Skip to main content
Vraag

Plop geluid via subwoofer bij schakeling pcm-Dolby

• July 5, 2026
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik heb bij beide de oude arris en de nieuwe Kpn + box als ik zapp naar een zender die in pcm uitzend naar dolby digital een soort plop geluid via de subwoofer van mijn home cinema set. Nieuwe Yamaha receiver gekocht dacht dat mijn vorige verouderd was maar niet het geval. Alles duid dat kpn de schakeling niet snel verwerkt waardoor er een "puls" signaal vrijkomt. Ik heb alles geprobeerd en een dagtaak er aan gehad om het goed te krijgen....zeer irritant aan het worden. Meer mensen hier problemen mee, en Kpn kan hier door een update wat aan worden gedaan? Lijkt mij dat een soundbar dezelfde problemen geeft? 

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Ter info. Met mijn Pioneer uit 2009 (7.1, maar 5.1 aangesloten) geen last van. DIW7022. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Uh, je hebt de Arris en de Sagemcom beide?

Ik dacht dat het of of was.

Bij schakelen hebben wij geen problemen.

Aangesloten als volgt (op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box));

HDMI naar HDMI 1 ingang op de LG Oled tv

HDMI vanaf HDMI 2 (eARC) uitgang van de LG Oled tv naar de soundbar (inclusief subwoofer).

De tv staat op geluid via externe luidsprekers.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2026

Hier kpn box naar de yamaha RXV04A dan via HDMI ACR maar tv ook ACR. Ook geprobeerd rechtstreeks naar tv, toslink noem maar op geen verschil. Plop is alleen verdwenen als ik hem op pcm zet dus niet schakelen tussen dolby digital. Maar dit is uiteraard niet de bedoeling. Geluid is alleen via de actieve teufel subwoofer te horen. Kabels etc alles getest maar het zit echt in het schakelen van de tv ontvanger. Ook ultra high HDMI kabels. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Merkwaardig. 

Ik neem aan dat je geluidsuitvoer passthrough hebt ingesteld op de DIW7022.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2026

Ja die staat op passtrough bedankt voor het meedenken.