Skip to main content

kan ik, bv dmv een pincode, voorkomen dat mijn kleinkinderen per ongeluk opnames verwijderen?

Hallo @poetje ,

Nee, daar heb je geen aparte pincode voor. Wel voor het hele menu. 


Je hebt bij Interactieve TV wel een betaalcode en een pincode. De betaalcode en pincode kunnen verschillend zijn.

Betaalcode alleen bij betaalde on demand diensten.

Pincode bij kinderslot en toegang menu pincode.
 


Wat @Noordzee schrijft klopt helemaal.

Toch snap ik de vraag/wens van @poetje wel. Ik vind dat er wel iets van zo'n mogelijkheid ingebouwd zou kunnen/moeten worden.

Eerder heb ik het idee geopperd in de opnamelijst een "prullenbak” in te bouwen. Net zoals een pc die heeft.

Stel dat jij of iemand anders van het gezin per ongeluk iets verwijdert wat nog niet had gemoeten, dan kan dat via de prullenbak nog hersteld worden. 


@Katana321 dank je voor je bijval, hopelijk gaan ze met uw voorstel (prullenbak) aan de slag, nog beter is n pincode oid


Ja best een grappige vraag. Je kan natuurlijk proberen te voorkomen dat mensen waarvan je vindt dat die zonder problem binnen komen in je huis een stoel mogen verplaatsen. Dat is uiteindelijk niet anders dan in dit probleem.

Je kan 100 maal een vraag stellen en nog erger via een password of iemand dit verplaatsen mag doen.

Het lost niets op als je zelf even je stoel wilt verschuiven en telkens een password moet invullen tijdens het eten. Dus ik hoop dat KPN deze vraag gewoon praktisch behandeld en niet op een academisch niveau. 

Probeer even vast te stellen of je voldoende overwicht op je kleinkinderen hebt om ze duidelijk te maken wat ze wel mogen en wat niet. 50000 jaar geleden konden mensen dit al, dus waarom jij niet.   

 


@CorL Het gaat niet (alleen) om overwicht. Het gaat er mij vooral om dat kinderen, maar ook mijn vrouw en ook ik een (gebruikers-)fout kunnen maken en per ongeluk een opname kunnen verwijderen. Dat je in die situatie een opname uit de prullenbak kunnen halen.


Ik heb wel eens een programma gezien waar je elke keer als je gegevens invoerde iets op moest antwoorden als:

Als u niet wilt stopen toets dan N. Daarna kwam, als u dit zeker weet toets dan J. Gevolgd door. U heeft gezegd dat u … wilt doen, Als u dat toch niet wil toets dan N. En als laatste het wordt uitgevoerd moet dat, toets dan J.

De cursus leider had een sheet gemaakt dat je na het intoetsen van het gegeven moest intoetsen “NJNJ” hij vertelde nooit waarom, Maar dan werden al die vragen overgeslagen, de programmeurs wilden het niet verwijderen, want dat noemden ze extra zekerheid. , 

Ik, moet er niet aan denken dat we zo iets krijgen als we een opname willen verwijderen. Ik vind het nu eigenlijk al teveel handelingen. Als “kinderen” dat kunnen, dan weten ze wat ze doen. 


Een prullenbak is best wel een goed idee.

Wachtwoord zie ik persoonlijk niet zo zitten. 


Hallo iedereen! 

Bedankt voor de suggestie voor wat betreft een prullenbak. Persoonlijk lijkt mij dit een goed idee

Ik zet deze suggestie door naar onze TV ontwikkelaars, zodat zij hun licht hier ook over kunnen laten schijnen! 


Opnames verwijder je niet zomaar per ongelijk lijkt me. Daarvoor moet je een specifieke handeling doen die je niet zomaar per ongeluk doet.

Als je kleinkinderen hebt die opnames verwijderen, dan denk ik dat een prullenbak ook niets uit haalt. Die maken ze dan ook leeg.


Opnames verwijder je niet zomaar per ongelijk lijkt me. Daarvoor moet je een specifieke handeling doen die je niet zomaar per ongeluk doet.

Als je kleinkinderen hebt die opnames verwijderen, dan denk ik dat een prullenbak ook niets uit haalt. Die maken ze dan ook leeg.

Mijn idee is dat er dan op die prullenbak een quarantaineperiode moet zitten, van bijvoorbeeld een maand.


Opnames verwijder je niet zomaar per ongelijk lijkt me. Daarvoor moet je een specifieke handeling doen die je niet zomaar per ongeluk doet.

Als je kleinkinderen hebt die opnames verwijderen, dan denk ik dat een prullenbak ook niets uit haalt. Die maken ze dan ook leeg.

Mijn idee is dat er dan op die prullenbak een quarantaineperiode moet zitten, van bijvoorbeeld een maand.

Ja... en wat als je iets opgenomen hebt waarvan je niet wilt dat andere familieleden dat zien? Ook niet in de prullenbak, dus daarom weer snel wilt verwijderen?


Ja... en wat als je iets opgenomen hebt waarvan je niet wilt dat andere familieleden dat zien? Ook niet in de prullenbak, dus daarom weer snel wilt verwijderen?

Dan zal de quarantaine-tijd instelbaar moeten zijn. En die instelling moet natuurlijk achter de pincode zitten.