Skip to main content

beste mensen, 

Wij zijn in zee gegaan met aanleggen van glasvezel van KPN. Men vertelde dat een powerplug voldoende was om verbinding te maken vanuit meterkast naar tv. Dat bleek niet, een nieuwe aangeschaft omdat de oude echt wel wat ouder was. Geen effect. Paar keer gebeld met de klantenservice. Veel aan en uit met allerlei knoppen, geen soelaas. Toen een nieuwe HD tv ontvanger toegestuurd gekregen (na veel gedoe hoor). Nog geen soelaas. (wel plus 5 euro op maandbedrag omdat men denkt dat we er 2 nodig hebben, wat niet zo is). Dus, powerplug vervangen, geen effect. Vervangen HD tv ontvanger, ook geen effect behalve verhoging maandbedrag.

Mensen aan de telefoon herkende de door programma gemelde storing heelaas niet. Nu, een snoer vanuit de meterkast naar de tv ontvanger en ja! Weer interactieve tv! (helaas alle eerder opgenomen programma’s niet meer beschikbaar). maar goed, wat nu te doen?

Een snoer door de huiskamer is niet echt handig. Iemand een idee? En, hoe komen we van de verhoging van het maandbedrag af? 

(even voor KPN, willen jullie meer alert zijn op de storingen die ontstaan na aanleggen van glasvezel?)

ik kijk uit naar een goede oplossing!

ThLucia. 

beste mensen, 

Wij zijn in zee gegaan met aanleggen van glasvezel van KPN. Men vertelde dat een powerplug voldoende was om verbinding te maken vanuit meterkast naar tv. Dat bleek niet, een nieuwe aangeschaft omdat de oude echt wel wat ouder was. Geen effect. Paar keer gebeld met de klantenservice. Veel aan en uit met allerlei knoppen, geen soelaas. Toen een nieuwe HD tv ontvanger toegestuurd gekregen (na veel gedoe hoor). Nog geen soelaas. (wel plus 5 euro op maandbedrag omdat men denkt dat we er 2 nodig hebben, wat niet zo is). Dus, powerplug vervangen, geen effect. Vervangen HD tv ontvanger, ook geen effect behalve verhoging maandbedrag.

Mensen aan de telefoon herkende de door programma gemelde storing heelaas niet. Nu, een snoer vanuit de meterkast naar de tv ontvanger en ja! Weer interactieve tv! (helaas alle eerder opgenomen programma’s niet meer beschikbaar). maar goed, wat nu te doen?

Een snoer door de huiskamer is niet echt handig. Iemand een idee? En, hoe komen we van de verhoging van het maandbedrag af? 

(even voor KPN, willen jullie meer alert zijn op de storingen die ontstaan na aanleggen van glasvezel?)

ik kijk uit naar een goede oplossing!

ThLucia. 

 

Wat bedoel je met een powerplug?

Bedoel je daarmee de DVS (of te wel een draadloze netwerkverbinding via het 230 volt netwerk)?

Zo ja, dat is vragen om problemen, omdat er heel erg veel vervuiling op het net zit. 

Een vaste UTP kabel is altijd het beste. 

 

Grappig;

“jullie”

Sorry, maar op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉


Hoi @ThLucia ,

Je hebt eigenlijk deze opties:

Kabel laten leggen.

MoCa, als er coax ligt van de meterkast naar de woonkamer.

Superwifi.Vrij voordelig verkrijgbaar via de wifimanager(WiFi6 model) of hier: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pos=577 (wifi 5 model).Wifi 5 is overigens nog prima.

Of als je een V10A of box 12 hebt via een TPlink repeater van de action, kan goed werken maar is minder ideaal.


beste Joop, het is iid een DVS. Dank je voor je antwoord. Het lijkt me dat we toch maar voor vaste kabel moeten gaan. Ik snap niet goed waarom de DVS eerder geen problemen gaf, en nu na glasvezel wel. bedankt!


eh Martijn, wat is een Moca?


eh Martijn, wat is een Moca?

Hallo @ThLucia dat is een apparaat dat een netwerksignaal omzet in een coaxsignaal en vice versa.

Dan loopt je netwerksignaal over de bestaande coax-bekabeling.

 


beste Joop, het is iid een DVS. Dank je voor je antwoord. Het lijkt me dat we toch maar voor vaste kabel moeten gaan. Ik snap niet goed waarom de DVS eerder geen problemen gaf, en nu na glasvezel wel. bedankt!

 

Heeft niets met glasvezel te maken, maar met de toenemende vervuiling op het net.

Denk aan:

Slechte LED lampen (niets met de prijs te maken)

Slecht aangelegde zonnepanelen

Phöne

Laders (voor o.a. de telefoon)

Netadapters (ze zijn niet allemaal goed en schoon, helaas).

etc.

 

Ik heb al meer dan 12 jaar FTTH (glasvezel) en alles bekabeld.

Was veel werk, maar nog steeds plezier van. 

 

Maco, zie hier.

Enige nadeel is dat ze energie verbruiken, dat doet een vaste UTP kabel niet.