Skip to main content

Enkele weken geleden heb ik nieuwe ontvangers gekregen voor kpn itv. Deze aangesloten en werkte aanvankelijk prima. Ik zeg aanvankelijk want na een week was er ineens geen geluid meer op de sonos playbar die gekoppeld is met een optische kabel. Ook niet als ik geluid via tv remote op TV speaker schakel. Niets te horen. Wel zie ik in sonos app dat er geluid zou moeten spelen want de equalizer staafje springen op en neer. En stoppen bv als ik de tv pauzeer.

Als ik stream van telefoon naar TV dan is er wel weer geluid overigens. Selecteer ik netflix via de remote, dan weer niet. 

Toen heb ik oude tv ontvanger weer aangesloten en was er ineens weer wel geluid. Toen nog een keer teruggeswitcht naar de nieuwe: weer geen geluid. Nu de oude maar weer aangekoppeld.

KPN vraag nu oude spullen terug te sturen maar daar wacht ik nog maar even mee tot dit is opgelost. 

Maar wie heeft de oplossing?

Zit de sonos app op dezelfde band als de TV dat wil zeggen beide op de 2,4 Ghz band of beide op de 5Ghz band


Dag Jimny,

geen idee eigenlijk. Beetje gezocht maar weet niet hoe ik dit kan checken.

Gezien je vraag: moet het dezelfde frequentie zijn? En bedoel je WiFi kanaal?

dank


Dag Jimny,

geen idee eigenlijk. Beetje gezocht maar weet niet hoe ik dit kan checken.

Gezien je vraag: moet het dezelfde frequentie zijn? En bedoel je WiFi kanaal?

dank

Ik bedoel inderdaad het wifi kanaal die  dezelfde band moeten gebruiken 


Hoi @FWBeek, welkom hier.

Wat gek dat je geen geluid hebt. Ikzelf gebruik ook een Sonos systeem. Ik heb deze met de HDMI op de ARC van de tv aangesloten en die staat op extern geluid ingesteld. Dat werkt perfect. 

En heb je verder ook naar de geluidsinstellingen op de ontvanger gekeken? Staat die op automatisch of op passthrough? 

De wifi zou hier niets mee te maken mogen hebben, want het geluidsignaal gaat van de ontvanger naar de tv of geluidssysteem afhankelijk van hoe je het hebt aangesloten.Â