Skip to main content

itv app, pluspakket, opname pakket, tablet en gsm als medium.  Vraag:

Binnenkort op vakantie in Nederland. Wil op het vakantieadres mijn opgenomen materiaal en zenders bekijken, is dat mogelijk of zijn er beperkingen?

Er zijn alleen beperkingen wat betreft de VRT. De Duitse zenders zijn ook alleen thuis beschikbaar. Via Apple werken opnames van BBC First niet.

Denk je er wel aan dat het zo'n 1,5 GB per uur neemt?


Dank voor de reactie. Dus als ik het goed uitleg, dan is wifi kijken niet aan de orde? Wellicht kan ik dan voor series en films beter een micro-sd kaartje laden met wat leuks. 

Anders tikt het lekker aan gedurende een paar dagen. 

 


Als de wifi via een vaste lijn is dan is het niet zo'n punt. Waarschijnlijk zal de wifi via de camping of hotel zelf echter een te lage snelheid bieden. Er is minimaal 5 Mb/s nodig voor kijken via de app.

In het laatste hotel waar ik zat was het 3,5 Mb/s. TV kijken ging daarmee (net) niet.

Wifi via de Hotspot van je telefoon vreet dus zo'n 1,5 GB per uur van je 4G bundel. Zeker via een Chromecast. Op een tablet / website kan je de kwaliteit verlagen wat dus minder data neemt.

Dan moet je met een bundel van 10 GB na 2 dagen dus verder met ganzenbord. Of mensch erger je niet. 😎


Er zijn alleen beperkingen wat betreft de VRT. De Duitse zenders zijn ook alleen thuis beschikbaar. Via Apple werken opnames van BBC First niet.

Als de wifi via een vaste lijn is dan is het niet zo'n punt. Waarschijnlijk zal de wifi via de camping of hotel zelf echter een te lage snelheid bieden. Er is minimaal 5 Mb/s nodig voor kijken via de app.

Wifi via de Hotspot van je telefoon vreet dus zo'n 1,5 GB per uur van je 4G bundel. Zeker via een Chromecast. Op een tablet / website kan je de kwaliteit verlagen wat dus minder data neemt.

 

Dank voor de aanvulling. Daar kan ik goed mee verder. Ik neem 'voor nood' (als het alle dagen giet van de lucht haha) een externe harde schijf mee. En dan maar eens ervaren hoe het zit met die wifi in het hotel. Ik ben dan in ieder geval op alles voorbereid en kan het (hopelijk) alleen maar meevallen. Ik ben er wel al op voorbereid dat bijvoorbeeld series op BBCFIRST die ik nu compleet heb en dan zou willen zien, mogelijk niet afgespeeld kunnen worden (kruisje door het > icoontje). Ook Belgische zenders geven dat probleem.