Skip to main content

Ik had sinds oktober Netflix via KPN, nu is het geval dat na 2 weken alles op de Poolse taal ging, zelf mijn email adres was eindigend op .pl (tevens het begin van mijn emailnaam was niet juist). Nu ben ik al vanaf half oktober bezig om te stoppen wat ook inhoudt dat de betaling dient te stoppen. Meerdere medewerkers aan de telefoon gehad en 2112-20 was de laatste keer, de medewerker gaf aan dat hij dit naar de fraude afdeling zou sturen, dit zou dan 6 weken duren en dan zou er een creditering plaats- vinden van de kosten die tot en met januari 2021 door zijn gelopen. Nu heb ik gisteravond een medewerkster van KPN aan de lijn gehad en die gaf aan dat ik recht had op een vergoeding omdat ik al zo lang geen netflix kan gebruiken en deze ook half oktober al had opgezegd. Nu blijkt dat ik dit zelf moet opzeggen. Vanmorgen een dame van de financiële afdeling aan de lijn gehad en zij gaf aan, omdat in juni/juli is vastgesteld dat het geen fraude is, terwijl mijn geval van oktober 2020 is), ik geen vergoeding over de laatste maanden terug ontvang. Van haar kreeg ik het telefoonnr. van Netflix en zij gaan dit nu uitzoeken. Ik zou graag een mail naar de directie van KPN willen sturen omdat ik deze gang van zaken niet netjes vindt omdat er tegenstrijdige berichten van de medewerkers van KPN doorgegeven worden. 21-12-20 heeft de medewerker mij gemeld dat het 6 weken kon duren voordat zij uitgezocht hebben of het fraude is en dan zou ik gecompenseerd worden, allemaal kletspraat, zo werkt het dus niet. Het is dat ik zelf ben gaan bellen anders had ik nog elke maand het bedrag voor Netflix kunnen betalen. KPN biedt dit aan maar neemt verder niet de verantwoording als het verkeerd loopt. Kan iemand mij een email adres van KPN doorgeven, ik krijg nu al deze gehele ochtend een sms met de tekst: Beste klant, helaas duurt de reparatie langer dan verwacht. Onze monteurs werken hard aan een oplossing. Wij informeren u als de reparatie is gelukt, Groet KPN. Hier heb ik nu al 20 sms-jes van ontvangen en zij blijven maar doorgaan. Weer gebeld over de sms-jes maar ook dat kunnen zij niet verklaren, ben benieuwd of ik deze ook nog in het Pools ga ontvangen.

Hoi @Tomeva, welkom. 

Jemig wat een lastig verhaal. Ik kan me voorstellen dat dit een hoop frustratie en onduidelijkheid heeft opgeleverd. Het lastige aan jouw situatie is dat KPN geen toegang heeft tot Netflix-accounts. Je maakt een account aan bij Netflix, en deze blijft in beheer van Netflix. KPN biedt enkel de mogelijkheid tot betaling via (via, niet aan) de KPN factuur. Zo kun je Netflix ook niet opzeggen via KPN, enkel de betalingen stop zetten. Als er problemen optreden met jouw account, bijvoorbeeld wanneer deze gehackt is, dan moet je contact opnemen met Netflix zelf. Als ik dit lees, ben ik bang dat mijn collega's steken hebben laten vallen. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? Dan kan ik kijken wat eik nog voor jou kan betekenen. 


Dankjewel voor je reactie, eindelijk is het gelukt met Netflix, zij hebben het Poolse account als een soort ongewenste account benoemd, Netflix heeft wel aangegeven dat de beveiliging niet goed geweest is. Na veel heen en weer bellen word ik nu toch gecompenseerd. Blijf KPN een ingewikkeld iets vinden omdat als je net iemand in gesprek bent zomaar de verbinding verbroken kan worden. Meerdere personen klagen hierover, weet nog niet of ik klant blijf, groet


Misschien was het handiger geweest vanuit KPN hier, dat je een verwijzing naar dit topic had gekregen.
Mocht het toch allemaal niet lukken kun je daar sowieso een melding daar maken. 
Ik vind en blijf het jammer vinden dat KPN wel incasseert en verder naar Netflix verwijst.  Ik peins er niet over dit via een 3e partij te laten lopen.Â