Skip to main content

Goedemorgen,
Ik heb sinds eergisteren het Pluspakket vanuit KPN Compleet. Dit zie ik ook staan als ‘geabonneerd’ bij <menu><mijn service><Zenderpakketten>. Als ik in de gids kanaal 202 kies, en ik druk op de rode knop, dan krijg ik een lijst met films te zien, maar als ik een daarvan wil afspelen geeft het systeem al een paar dagen foutcode 302.

Wat heb ik gedaan: mijn tv-ontvanger uitgezet en de accu uit het stopcontact gehaald. De KPN Experia box v11 uitgezet en de accu uit het stopcontact gehaald. Best wel even gewacht en de Experia Box weer aangezet en op laten starten. Vervolgens de tv-ontvanger aangezet en deze ook op laten starten.

Dat helpt dus niets: ik blijf de foutcode 302 krijgen. Hulp om dit op te lossen wordt zeer op prijs gesteld!

Paul

Beste @Hallow 

Gebeurd dit ook als je naar: <MENU> <ON DEMAND> <GRATIS FILMS EN SERIES>?

Krijg je dan ook die foutcode?


Hoi Dennis,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb het even geprobeerd en ja, dan krijg ik ook dezelfde foutcode te zien.
Dit materiaal komt zeker uit dezelfde bron?

Paul


Hoi Dennis,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb het even geprobeerd en ja, dan krijg ik ook dezelfde foutcode te zien.
Dit materiaal komt zeker uit dezelfde bron?

Paul

@Hallow Ik heb even gekeken wat het betekend:

Foutcode 302 oplossen: videoserver niet bereikbaar

Wat betekent foutcode 302?

Er is een fout bij de videoserver opgetreden. De videoserver is tijdelijk niet bereikbaar. Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw.
 

Ik ben bang dat de KPN moderator hier na moet kijken, 

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze ernaar kijken waar de storing zit. 👍🏼


Dank je wel voor je advies Dennis!

Ik heb mijn profiel ge-update, ik hoop dat iemand van KPN een volgende stap zet.

Goed weekend,

Paul


@Hallow Hoi Paul, wat gek dat je de films van het Pluspakket niet kunt bekijken, terwijl je wel ziet dat het pakket aan staat. Ik begrijp dat je al een en ander hebt geprobeerd, maar dat het niet helpt. Ik help ook graag een handje om dit op te lossen.

Fijn dat je gegevens in je profiel staan, ik heb ze erbij gepakt. Het Pluspakket staat aan, zowel administratief, dus bij jouw pakket, als technisch als ik een meting doe. Daarom is het heel gek dat je de films niet kunt bekijken. Kan je de zenders die bij het Pluspakket horen wel bekijken? Zo niet, kan je de tv-ontvanger een volledige reset geven volgens stap 2? Ik verwacht dat dat het probleem dan oplost.

Laat je weten of het is gelukt?


Hoi @Alexa_,
Dank je wel voor je hulp en ik had een goed gevoel dat de reset naar fabrieksinstellingen het probleem zou oplossen, maar helaas, het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb twee TV-ontvangers HMB2260 en beide volledig gereset volgens stap 2 van de duidelijk instructie. Even gewacht totdat de tv-gids volledig ingeladen was, maar voor beide TV's geldt:

  • voor ongeveer 50% van de Pluspakket TV-zenders krijg ik de foutmelding: “Zender niet beschikbaar”. De andere helft kan ik wel bekijken;
  • Ik blijf foutmelding 302 krijgen als ik een film wil bekijken. Ik probeer dit via zender 202 en ook via <menu><on demand><Pluspakket>.

Trouwens: voorheen zag ik de tijdklok op de TV-ontvanger, nu niet meer.

Is er nog hoop voor mij en mijn TV?

Tot ziens, Paul


Hi Paul, Paul hier. Alexa is er niet, dus reageer ik.

Ik vind het apart dat je zo'n 50% wel kan bekijken. Zijn beide tv-ontvangers bekabeld, of via een draadloze verbindingsset (DVS)? Mijn gevoel zegt DVS, kan dat kloppen? Indien ja, zou je het dan bekabeld kunnen testen?

De instelling voor de klok vind je bij instellingen - energie instellingen. :slight_smile:


Ha die @Paul_, andere Paul hier, je gevoel was helemaal juist! Bedankt daarvoor.

Toevallig heb ik een lange netwerk kabel liggen, en als ik mijn TV ontvanger daarmee aansluit op de Experia box dan kan ik inderdaad 100% van de Pluspakket TV-zenders bekijken en ook kan ik zonder foutmelding de Pluspakket films nu zien!


Ik heb 2 TV's, 2 HMB2260 TV ontvangers en 3 DVS650 draadloze verbindingssets (1 op de Experia box en elke andere op een TV -- op een stopcontact, niet op een stekkerdoos). Door jouw reactie begrijp ik nu dat mijn probleem met het Pluspakket veroorzaakt wordt die DVS650 draadloze verbindingssets. Kan ik daar zelf iets aan repareren?

 

Groetjes, Paul



Ik heb 2 TV's, 2 HMB2260 TV ontvangers en 3 DVS650 draadloze verbindingssets (1 op de Experia box en elke andere op een TV -- op een stopcontact, niet op een stekkerdoos). Door jouw reactie begrijp ik nu dat mijn probleem met het Pluspakket veroorzaakt wordt die DVS650 draadloze verbindingssets. Kan ik daar zelf iets aan repareren?

Groetjes, Paul

Je kan proberen de onderlinge verbinding te verbeteren. Hier vind je wat opties: Problemen met de Draadloze Verbindingsset

Het zit 'm dus vaak in storingsbronnen (LED bijv.). Ander stopcontact proberen wil wel eens helpen, of een keer die dingen resetten en opnieuw verbinden.

Beste is logischerwijs bekabeld, maar dat weet je wel. Andere optie is de DVS1200 (nieuwer en beter), maar dat kost geld.. Dus ik zou eerst de andere dingen proberen. Laat het vooral weten als er vragen over hebt.


Beste @Paul_ en @Alexa_ ,

Bedankt voor jullie hulp, maar ik ben nu eigenlijk erg ontevreden want ik heb het gevoel dat ik met KPN Compleet een dooie mus heb gekregen. Andere stopcontacten en resets geprobeerd, maar dat helpt niet. Om KPN Compleet -- “Met KPN Compleet word je als klant van KPN beloond met gratis extra's” -- te kunnen gebruiken moet ik dus mijn apparatuur, die ik bij KPN gekocht heb, vervangen door nieuw aan te schaffen apparatuur. Dat lijkt me toch niet de bedoeling, begrijp je dat?

Paul


Ha @Hallow, heel begrijpelijk dat je hier totaal niet blij mee bent. Helaas kunnen we er niets anders van maken. Als het met de huidige dvs op verschillende manier niet werkt, dan zal er toch vervanging óf een kabel moeten komen, ben ik bang.