Skip to main content

Waarom is het plus pakket op de site goedkoper dan dat ik moet betalen als ik het activeer via mijnKPN

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Omdat jij nog een oud KPN abonnement hebt. Het pluspakket kost 6,99 als je een nieuw KPN Hussel abonnement hebt. Bij een ouder abonnement kost het 9,99.

Dat lijkt vreemd maar is het niet. Een KPN Hussel abonnement kan namelijk voor jou weer duurder uitpakken dan je huidige abonnement. En dan is het onderaan de streep nog even duur (of duurder)

Het heeft beiden z'n voor en nadelen.


Toch nog even mijn reactie, vind het natuurlijk wel vreemd dat oude klanten meer moeten betalen. De fox sport prijs hebben ze namelijk wel verhoogd.


Meer betalen is het dus niet altijd. Als ik mijn huidige (oudere) abonnement laat omzetten naar een nieuw Hussel abonnement betaal ik minder voor het pluspakket .Maar meer voor internet en TV. Dat bedoelde ik met onderaan de streep.

Voor jou kan je via kpn.com kijken hoeveel een nieuw Hussel abonnement je zou kosten als je precies hetzelfde terug wil. Dan mag je die eerste 6 maanden korting even niet meerekenen want die geldt helaas niet voor bestaande KPN klanten. 

Dan weet je pas echt of het goedkoper of duurder is.


Dat is duidelijk, ben duurder uit. Maar waar het mijn omgaat, is dat ze wel een prijs verhoging doorvoeren maar de prijsverlaging dan weer niet geldt voor oude klanten


Hoi @Tweeus. Ik zie dat Ward_ het al heeft uitgelegd, waarvoor dank! In sommige gevallen is het inderdaad voordeliger om het huidige abonnement aan te houden. Als je het Pluspakket toevoegt aan een oudere abonnement worden de prijzen bij dat abonnement aangehouden. 


@TweeusVolgens mij gaat de vraag niet over de prijs van het pluspakket, maar om de reden waarom een prijsverlaging niet voor oude abonnementen geldt, maar alleen voor nieuwe abonnementen. Terwijl een prijsverhoging van bijvoorbeeld Fox Sports wél geldt voor zowel een oud als nieuw abonnementen. Hier is het antwoord: Als er een prijsverhoging of verlaging plaatsvindt van een product of dienst dan geldt dit voor zowel oude als nieuwe abonnementen. Het betreft hier echter géén prijsverlaging van het Pluspakket, maar de prijs is gewoon anders bepaald voor nieuwe abonnementen, net als het duurder worden van internet en tv. Het gaat dus om de prijs onderaan de streep. De reden waarom er gekozen is om het Pluspakket goedkoper te maken en internet en tv duurder, weet ik helaas niet, want dit wordt hogerop in de organisatie bepaald.

 


Toch nog even een, wat late, reactie.
Als ik bij mijn bestaande abonnement het pluspakket toevoeg kost dat € 9,99.
Mijn bestaande abonnement kost € 63,50. Totaal dus € 73,49
Aangezien mij huidige snelheid (100/50, wel 100/100) niet beschikbaar is bij nieuwe abonnementen moet ik er nog € 4,99 bij. Dus totaal € 78,48

Als ik een nieuw abonnement afsluit en daarbij dezelfde opties neem als ik nu heb kost dat: € 64,50
Neem ik daarbij het pluspakket voor € 6,99 dan ben ik dus totaal € 71,49 kwijt.

Een verschil van 7 euro per maand. Dus een bestaande abonnee is wel degelijk duurder uit dan een nieuwe abonnee, De vraag is WAAROM?

Misschien om nieuwe klanten te lokken, maar ze krijgen al een aantal maanden half geld.


Dus een bestaande abonnee is wel degelijk duurder uit dan een nieuwe abonnee, De vraag is WAAROM?

Dat laatste is niet juist. Niet elke bestaande abonnee is duurder uit t.o.v. Hussel. Met wat ik heb aan zenders, pakketten en kortingen (KPN Compleet is er bij Hussel niet) ben ik 5,48 DUURDER uit met Hussel dan nu met m'n Alles in één. Ik wijzig dus niks.


Aangezien mij huidige snelheid (100/50, wel 100/100) niet beschikbaar is bij nieuwe abonnementen moet ik er nog € 4,99 bij.

Ik snap deze zin niet helemaal. U heeft nu een 100 mbit abonnement. U betaald € 4,99 bij, waarmee u volgens mij dan een 200 mbit abonnement hebt toch? En die prijs daarvan gaat u vergelijken met de prijs van een 100 mbit Hussel abonnement? 🤔


@Nick83 
Ik heb het niet helemaal duidelijk omschreven:
NU heb ik een 100/10 Mbit/s verbinding.
Als ik bij mijn huidige abonnement  naar een 100/100 Mbit/s verbinding ga betaal ik 4,99 euro extra.
In de kostenvergelijking bij Hussel ben ik uitgegaan van 100/100.
Ik heb geen KPN compleet voordelen.
 


Ok. Snel verlengen dan...


Reageer