Skip to main content

Goedendag 

Het lijkt wel een grap. Ik ontving de Philips tv  43 inch ( KPN black friday deal) prachtige tv bouwjaar okt. 2022. Maar ik snap deze samenwerking niet de kpn app kan niet op deze tv. Te idioot ! Als KPN  moet je zeggen ok wij nemen zoveel tv ‘s ah maar de KPN app moet er dan wel op. Echt zo stom dit 

 

Gr Laura 

Ik heb zo’n ding liggen, die ChromeCast, het goedkope model. Was hem helemaal vergeten. Paar jaar geleden aangeschaft om Prime Video en Netflix te streamen naar mijn ietwat verouderde LG tv. Had hem op een gegeven moment niet meer nodig, omdat Ziggo die apps ook ging verzorgen. Lag nog onder de tv keurig ingepakt. Dank voor de tip PeterG.

Ik heb die Philips tv in de slaapkamer gezet en daaraan die ChromeCast gekoppeld. Moest wel eerst even een reset geven op het apparaatje zelf zodat ie weer gebruiksklaar werd. Toen met behulp van de GoogleHome app (even op je IPad of telefoon downloaden) de instructie gevolgd. Duurt even voordat je eindelijk verbinding hebt. Je moet het apparaatje wel met je WiFi verbinden. Zoek even op ChromeCast help op internet hoe je dat moet doen. Ik heb het n7 uitgetest en het werkt prima. Je kunt nu met je smartphone of tablet de KPN programma’s streamen naar je tv. Opnemen en terugkijken kan allemaal, maar niet via de afstandsbediening van je Philips tv. Ik heb de ChromeCast in vrije HDMI poort gestoken en de voeding in een usb aansluiting gedaan. 

Ik heb nu draadloze tv op mijn slaapkamer. Geen kabels etc. meer nodig. Dit kun je natuurlijk overal in je huis doen, mits je WiFi signaal sterk genoeg is. Mocht dat niet het geval zijn, kun je altijd nog een Super WiFi aanschaffen die het signaal opppikt van je router en versterkt doorstuurde naar ba de tweede etage in je huis. Zo’n ding van KPN kost iets van € 50, begreep ik van de monteur.

Heel verhaal, maar er zijn dus mogelijkheden. Die Philips tv geeft voor mij een perfect beeld en geluid, dus ik ga niet de duurdere 4K versie kopen. Voorlopig voldoet deze.


Ik heb zo’n ding liggen, die ChromeCast, het goedkope model. Lag nog onder de tv keurig ingepakt. Dank voor de tip PeterG.

Graag gedaan @Nrghart . Welk type Chromecast is het?

de communicatie met deze mensen (vermoedelijk Bulgaren) op zijn zachts gezegd slecht was.

BTW. Hier was is het Glasdraad. Die werken met een SERVISCH bedrijf. Ook de bedrijfsnaam en kentekens op de auto's Servisch. Alleen de voorman sprak redelijk goed Engels. De rest totaal niet. En ik ben een kletser dus wat ongezellig.

 Maar die TV actie is echt een flop voor de gemiddelde TV kijker die echt niet weet hoe ze dit moeten oplossen. Mooie praatjes vullen geen gaatjes, blijkt maar weer.

Veruit de meeste mensen gebruiken, nog steeds, alleen de tv ontvanger. Die zullen niet eens merken dat het geen (fatsoenlijke) smart-tv is.


De Chrome Cast 3


De Chrome Cast 3

Oh, die is prima. Met de 2 worden er problemen gemeld met de KPN TV app. En de 1 wordt niet meer ondersteund qua updates door Google enzo. 


Hoi @Nick83, vanuit KPN heb ik hier helaas weinig aan bij te dragen

Lekker makkelijk


Ik vind het jammer dat KPN zelf niet met deze ChromeCast oplossing van Peter G. aankwam. Dat had jullie een hoop gemopper bespaard gebleven. Een klein beetje schamen mogen jullie je wel, want het is jullie beroep om met oplossingen te komen. Op reputatieschade zit KPN, dat overigens een prima bedrijf is, niet te wachten. Ik hoop wel dat jullie er van leren.

