Skip to main content
Beantwoord

Picture in Picture loopt niet door op de TV+ app voor de iPhone

• 6 januari 2025
  • 21 reacties
  • 330 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties

Bij andere apps zoals Netflix, Videoland maar ook Ziggo loopt de content door bij het schakelen naar Picture in Picture. Bij de KPN tv+ app pauzeert de content. Zou dit gefixt kunnen worden?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Zoals ​@MvDvD al opgemerkt heeft, is er een nieuwe update van de TV+ app. De Play-knop is weer teruggekeerd voor de PiP-functie! 

Bekijk origineel

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@DK8. Goed dat je deze vraag stelt hier op de Community en Picture-in-picture is er juist voor bedoeld dat de video blijft doorspelen en niet pauzeert. Het signaal is inmiddels bekend en zelf hadden we dit ook al geconstateerd. Het is doorgegeven aan de ontwikkelaars :) Verder is het afwachten of en per wanneer het wordt aangepast. 

Bedankt voor je bericht!

• Deelnemer
  • 22 februari 2025

Dit lijkt (bij mij) sinds de update eerder deze week weer een probleem.

De PiP werkte (iPhone) tot de update gewoon heel goed. 

• Deelnemer
  • 22 februari 2025

​@MvDvD  PiP binnen de app blijft doorspelen maar bij het schakelen naar een andere app pauzeert de content. Dit is bij Netflix etc niet zo.

• Deelnemer
  • 22 februari 2025

Klopt dat werkte bij mij tot eerder deze week. Maar zodra ik nu naar een andere app ga staat hij op pauze en kun je dat niet meer van pauze afhalen.

• Deelnemer
  • 22 februari 2025

Ah check. Ook iPhone? Bij mij heeft het nog nooit gewerkt (duurde even voordat ik het hier poste).

• Deelnemer
  • 23 februari 2025

Op de iPAD werkt het ook niet. Kan niet oordelen of het ooit gewerkt heeft.

• Deelnemer
  • 23 februari 2025

Vanavond vastgesteld dat het op mijn iPad nog wel lukt ( en dat de laatste update daarop nog niet heeft gedraaid).

hopelijk wordt het aangepast.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Kan ik uit jullie berichten halen dat wanneer de KPN TV+ app is geupdate naar versie 08.64.00 dat de Picture-in-picture (weer) niet goed functioneert? 

• Deelnemer
  • 24 februari 2025
Arjan van KPN schreef:

Kan ik uit jullie berichten halen dat wanneer de KPN TV+ app is geupdate naar versie 08.64.00 dat de Picture-in-picture (weer) niet goed functioneert? 

Dat is correct Arjan!

• 24 februari 2025
Arjan van KPN schreef:

Dat klopt zoals ​@MvDvD ook al zegt (hier op iPad IOS versie 16.7.10…een oudere IOS versie maar wel TV+ app versie 08.64.00)

De Picture in Picture pauzeert.

• Topper
  • 24 februari 2025

Picture in picture stopt inderdaad, en is na de laatste update. Nuance in pauzeren is dat eerder het wel stopte, maar dat ik dan in het kleine venster alsnog weer op play kon drukken, waarna het doorliep. Nu stopt het en zijn ook de knoppen verdwenen, zoals vooruit of achteruit spoelen etc. Als die er weer zijn, kun je op play drukken. Misschien helpt het met fout zoeken.

• Deelnemer
  • 25 februari 2025

Tot voor kort kon ik op mijn iPad de KPN tv app picture-in-picture gebruiken. Sinds een paar dagen pauzeert de app en wordt ‘ie alleen actief als je ‘m aanklikt, maar dan vergroot ‘ie ook weer en is het geen PIP meer. Echt heel vervelend dat dit niet meer werkt. 

• Deelnemer
  • 25 februari 2025
Arjan van KPN schreef:

Dat klopt! Voorheen verkleinde je ‘m (volgens mij met een ander symbool onderin) en dan kwam hij meteen met ‘knoppen’ PiP op je home. Nu maakt hij een PiP in de KPN app zelf en pauzeert ‘ie zodra je een andere app opent. Er staan ook geen knoppen dan op om verder te gaan, vooruit/achteruit te gaan etc. Als je op beeld klikt dan vergroot ‘ie zichzelf weer maar ben je ook weer full screen in KPN app. Dat is geen PiP meer. Hopelijk snel herstel want dit is echt een enorme disfunctionaliteit. 

• Deelnemer
  • 25 februari 2025
Arjan van KPN schreef:

Na deze update is inderdaad zoals anderen ook beschrijven de functionaliteit verder achteruitgegaan. Voorheen kon de gepauzeerde content nog direct weer afgespeeld worden middels de play button, maar die is na de update verdwenen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dank voor het verduidelijken wat jullie precies ervaren na de laatste update. We gaan het meenemen naar de developers ðŸ™‚

• Deelnemer
  • 27 februari 2025

Zojuist nogmaals getest en gecontroleerd, om te voorkomen dat ik een oude versie test. Maar het is inderdaad nog steeds het geval 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dit issue is bekend bij de developers en wordt aan gewerkt. Vanwege werkzaamheden aan de complete player kan het niet meteen geheel opgelost worden, maar bij een volgende update komt de Play-knop in ieder geval terug. Dan is het weer mogelijk om de Pip-player te hervatten. 

O fijn! Ik mis het echt enorm! Ik keek altijd op die manier tv 😫

• Topper
  • 1 maart 2025

Arjan, mooi dat het nu bekend is bij de developers, maar toch een kritische noot. Het was altijd goed, dan klopt jullie test algoritme niet, want dan was het opgemerkt. Dit lijkt meer op de oude Windows updates, waar je ook altijd weer gratis bugs er bij kreeg. Ik weet als test engineering hoe lastig testen is, en ik hoop dat dit een standaard test blijft. Hebben trouwens de developers geen kpn, dat ze dit als gebruiker al hadden kunnen opmerken. Ik hoop dat de play knop snel komt.

• Deelnemer
  • 8 maart 2025

Goedemorgen allen, er is een update gedaan. Hier werkt alles weer naar behoren!

🎉🎉

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Zoals ​@MvDvD al opgemerkt heeft, is er een nieuwe update van de TV+ app. De Play-knop is weer teruggekeerd voor de PiP-functie! 

Reageer