Skip to main content
Beantwoord

plotseling herstart interactive TV

  • August 20, 2020
  • 12 reacties
  • 141 keer bekeken

hallo

 

Sinds vorige week de nieuwe menu software is geïnstalleerd , start de media box traag op en herstart zo nu en dan.

Wij hebben de media box nooit op standby staan.

Door een smart schakelaar altijd uit. 

geen stroom op de media box.

Wij hebben de ARRIS VIP2952 V2.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hoi @Avdende, welkom op het forum! Sinds de update met het nieuwe TV-menu start de ontvanger dus traag op nadat hij stroomloos is geweest. Jammer dat de reset niet heeft geholpen. 😕 Er is sinds de reset helemaal geen verbetering te merken? Ik zie dat in dit andere topic waarin je gereageerd hebt (je reactie heb ik verwijderd om dubbel werk te voorkomen), de topic starter het volgende aan heeft gegeven:

Stroomloos maken van het tv kastje hielp niet maar even ook ontvanger en modem gereset en toen was het probleem opgelost

Bij hem was het daarna opgelost, wil je dit ook proberen? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. Zo niet, wat als je de ontvanger dan op stand-by zet en hem dan weer aanzet? Start hij dan wel snel op? Ook ben ik benieuwd wat de reden is dat de stroom helemaal van de ontvanger afgaat. Wellicht valt daar nog een oplossing in te vinden, indien het vanuit de stand-by stand wel goed gaat. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 20, 2020

Probeer eens een harde reset, zie o.a. hier.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2020

Vind dat altijd zulke non oplossingen.

 

maar ik zal t uitvoeren en kijken 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 20, 2020

Vind dat altijd zulke non oplossingen.

 

maar ik zal t uitvoeren en kijken 

 

Dat kan wel wezen, maar dit helpt wel.

En vaak is het, helaas, de enige goed werkende oplossing.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2020

Alle procedures door lopen maar geen verbetering geconstateerd.

 

jammer. 
op naar ziggo.

die mediabox start sneller, zegt men

 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 22, 2020

Hoi @Avdende, welkom op het forum! Sinds de update met het nieuwe TV-menu start de ontvanger dus traag op nadat hij stroomloos is geweest. Jammer dat de reset niet heeft geholpen. 😕 Er is sinds de reset helemaal geen verbetering te merken? Ik zie dat in dit andere topic waarin je gereageerd hebt (je reactie heb ik verwijderd om dubbel werk te voorkomen), de topic starter het volgende aan heeft gegeven:

Stroomloos maken van het tv kastje hielp niet maar even ook ontvanger en modem gereset en toen was het probleem opgelost

Bij hem was het daarna opgelost, wil je dit ook proberen? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. Zo niet, wat als je de ontvanger dan op stand-by zet en hem dan weer aanzet? Start hij dan wel snel op? Ook ben ik benieuwd wat de reden is dat de stroom helemaal van de ontvanger afgaat. Wellicht valt daar nog een oplossing in te vinden, indien het vanuit de stand-by stand wel goed gaat. 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad, dus ik ga er vanuit dat het probleem opgelost is. Mocht dit toch niet het geval zijn, laat het hier gerust weten. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2020

Het is niet opgelost


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zou je dan antwoord willen geven op mijn eerdere vragen? 

Er is sinds de reset helemaal geen verbetering te merken? Ik zie dat in dit andere topic waarin je gereageerd hebt (je reactie heb ik verwijderd om dubbel werk te voorkomen), de topic starter het volgende aan heeft gegeven:

Stroomloos maken van het tv kastje hielp niet maar even ook ontvanger en modem gereset en toen was het probleem opgelost

Bij hem was het daarna opgelost, wil je dit ook proberen? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. Zo niet, wat als je de ontvanger dan op stand-by zet en hem dan weer aanzet? Start hij dan wel snel op? Ook ben ik benieuwd wat de reden is dat de stroom helemaal van de ontvanger afgaat. Wellicht valt daar nog een oplossing in te vinden, indien het vanuit de stand-by stand wel goed gaat. 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2020

Wij willen in huis geen electronica op standby laten staan. Vandaar .


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 27, 2020

Wij willen in huis geen electronica op standby laten staan. Vandaar .

En wat is de reden?

Behalve de TV decoder, gebruiken apparaten tegenwoordig bijna niets.

De KPN tv decoder wordt 's nachts geupdate.

Als je hem elke nacht spanningsloos (in de volksmond stroomloos) maakt, dan moet hij ook elke keer volledig opnieuw opstarten.

En ook inschakelpieken zijn niet veilig. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2020

Sluit het topic maar

 

dank voor reacties 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Akkoord. Mocht je dit toch weer een keer verder op willen pakken, laat hier gerust een reactie achter.