Skip to main content

Gisteren nwe tv-ontvager gehaald en ging installeren. TV moest uitstaan, helaas stond deze aan. Ik hoefde geen abonneenummer en pincode in te voeren maar had wel alle zenders. Alleen stond er bij sommige programma's een kinderslot afgebeeld en die wilde ik met mijn pincode vrijmaken, maar mijn pincode werd niet herkend. Wanneer ik menu indrukte, kreeg ik geen lijst te zien. Wanneer ik de tv-ontvanger uitzette en weer aanzette ging de tv-intvanger weer activeren.

 

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

 Hallo @Jotak,

Wat bedoel je precies met gehaald? Heb je deze omgeruild via de klantenservice, in de KPN winkel of op een andere manier?  Het klinkt namelijk dat de ontvanger nog actief staat op het abonneenummer van een andere klant. 


Ik heb mijn oude ingeruid  voor een nieuwe (bericht van KPN ontvangen) Ik heb 2 tv-ontvagers ingeruild. De oude tv ontvangers moesten in een doos gedaan worden en gebracht worden naar Post Nl en kreeg 2 dozen met nieuwe tv-ontvangers.

 


Hallo @Jotak,

Dat maakt het helder. Bedankt. Klopt het abonnementsnummer en opnames wel met jouw vorige ontvanger?  Heb je ook wel nu je eigen abonneenummer kunnen activeren op die ontvanger?
Zo nee, zou je dan je forumprofiel in willen vullen met je gegevens en een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kunnen KPN medewerkers even met je meekijken. 


Ik vrees dat je twee ontvangers hebt gekregen en die eerder al eens door een andere klant zijn gebruikt, vandaar de vraag van Chris of je abonummer wel klopt. Mocht dat niet zo zijn dan kun je ook de klantenservice bellen (0800 - 0402) en zeggen: "ik wil een medewerker spreken”. Leg dan uit dat je twee ontvangers hebt gekregen waarop al een abonummer (maar niet het jouwe) aangebracht was. Zorg dat je de serienummers van de ontvangers bij de hand hebt zodat ze de ontvangers kunnen resetten. Daarna zou je de normale installatieprocedure moeten kunnen doorlopen. BTW, waarom zou je tv niet aan mogen staan? Dat lijkt me juist noodzakelijk.


Beste Chris en Henk, bedankt voor jullie reacties. Ik heb klantenservice gebeld en alles uitgelegd. KPN heeft mij een nwe TV-ontvanger gestuurd en deze werkt nu uitstekend.

Â