Ik snap dat niet iedereen zo’n ding in huis heeft liggen, zoals ik, en dat men niet op extra kosten wil worden gejaagd door er één te kopen. Maar zelfs als ik er geen had liggen, had ik hem toch gekocht met het idee om een hoop ergernis voor een paar tientjes af te kopen. Ik geef toe, het is niet de meest ideale oplossing (je moet best veel handelingen verrichten voordat je KPN beeld hebt en je afstandsbediening van de TV gebruik je alleen maar voor aan- en uitzetten voor het het geluid), maar het werkt wel en daar gaat het op dit moment om. Ik vertrouw er op dat KPN vast ter zijner tijd met een wat simpeler oplossing zal komen. End of dicussion. 


Natuurlijk gaat de KPN niet een gratis TV weggeven met een KPN app erop, dan kan je als KPN je TV box niet verkopen… Nee die moet a 4 euro zoveel per maand gehuurd worden. Slim!

 


€ 5 per maand.

De eerste tv ontvanger is bovendien inbegrepen bij het abonnement. Is een Android-TV box dus dan heb je meteen een volwaardige smart situatie.


Als je al een LG of Samsung smart TV heb je voordeel. Zo niet dan kom je 1 kpn tv box tekort.


Ik ben sinds 22 december 2022 aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN. Tot die datum was ik aangesloten bij de kabel van Ziggo. Daarvoor Casema etc. Ik ben op zich tevreden over de snelheid en de WiFi binnenshuis van het glasvezelnetwerk van KPN. Ik ben alleen ontevreden over de TV box. Die is erg traag met vooruitspoelen en terugspoelen. Heel ergerlijk. Als je b.v. reclame wilt doorspoelen, moet je a. een getrainde hand hebben om bij het juiste punt uit te komen en b. heel veel geduld hebben. Verder mis ik nog allerlei basis functies zoals geen aparte knop voor NL ondertiteling. Loopt altijd via Teletekst pagina 888. Daardoor werkt alleen de volume functie nog maar. Het gekke is dat de KPN app wel deze functie heeft. Snap niet dat KPN deze functie niet op de TV box heeft. Nee, ik kan niet zeggen dat de TV box naar behoren werkt. 
Hopelijk werkt KPN nog om de eerdergenoemde voor mij ergerlijke problemen te verhelpen. Die Ziggo box was een stuk klantvriendelijker. Maar goed, ik zit voorlopig een jaar vast aan KPN vanwege die gratis tv. Daar heb ik al genoeg over geschreven.


Ken het:

De ziggo next mini is rete snel, daar kan de KPN tv box voorlopig nog niet aan tippen.

 


Hoi. Leuk dat je voor kpn hebt gekozen en het forum hebt gevonden.🙂 @Nrghart .
Welkom bij kpn.🌻 

Als je b.v. reclame wilt doorspoelen, moet je a. een getrainde hand hebben om bij het juiste punt uit te komen en b. heel veel geduld hebben

Je bent er sinds 22 december. Dan heb je dus de Arris VIP5202. Hij kan spoelen met een snelheid tot 64 x. Dan duurt een minuut maar 1 seconde. Je moet dan 8 seconden '’geduld'’ hebben om een reclameblok van 8 minuten (rtl 4 oa) door te spoelen. Hij schiet inderdaad wel door (of is het terug?). Dat is wat lastig.

Maar een veel handiger methode is (dat werkt bij een opname kijken) om een tijdsdeel in 1 x over te slaan. Toets dan bijvoorbeeld 8 0 0 en dan de vooruitspoelknop in en je bent in een slag 8 minuten verder. Met links en rechts van de ring spring je steeds 10 seconden achteruit of vooruit.

geen aparte knop voor NL ondertiteling. Loopt altijd via Teletekst pagina 888.

Inderdaad. Op de Arris VIP5202 gaat de ondertiteling nog door gebruik van TT knop en dan 888. Nadeel is dat je dan niet kunt wisselen van zender, pauzeren e.d.

Bij de abonnementen die sinds 23 januari worden besteld levert kpn een andere box. Daar werkt het zoals in de app.

Als je een mail hebt gehad omtrent wijziging voorwaarden ben je tot en met 31 maart contractvrij (ook al zit je nog in het eerste jaar) om naar dat nieuwe abonnement over te gaan (telefonisch te regelen). Daar komt dan een nieuwe box voor in plaats van de VIP5202. Die nieuwe box heeft meer de look en feel van de app.

