Skip to main content

Om meer inzicht te krijgen over het gebruik van specifieke aansluitingen op de tv-ontvanger zijn we benieuwd naar de manier waarop jullie de audio apparatuur (AVR/Versterker) hebben aangesloten. Willen jullie ons helpen en de poll invullen? De resultaten nemen we mee in toekomstige productontwikkelingen.

 

@wjb 

Hartelijk dank!


@wjb 

Nogmaals dank voor je antwoord;

Hoe kan ik dat plasticje verwijderen, kan ik m naar boven schuiven of zijwaarts of moet ik m afbreken? Ik wil voorzichtig zijn omdat het een bruikleen ontvanger is.

En weet je ook wat die aansluiting die er naast zit voor dient en hoe die heet?

Man, ik heb me rot gezocht op google maar ik kan niks vinden omtrent de aansluitingenspoorten van de Arris Vip 5202

Alvast hartelijk dank voor je antwoord en ik wens je een fijn weekend.

Groetjes

Tom


Hoe kan ik dat plasticje verwijderen, kan ik m naar boven schuiven of zijwaarts of moet ik m afbreken? Ik wil voorzichtig zijn omdat het een bruikleen ontvanger is.

Die klapt naar binnen als je de plug van de Toslink kabel er in duwt.


Man, je bent geweldig!

Hartelijk dank!


via naar via naar via naar via naar via naar via naar  
                         
rj45 KPN 5202 hdmi 1 OCB spdif in EXTRACTOR jack-RCA versterker jack-RCA RASPI-DAC jack KOPTELEFOON
                       

OCB = One Connect Box


Ik heb de soundbar (inclusief woofer) met een HDMI kabel naar de tv op HDMI2 e(ARC) aangesloten.

Werkt perfect. 

 

Ik kijk streamingdiensten Netflix, Disney+ en ViaPlay via de app op de Smart tv (nooit problemen).

Uitgezonderd op za. en op zo. de F1 op kanaal 225. 


Hoe  kan ik het uitgangssignaal van de jack aansluiting veranderen? HMB2260 V2 


Hoe  kan ik het uitgangssignaal van de jack aansluiting veranderen? HMB2260 V2


Hoe  kan ik het uitgangssignaal van de jack aansluiting veranderen? HMB2200 

Bedoel je dat je het volume wilt kunnen regelen?

Dat kan met een verlengkabeltje met ingebouwde volumeregelaar.

 


Dit weet ik, maar ik wil eerst het uitgang signaal verhogen, heb dat lang geleden op niveau voor mijn hoofdtelefoon gezet maar weet niet meer hoe, (78 jaar)


De enige instellingen t.a.v. geluid kan je vinden in het menu onder "Instellingen" en dan de tegel "geluid".


Hoe  kan ik het uitgangssignaal van de jack aansluiting veranderen? HMB2260 V2

 

Zover ik weet, kan je het geluid op de Arcadyan HMB 2260 en de Arris 2952 niet regelen.

Eigenlijk is dat ook beter, want het toch al zwakke signaal kan je beter maximaal door laten komen.

 

Je kan wel de afstandsbediening met de tv koppelen en met de KPN ab het volume van de tv regelen.

Als de soundbar met een HDMI op ARC HDMI 2 is aangesloten, kan je op die manier het volume van de soundbar regelen. 


Bedankt allemaal, ik gebruik de uitgang voor mijn koptelefoon, zodat mijn vrouw ongestoord naar een ander net kan kijken en wil dat signaal verhogen, zodat ik dat met een koptelefoon kan regelen. ik heb dat niveau volgens mij al een keer aangepast  maar weet niet meer hoe.


ik heb dat niveau volgens mij al een keer aangepast  maar weet niet meer hoe.

@LinkM . Het is nooit mogelijk geweest het uitgangsniveau van de audio uitgang van de hmb2260 te wijzigen. Het is namelijk geen koptelefoon uitgang maar een vaste uitgang (LINE OUT) voor naar een versterker of soundbar met eigen volumeregeling. 

Ikzelf had er langere tijd een draadloze koptelefoon op. Daarop kan je zelf het volume regelen. Voor een gewone koptelefoon is een LINE OUT inderdaad wat zacht.

Een draadloze koptelefoon met losse zender kan wel. Bijvoorbeeld met deze van Sony (€ 86). Ikzelf heb deze van Philips die werkt er ook prima op. En kost wat minder (€ 47).

ik gebruik de uitgang voor mijn koptelefoon, zodat mijn vrouw ongestoord naar een ander net kan kijken

EUH…. je kan toch maar één ding tegelijk met de ontvanger????

En het is dus geen koptelefoon-uitgang. Maar een LINE uitgang. I.v.m. de ruimte uitgevoerd als een 3,5 mm jack i.p.v. een rode en witte cinch bus.


 PeterG

Dank, wij hebben 2 tv's 1x TV+  en op mijn bureau HMB2200 v2 vandaar.

Dank vooruitleg en reactie.