Skip to main content

Omdat mijn Motorola ontvanger steeds vaker haperde, deze om kunnen ruilen voor een nieuwe Arcadyan.

De installatie ging voorspoedig. Helaas ontdekte ik dat mijn opnames ineens veranderd waren. Er stonden ineens allerlei kinderfilms en actiefilms in mijn opnamelijst die ik nooit heb opgenomen en ik mis een hoop programma's die ik wél heb opgenomen.

 

Daarna viel me op dat mijn pluspakket ook niet meer actief is. Om dit te checken heb ik mijn pincode nodig maar daarbij krijg ik weer de melding dat die onjuist is, terwijl dit 100% zeker de goede code is. 

Daarna nog een aantal (geslaagde) pogingen gedaan op MIJNKPN om de pincode te wijzigen maar helaas accepteert de tv ontvanger ook deze nieuwe gewijzigde pincode(s) niet.

 

 

Je hebt bij het aansluiten ook niet je abonneenummer en pincode hoeven invoeren. Hij deed het zeker direct.

Helaas ben je dan niet de enige die niet een geresette ontvanger hebt gekregen. Advies is de huidige opnames niet te wissen; daar zal degene met dat abonneenummer ook niet blij mee mee zijn.

Je kunt even bellen met 0800-0402 dat je omruilontvanger al op een ander abonneenummer is aangemeld. Ik zal ook de mods informeren zodat evt. die zo snel mogelijk déze ook weer kunnen omruilen voor een, hopelijk, wel ‘schone’ ontvanger. Dan moet je bij eerste in gebruik name je eigen abonneenummer en pincode invoeren om hem aan te melden.

Vul voor de  moderator alvast je gegevens in in je forumprofiel!


Hoi @Technozem. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw opnames en zenderpakket niet te bekijken zijn op de nieuwe tv-ontvanger. Ik zie dat PeterG al uitleg heeft gegeven, waarvoor dank. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice (0800 0402) en is het probleem verholpen? Als dit niet het geval is, laat dan jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel. Dan help ik je verder.  


Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. TV ontvanger 2x gereset zonder resultaat, modem 2x opnieuw opgestart zonder resultaat. De medewerker die me te woord stond kon het blijkbaar niet oplossen dus er is een ticket aangemaakt, ik word nu over uiterlijk 2 dagen teruggebeld.

Blijkt dat ik dus inderdaad een refurbished Arcadyan tv ontvanger van KPN heb gekregen die wanneer  ik ‘m aanzet automatish inlogd op het account van de vorige “eigenaar”. Ik zie dus ook zijn/haar zenderpakket en opnames. Andere zenders die ikzelf wel in mijn pakket heb zijn vergrendeld met een pincode (die van de vorige eigenaar) en kan ik dus niet kijken. 

 

Er zit nu schijnbaar niets anders op dan het beloofde telefoontje van KPN af te wachten.


Ha @Technozem, mijn excuses hiervoor! Dit mag natuurlijk niet gebeuren. Wil je je forumprofiel toch aanvullen met je gegevens en in de ‘persoonlijke opmerkingen’ het serienummer van de ontvanger (die je onderop vindt) zetten? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik je verder helpen. 


Hey @Technozem, helaas nog geen reactie van je gehad. We zoeken het graag verder uit. Zou je daarvoor je  forumprofiel willen aanvullen met je gegevens. We horen graag van je! :)


Was nog vergeten te melden dat mijn probleem inmiddels is opgelost.

 

Ik kreeg na mijn 2e telefoontje met de servidcedesk een toegangscode gemaild. Deze kon ik gebruiken om direct bij een medewerker  terecht te komen die mijn probleem kon verhelpen wanneer ik de servicedesk opnieuw zou bellen.

 

Na mijn verhaal te hebben uitgelegd aan de medewerker had hij het in een minuut verholpen en na een reset van mijn ontvanger kon ik gelukkig weer inloggen met mijn eigen abonneenummer.

 

 


Dat is goed nieuws. Ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost. Neemt niet weg dat het erg slordig van onze kant is. Excuses daarvoor.


Reageer