Maar heeft nog wel wat bugs.

 


Beste super user,

Dank voor je adequate reactie en de tips voor wat betreft sneller vooruit en achteruit spoelen. Daar kan ik wel wat mee. Als die nieuwe TV box betere functies heeft (wel met TT), dan overweeg ik over te stappen naar het nieuwe abonnement. Echter, ik betaal nu voor 12 maanden vanaf 22 december 2022 € 65,99 per maand, inclusief huur één TV box en vaste telefoon. Blijft dit bedrag dan hetzelfde of ga ik dan meer betalen. Kijk, ik gun KPN dat ze een brede klantenkring krijgen met het glasvezelnetwerk en ik wil ook dat KPN een gezond bedrijf blijft, maar ik wil wel graag blijven profiteren van dat eerste jaar. Is dat mogelijk, denkt u.


(wel met TT)

Teletekst als in de berichten op teletekst lezen is er alleen voor de NOS. De Duitse teletekst en die van enkele regionale is niet (meer) beschikbaar. Of dat er nog komt is niet bekend.

Ondertiteling gaat buiten teletekst om. Via de ondertitelfunctie redelijk vergelijkbaar met de app. Alleen op de Nederlandstalige zenders momenteel. De buitenlandse als BBC en Duitse komt nog.

Uitleg ondertiteling en teletekst op de nieuwe box (die jij nog niet hebt)

En nog wat bugs

 


Heb gebeld met Klantenservice van KPN op jouw advies. Ik moet eerst dit contract uitzitten tot 22 december 2023 en dan kan ik, als ik wil, overstappen naar die nieuwe TV box, die nog maar net uit een maand uit is, vertelde je collega mij van de Klantenservice. Maar met die tips van jou, kan ik (en andere gebruikers) voorlopig wel uit de voeten. Maar in ieder geval geval bedankt voor de reacties. Als ik nog een tip (of klacht) heb, laat ik het een ieder weten. Prettig weekend.


@Nrghart schrijft: Ik moet eerst dit contract uitzitten tot 22 december 2023

Als je de mail over de wijziging van de voorwaarden hebt dan ben je tot en met 31 maart contractvrij. Dus als je die mail hebt gehad gewoon nogmaals bellen als je toch al wilt switchen (zelf zou ik nog even wachten totdat enkele bugs en onvolkomenheden eruit zijn). 

Het gaat omtrent het contractvrij zijn van iedereen (mits je dus die mail hebt gehad) nog niet soepel bij de klantenservice.

Op dit moment is de Arris VIP5202 wel de stabielste ontvanger. 

En je hebt het over de app. Gebruik je dan die in je (smart) televisie? Dat is dan sowieso handig als je ondertiteling écht nodig hebt. Het werkt ook goed via (chrome)cast van af de mobiel of tablet met ondertiteling. Dan krijg je zelfs hele mooie ondertitels.

Sterker: als ik nu de 5202 had zou ik de nieuwe nog niet eens overwegen. Nu wel (mag er al mee spelen omdat ik ook tot de testgroep behoorde).


Ik heb tot dusverre nog geen ondertiteling waargenomen via de ChromeCast vanaf de app. Als ik op mijn tablet (IPad) kijk, dan zie ik wel NL ondertiteling op NL programma’s. Hoe zorg ik er dan voor dat ik ook die mooie ondertiteling op mijn mooie Philips TV te zien krijg. Ben ik wel benieuwd naar. Ik heb de ondertiteling in de app wel aan staan.


In de app op een smart tv van Philips is de ondertiteling aan te zetten. 

Als je het in de KPN TV app op je mobiel (of tablet) aan hebt komt het mee met casten en ziet er dan uit als de ondertiteling die ook gebruikt wordt bij anderstalige uitzendingen op bv NPO, RTL en SBS.

Noot: ik gebruik een Android telefoon. Of dat ook werkt met een Apple durf ik niet te zeggen.

Ondertiteling via de chromecast. Vanaf app mobiel met ingeschakelde ondertiteling.

