Skip to main content

Mijn vraag is niet KPN gerelateerd, maar gezien de goede ervaringen hier,stel ik hem toch.

In het verzorgingstehuis waar ik regelmatig kom,staat een tv in de centrale huiskamer, die niet meer uit wil via de ab.

De ab werkt verder prima.

Waarschijnlijk heeft 1 van de bewoners aan de instellingen gezeten, maar dat is alleen een vermoeden. 

De stekker eruit halen ,is de enig manier waarop de tv,een Philips van ik schat 5 jaar oud,nog uit wil.

De stekker er weer in,en de tv start meteen weer op.

Er zit geen aan uit knop op de tv,zover ik kan zien.

Rechtsonder is dan even een rood rondje zichtbaar met de tekst "aan".

Om te voorkomen dat de bewoners straks geen werkende tv meer hebben, durf ik niet zomaar aan de instellingen te rommelen. 

Iemand een idee welke instelling gewijzigd moet worden?

Hallo @Aldo69 

 

Gaat het dan om de originele ab die bij de TV hoort of om een KPN ab en kijken ze via een IPTV kastje?

Als het de originele is dan zou b.v. die knop geen goed contact meer kunnen maken, je zou dat kunnen testen met een (geleende)andere Philips ab.

Als het om een KPN ab gaat, waarschijnlijk is hij dan niet meer gekoppeld met de TV, er zijn diverse type KPN afstandsbedieningen die je op verschillende manieren moet koppelen, zie hier hoe je dat doet: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Hallo @Aldo69 

 

Gaat het dan om de originele ab die bij de TV hoort of om een KPN ab en kijken ze via een IPTV kastje?

Als het de originele is dan zou b.v. die knop geen goed contact meer kunnen maken, je zou dat kunnen testen met een (geleende)andere Philips ab.

Als het om een KPN ab gaat, waarschijnlijk is hij dan niet meer gekoppeld met de TV, er zijn diverse type KPN afstandsbedieningen die je op verschillende manieren moet koppelen, zie hier hoe je dat doet: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Het gaat om de originele ab.

In het complex heeft iedereen een eigen tv en er staan tv's in de diverse huiskamers. 

Die hebben een gezamenlijke aansluiting via Ziggo,dus geen kastje per tv.

Alle functies doen het,behalve aan uit.

Ik ga het morgen wel even proberen met een ab uit 1 van de kamers. 

Dat zijn wel andere tv's, maar aan uit wil volgens mij met bijna ab van Philips. 

Werkt het dan wel,dan is de knop van de ab defect,maar ik denk dat het wat anders is.


Andere ab lijkt mij de beste optie om eerst te proberen.

Als het een instelling moet je dat toch wel ergens terug kunnen vinden, meestal zijn de handleidingen wel te vinden op internet als je op het exacte type zoekt.


Richt de camera van je telefoon op de afstandbediening,druk dan op de uit knop dan zal je het magische oog van de ab. zien knipperen.Zoniet is hij defect.


Oorzaak gevonden.

De aan-uit knop van de ab is defect.

Andere ab geprobeerd en die werkte prima.

Bedankt voor het meedenken. 


@Aldo69 . Bij mijn Philips (2013) zijn knoppen voor aan/stand-by en volume en zappen aanwezig op de achterzijde. Van de voorkant gezien rechts. Kan je natuurlijk niet bij als ie strak aan de wand zit.

Vervangende afstandsbediening

Optie 1: stiekum bij een bewoner wegkapen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Optie 2: nieuwe bestellen via deze site.
https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/ minder duur dan je zou denken.