Skip to main content

Beste KPN ik heb 3 TV ontvangers en kom dus poorten tekort momenteel. Ik ga er dus vanuit dat ik dan in aanmerking kom voor een gratis Netgear Switch.  Graag jullie reactie.

Groet Rob

Beste KPN ik heb 3 TV ontvangers en kom dus poorten tekort momenteel.

Welk type Experia/KPN Box heb je?


Ik heb de experiabox v9. Er zijn aangesloten 3x TV ontvanger en onlangs 2x de super WiFi van jullie aangeschaft. Waarvan 1 dus de poort ook gebruikt. Alles nu vol dus en kan geen gebruik maken van andere ( bijv Philips Hue ) producten. Groet Rob


Tja... wat mij betreft zou je een gratis switch krijgen, maar KPN kijkt volgens mij alleen naar het aantal tv ontvangers dat u heeft en het aantal poorten wat u beschikbaar heeft. Blijft er 1 over, dan krijgt u geen gratis switch. 


Klopt, een gratis switch wordt alleen verstrekt als je minstens evenveel TV ontvangers hebt als LAN poorten.


Er is er geen 1 over als alles van KPN is ! 4 poorten, 3x bezet door TV ontvangers, 1x super WiFi die een extra poort nodig heeft. Dus alles vol! Dus KPN als jarenlange klant en onlangs nog extra geïnvesteerd in Super WiFi ( anders geen goed bereik in het gehele huis ) zou een investering in een goede klant zeer respectvol zijn. 


Er is er geen 1 over als alles van KPN is ! 4 poorten, 3x bezet door TV ontvangers, 1x super WiFi die een extra poort nodig heeft. Dus alles vol! Dus KPN als jarenlange klant en onlangs nog extra geïnvesteerd in Super WiFi ( anders geen goed bereik in het gehele huis ) zou een investering in een goede klant zeer respectvol zijn. 

Ik ben het volledig met je eens maar het gehanteerde regeltje is nu eenmaal dat je alleen een gratis switch krijgt als je minstens evenveel TV ontvangers hebt als LAN poorten.


Er is er geen 1 over als alles van KPN is ! 4 poorten, 3x bezet door TV ontvangers, 1x super WiFi die een extra poort nodig heeft. Dus alles vol! Dus KPN als jarenlange klant en onlangs nog extra geïnvesteerd in Super WiFi ( anders geen goed bereik in het gehele huis ) zou een investering in een goede klant zeer respectvol zijn.

Ik ben het volledig met je eens maar het gehanteerde regeltje is nu eenmaal dat je alleen een gratis switch krijgt als je minstens evenveel TV ontvangers hebt als LAN poorten.

@Roberto1966 KPN vind jou kennelijk niet zo’n goeie klant, want dat ben je dan pas als je nog een (dummy) TV ontvanger erbij neemt, dan is de switch ‘gratis’. Met de nadruk op de quotes. Als TV niet echt winstgevend is, zou gratis misschien terecht zijn.


 


Misschien is het verstandig om gewoon even te wachten op een moderator. Die kunnen soms voor een verrassing zorgen. Duurt een dag of vijf. Zelf zou ik daar nooit op wachten en gewoon zo'n ding bestellen maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.


Er is er geen 1 over als alles van KPN is ! 4 poorten, 3x bezet door TV ontvangers, 1x super WiFi die een extra poort nodig heeft. Dus alles vol! 

Die SuperWiFi's zijn niet van KPN, die zijn van u zelf, u heeft ze gekocht. Andere mensen die WiFi punten bij een andere leverancier aanschaffen krijgen ook geen extra switch. 

Maar ik snap je wel. Zoals ik al zei: KPN telt alleen het aantal tv ontvangers. Die heeft u in bruikleen, en daarvoor krijgt u een extra switch als er geen vrije poort overblijft. Dat is een essentieel verschil: bruikleen of eigen apparatuur.