 


Ik begreep dat Android gebruikers dit ondertitelingsprobleem niet hebben bij het casten naar de Philips TV. Ik beschik echter over Apple telefoons en tablets. Ik vind het vreemd dat KPN hierop geen adequaat antwoord kan geven. Er lopen daar toch ook mensen rond die een Apple tablet of telefoon hebben die dat even voor je kunnen uittesten, beste superuser. Misschien moet er iets aan instellingen van de ChromeCast veranderd worden. Ik zou het wel fijn vinden als we dit probleem samen kunnen tackelen. Dan krijgt KPN er zo langzamerhand een tevreden klant bij. Tot dusverre ben ik dat nog niet, omdat ik de vele technische voordelen van Ziggo gewend was.


. Er lopen daar toch ook mensen rond die een Apple tablet of telefoon hebben die dat even voor je kunnen uittesten

Mogelijk wel. Maar ik loop daar niet rond.

Wel stom inderdaad dat kpn niet de Android-TV versie van de Philips als cadeau had. Daar is gewoon de kpn tv app op mogelijk. 

Jammer dat de op je telefoon ingeschakelde ondertiteling niet mee komt met casten. Bij een Android telefoon wel.

Wel lastig als je de ondertiteling voor gehoorverlies nodig hebt.

Geen mogelijkheid om gewoon een extra tv ontvanger erbij te nemen? Dat werkt nog altijd het beste 🙂.


Ik heb weer een minpunt ontdekt, althans dat wist ik al een tijdje. Ik moet tot mijn grote ergernis vaststellen dat de KPN app en de TV ontvanger niet met elkaar synchroniseren. Ik kan bv de afstandsbediening van de TV ontvanger een programma tijdens het uitzenden niet vanaf het begin opnemen. Hij neemt dan vanaf het moment dat je de opname instelt. Op de KPN app daarentegen kan dat wel. Daar kun je midden in een film de hele film opnemen en later vanaf het begin zien. Bij Ziggo had ik dit probleem niet. Ook Henning nog niet kunnen ontdekken of je geplande serie opnames ook kunt annuleren. Eenmalige kan wel. Is dit een bekend fenomeen ?


@Nrghart schrijft: Ik kan bv de afstandsbediening van de TV ontvanger een programma tijdens het uitzenden niet vanaf het begin opnemen. Hij neemt dan vanaf het moment dat je de opname instelt.

Dan heb je nog een wat oudere ontvanger. Met de allernieuwste, met het nieuwe abonnement, de KPN TV+ DIW7022, wordt een uitzending van af het begin afgespeelt.

Je kan wel een “halverwege” gestarte opname van af het begin kijken via app en website.

Een geplande serie moet je gewoon kunnen annuleren.

Via opnames onder Geplande opnames (op een vip5202, vip2952 en hmb2260). Geplande series die momenteel niet uitgezonden worden staan er met 0 afleveringen vermeld. (dat zijn dus  geplande.)


Ja, klopt, ik heb de vip5202. Ik begreep trouwens van jou dat die nieuwe TV Ontvanger nog enkele bugs heeft en dat de vip5202 op dit moment nog de stabielste ontvanger is. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen van die nieuwe ontvanger. Hou ons op de hoogte. Dank voor je adequate reactie. 


Ja, dat klopt. Gebruikers melden problemen. Ik ervaar ze met de TV+ DIW7022 echter nauwelijks. Maar dat zegt op zich niks natuurlijk. 

Sommige dingen werken anders dan op de “oude” ontvangers, daar moet je even aan wennen. Hebben veel mensen ook wat moeite mee.

Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de nieuwe. Maar ik hoef er, nog niet, mijn abonnement voor aan te passen. Dus kan nog terugvallen op de Arris VIP2952.


En wat is dit dan van kpn ?

Gratis TV
De Philips 43PUS7607/12 t.w.v. € 499,00 is een slanke 4K Smart TV van 108 cm (43") met Android TV voor toegang tot je favoriete apps zoals Netflix, YouTube en Videoland.
De Philips Smart TV heeft een UHD 4K resolutie, Dolby Vision, HLG en HDR10+ voor een helder beeld met prachtig contrast. Wat betreft aansluitingen geen gebrek met 3 HDMI-ingangen, 2 USB-aansluitingen, ethernet, Wifi en CI+.