Skip to main content

ik heb een kabel uit de muur die in het zwarte kastje van de KPN gaat. vanuit het kastje gaat een hdmi kabel naar de tv. dat werkte altijd prima maar opeens niet meer. de tv zegt: geen signaal, controleer antennekabel. er brandt geen lichtje rond de antenneaansluiting in het kastje.

als ik op source druk op de witte afstandsbediening krijg ik nullen te zien. op de tv zegt hij NPO2 HD

Help

 

ik heb een kabel uit de muur die in het zwarte kastje van de KPN gaat. vanuit het kastje gaat een hdmi kabel naar de tv. dat werkte altijd prima maar opeens niet meer. de tv zegt: geen signaal, controleer antennekabel. er brandt geen lichtje rond de antenneaansluiting in het kastje.

als ik op source druk op de witte afstandsbediening krijg ik nullen te zien. op de tv zegt hij NPO2 HD

Help

 

Kan je tussen de hdmi kanalen wisselen via de afstandsbediening van de tv zelf? Volgens mij zit hé op het verkeerde kanaal.


Nee, dat gaat niet en de hdmi in het andere gat zetten helpt ook niet.


@anssss 

Kabel uit de muur??

Wat voor een kabel en war komt die kabel vandaan? 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Is de KPN tv decoder met een UTP kabel met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

Welke Experiabox is het?

Heb je koper of glasvezel?

 

Ik lees antenne aansluiting, heb je Digitenne? 

 

Source knop, op de KPN ab of op de ab van de tv?

Indien KPN ab, is deze wel gekoppeld met de tv?

 

@Ik_Hussel zie hier i.v.m. quoten.😉

Ik werd zelf hier destijds, terecht, op mijn vingers getikt, vandaar deze topic.😉😊


het is een kabel die achter de stekkerdoos vandaan komt waar eerst zo'n telefoon stekker inging.er zit zo'n platstekkertje aan met heel veel dunne draadjes binnenin, die past achterin het kastje model HMB2260V2.

ik heb geen digitenne.

de sourceknop op de witte afstandsbediening. ik kon de tv er altijd prima mee bedienen


er is wel glasvezel aangelegd maar daar ben ik nog niet op aangesloten


@anssss

Je bedoelt een RJ45 stekker (UTP) met 8 draadjes erin?

 

Heb je de batterijen in de ab vervangen?

Je kan via 0800-0402, gratis een nieuwe AB aanvragen of via deze link.

Je moet de nieuwe AB wel weer opnieuw met de tv koppelen.😉


de ab doet het wel, ik kan de tv er prima mee aan en uit zetten


de ab doet het wel, ik kan de tv er prima mee aan en uit zetten

Maar je zegt dat de source knop het niet doet? 


ACT stekker?

 


dan verschijnen er linksboven op mijn scherm nullen die van 1 naar 4 nullen gaan


Wat is een ACT stekker? 


Dat staat op de stekker. Hij is plat en klikt in de opening op het kpn kastje. ik denk dat het een coax kabel is maar weet dat niet zeker

 


@anssss 

Bedoel je de UTP (RJ45) stekker?

Die met de kabel vanaf de Experiabox naar de KPN tv decoder loopt.

Is deze defect?

Zo je, bel dan gratis 0800-0402 (als je het zelf niet kan repareren.

Beste is dan om zelf de kabel te vervangen door een nieuwe UTP kabel.

 

Ik zie dat Google voor ACT inderdaad de UTP (RJ45) stekker aangeeft. 


ik ga de kpn bellen want ik denk dat die kabel dan defect is.

dankjewel voor het meedenken 😘


HI @anssss, welkom hier. 

Is het inmiddels opgelost door met ons te bellen? Heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd? 


Heb nog geen tijd gehad om te bellen en heb ook geen hdmi kabel extra in huis. zal ik morgen kopen.


Heb nog geen tijd gehad om te bellen en heb ook geen hdmi kabel extra in huis. zal ik morgen kopen.

Laat het me even weten hier. 


nieuwe super hdmi kabel tussen kastje en tv, nog steeds geen signaal, controleer antennekabel.

het kastje laat achtereenvolgens zien: 70p/75p/90p/95p/1


Dit lijk er echt op dat je een verkeerde invoerkanaal hebt gekozen. De melding "controleer antennekabel” geeft aan dat de televisie een ander signaal signaal zoekt. Probeer toch even, desnoods met de afstandsbediening van de tv, een ander invoerkanaal te selecteren. 


ik heb alle mogelijkheden aangesloten. 

ik kan de afstandsbediening van de tv niet vinden :-(


Als je de invoerknop op de witte afstandsbediening selecteert, kun je dan wel andere invoerkanalen selecteren?


er verschijnt dan li boven eerst één 0 en dat worden er steeds meer tot 4 en dan zegt hij weer NPO 2


ik kan niks doen om daar iets te (laten) kiezen


er verschijnt dan li boven eerst één 0 en dat worden er steeds meer tot 4 en dan zegt hij weer NPO 2

Zou je hier een foto hiervan kunnen plaatsen? Van wat je ziet als je op dit knopje drukt? 

 


Ik heb mijn oude tv opgezocht op de hdmi aangesloten en die deed het wel.

toen de nieuwe weer aan de hdmi gelegd en met de knopjes achterop die tv aan het stoeien gegaan in ‘alle rust’ en toen kreeg ik weer beeld. Nog wel met de sources óók in beeld. Maar na enig geklungel heb ik nu weer normaal tv, zucht…

heel hartelijk dank voor je geduld. Ik weet nog steeds niet hoe het allemaal zo gekomen is maar dat moet ik maar loslaten ;-)

Fijne dag gewenst!