Skip to main content

hallo

 

Sinds vorige week de nieuwe menu software is geïnstalleerd , start de media box traag op en herstart zo nu en dan.

Wij hebben de media box nooit op standby staan.

Door een smart schakelaar altijd uit. 

geen stroom op de media box.

Wij hebben de ARRIS VIP2952 V2.

Probeer eens een harde reset, zie o.a. hier.


Vind dat altijd zulke non oplossingen.

 

maar ik zal t uitvoeren en kijken 


Vind dat altijd zulke non oplossingen.

 

maar ik zal t uitvoeren en kijken 

 

Dat kan wel wezen, maar dit helpt wel.

En vaak is het, helaas, de enige goed werkende oplossing.

 


Alle procedures door lopen maar geen verbetering geconstateerd.

 

jammer. 
op naar ziggo.

die mediabox start sneller, zegt men

 


Hoi @Avdende, welkom op het forum! Sinds de update met het nieuwe TV-menu start de ontvanger dus traag op nadat hij stroomloos is geweest. Jammer dat de reset niet heeft geholpen. 😕 Er is sinds de reset helemaal geen verbetering te merken? Ik zie dat in dit andere topic waarin je gereageerd hebt (je reactie heb ik verwijderd om dubbel werk te voorkomen), de topic starter het volgende aan heeft gegeven:

Stroomloos maken van het tv kastje hielp niet maar even ook ontvanger en modem gereset en toen was het probleem opgelost

Bij hem was het daarna opgelost, wil je dit ook proberen? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. Zo niet, wat als je de ontvanger dan op stand-by zet en hem dan weer aanzet? Start hij dan wel snel op? Ook ben ik benieuwd wat de reden is dat de stroom helemaal van de ontvanger afgaat. Wellicht valt daar nog een oplossing in te vinden, indien het vanuit de stand-by stand wel goed gaat. 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad, dus ik ga er vanuit dat het probleem opgelost is. Mocht dit toch niet het geval zijn, laat het hier gerust weten. 


Het is niet opgelost


Zou je dan antwoord willen geven op mijn eerdere vragen? 

Er is sinds de reset helemaal geen verbetering te merken? Ik zie dat in dit andere topic waarin je gereageerd hebt (je reactie heb ik verwijderd om dubbel werk te voorkomen), de topic starter het volgende aan heeft gegeven:

Stroomloos maken van het tv kastje hielp niet maar even ook ontvanger en modem gereset en toen was het probleem opgelost

Bij hem was het daarna opgelost, wil je dit ook proberen? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. Zo niet, wat als je de ontvanger dan op stand-by zet en hem dan weer aanzet? Start hij dan wel snel op? Ook ben ik benieuwd wat de reden is dat de stroom helemaal van de ontvanger afgaat. Wellicht valt daar nog een oplossing in te vinden, indien het vanuit de stand-by stand wel goed gaat. 

 


Wij willen in huis geen electronica op standby laten staan. Vandaar .


Wij willen in huis geen electronica op standby laten staan. Vandaar .

En wat is de reden?

Behalve de TV decoder, gebruiken apparaten tegenwoordig bijna niets.

De KPN tv decoder wordt 's nachts geupdate.

Als je hem elke nacht spanningsloos (in de volksmond stroomloos) maakt, dan moet hij ook elke keer volledig opnieuw opstarten.

En ook inschakelpieken zijn niet veilig. 


Sluit het topic maar

 

dank voor reacties 


Akkoord. Mocht je dit toch weer een keer verder op willen pakken, laat hier gerust een reactie achter. 


Reageer