Skip to main content

omdat ik via telefonisch contact niet tot de gewenste/geadviseerde oplossing kom dan maar langs deze weg.

6 weken geleden monteur op bezoek gehad ivm pixel in beeld tijdens tv kijken en daarnaast een internet veerbinding die fluctueert.

conclusie monteur is dat er een te ”hoge” demping op de aansluiting is, hij heeft wat vervangen in de kast aan de straat. zijn advies bij aanhoudend probleem de huidige arcadyan ontvanger te laten vervangen door een nieuwe arris ontvanger om te kijken of dat het probleem oplost.

 

door zijn werkzaamheden is mijn internet snelheid wel iets verbeterd - heb 200 mb abbo - was voor zijn werkzaamheden down 90 mb up 300+? en na de werkzaamheden 140 mb down en 350 up.

 

inmiddels hebben ze me twee keer een arris ontvanger toegezegd echter werd er een arcadyan toegezonden de eerste heb ik geaccepteerd omdat ik in de veronderstelling was dat het de correcte ontvanger was. Niet dus. Weer gebeld en nu “we zullen de arris ontvanger toezenden”, alles weer afgekoppeld en vol goede moed naar het afhaalpunt. Daar zag ik aan de verpakking en modelnummer dat dit wederom een arcadyan was en deze geweigerd omdat ik niet weer de volledige installatie wilde doorlopen. Dit was op vrijdag 21 juli 2020. Nog 2 keer contact gehad met ks en tot op heden geen enkele reactie mbt het gaan ontvangen van de juiste ontvanger. Het lijkt wel of logistiek er haar eigen werkwijze op na houdt en niet kijkt naar advies van monteur.

 

ik voel me door bovenstaande - na 15 jaar abbo te zijn - lichtelijk in de maling genomen en wens dan ook dat dit probleem goed opgelost gaat worden. Dit houdt in dat ik zowel de arris ga ontvangrn en dat de problemen binnen de ifrastrucuur opgelost gaan worden zodat ik krijg waar ik voor betaal.

 

groet rob

Welkom op het forum.

Op zich werken de Arris en Arcadian beide goed.

Ik heb van beide 1 model en beide werken goed.  Ik heb Glasvezel (FTTH) en de HD glas kanalen 661 - 670 (12,5 MB stream) zijn op beide gewoon heel erg goed.

Met koper heb je voor HD op 1 etc. een stream van ongeveer 7 MB.

Kijk je bekabeld of kijk via de draadloze adapters.

Bekabeld is natuurlijk altijd beter, vervang indien mogelijk de coax kabel door een goede UTP kabel.

 

Jouw download is hoog genoeg voor HD.

Alleen is de download normaliter veel en veel hoger dan de upload. Ik denk dat de opgegeven cijfers voor de upload onjuist zijn.

Kan je een schermprint hier op het forum zetten? 


hallo joop,

 

gaat op glasvezel 200 / 200. de cijfers kloppen en id 7 mb voor tv maar toch problemen.

 

alles loopt op kabel zonder switches coax hebben we niet alles op utp.

 

 


Afgaande op wat ik lees kan ik het probleem niet begrijpen.

Is er iets met het beeld ?

Een foto plaatsen hier misschien ? Dat geeft vaak veel duidelijkheid.


mag op slot!!!!


Tip, kijk op kanaal 661 - 670 voor Ned 1 RTL SBS etc.

De stream is dan 12,5 MB en het beeld is echt heel veel mooier.


Hallo @Hobbyrob, welkom! Je geeft aan dat het topic op slot mag. Kan ik daaruit opmaken dat het probleem inmiddels opgelost is?