de ontvanger helemaal uit (schakelaar) of op deep-sleep?
Of op stand-by (je ziet dan nog de tekst “zet de ontvanger aan door op Ø te drukken”)


Ik heb geen Philips maar misschien staan er in je menu smart verbindingen met gekoppelde apparaten Ivm automatische herkenning e.d.  die je aan moet zetten dan wel uit moet zetten. Andere mogelijkheid is dat je je hdmi ingangen softwarematig in je tv op HDR 4k moet instellen ipv van auto of uit. Op basis van wat ik lees zit het probleem waarschijnlijk in je philips tv. 


Hi @Fam doppen, welkom op ons forum en goed dat je dit hier meldt. Het is lastig als je steeds de HDMI kabel opnieuw aan moet sluiten om tv te kunnen kijken. Net als @Mo66 heb ik het idee dat het wordt veroorzaakt door iets in de tv, aangezien het met een andere ontvanger net zo is. Ik zie ook dat hierboven al een aantal tips zijn gegeven. Kun je aangeven of het met deze tips is gelukt om het op te lossen? 


Beste Fam Doppen

 

Bent u hier nog uit gekomen want ik zit in het exact zelfde schuitje als u.

Groeten 

Albert


Ik heb hetzelfde probleem en heb het idee dat dit probleem nooit is opgelost... Is dat zo of is er wel een oplossing?


@Kfr

Welkom bij kpn én op het forum 🙂.

Zelfde probleem, maar om je beter te helpen is wat meer informatie nodig.

Zelfde merk tv? Anders? 4k/UHD tv? Leeftijd?

Bijgeleverde HDMI kabel gebruikt? (ontstaat namelijk best vaak icm oudere hdmi kabel)