Skip to main content

ben kpn abonee geworden om het vertrouwde imago van kpn

maar ik mis nu toch heel erg de plaatselijke omroepen,ik woon in Vlijmen en kan de plaatselijke zender HTR niet ontvangen even als de zenders uit sHertogenbosch waar wij tegen aan wonen.

ik overweeg om daarom weer terug te gaan naar Ziggo want die zend ze wel uit.

bij voorbaat dank voor uw antwoord

I Emons

KPN geeft alleen de zender(s) door die voor hun uitzendlicentie binnen jouw postcode vallen.
Check hier welke zenders je bij KPN krijgt.

Ziggo heeft om technische redenen, hun netwerk omvat grotere gebieden, meerdere lokale zenders. Alleen als je de Mediabox XL of Mediabox Next hebt dan heb je de situatie zoals bij KPN. Ze kunnen daarmee nauwkeuriger filteren. Dan kun je meerdere lokale alleen zien via de ongecodeerde ontvangst (zonder module) op bv. je tv.

P.S. hoogstwaarschijnlijk werkt je kabel aansluiting nog voor het ongecodeerde deel. Dus met ook omringende lokale zenders. Gebruik deze netwerkgegevens.

Ook T-mobile geeft meerdere lokalen door. Namelijk álle landelijk. Volgens de mediawet moet een provider pas gaan filteren bij 100.000 of meer abonnee's. Als de aanwas bij T-mobile doorgaat zul je ook bij hen maar één of hooguit twee lokalen krijgen.


Hoi @tieskedeprutser en welkom op het forum! Super dat je voor KPN hebt gekozen en je ons daarnaast ook hier op het forum gevonden hebt. :smile: Ik hoop dat je met de informatie uit het bericht van @PeterG uit de voeten kunt. Daarnaast heb ik nog als tip dat de meeste regionale zenders een live uitzending op hun website hebben. Zo ook HTR bijvoorbeeld. Op die manier kun je het regionale nieuws ook volgen via de website en mis je niks. :tada:


Reageer