Skip to main content

Ik heb zins kort kpn tv nu zou de app prime video er ook op staan maar dat is niet zo.

Ik heb een nieuwe box en komt deze app ook op de nieuwe boxen.

 

Zoja waarneer.

 

B.v.d

Hallo @Peewy,

Ik neem aan dat jij de 5202 hebt. Deze app wordt ontwikkeld momenteel en wordt verwacht in het gunstigste geval in Q4 2020.  Exact is dit nog niet te zeggen. 


Helaas kun je Prime alleen betalen met een creditcard. Geen idee wanneer iDeal (met aut. incasso) komt. Ze zullen relatief weinig klanten hebben in Nederland. :neutral_face: .


Welkom hier @Peewy. Het lijkt mij ook dat je de 5202 hebt. Daar wordt nog hard gewerkt aan de Prime app, maar dat gaat niet al te lang meer duren verwacht ik. Ik denk wel iets eerder dan Q4 eerlijk gezegd.


Erg vervelend dat de VIP5202 niet werkt met Prime. Dit zijn toch de nieuwste ontvangers? Zou denken dat het hier juist wel mee zou werken als nieuwste kastjes.


Erg vervelend dat de VIP5202 niet werkt met Prime. Dit zijn toch de nieuwste ontvangers? Zou denken dat het hier juist wel mee zou werken als nieuwste kastjes.

De app moet compatibel worden gemaakt voor de 5202, en dat is nu bijna het geval. Wordt inmiddels al geleidelijk uitgerold.


Ik heb een 4K ontvanger (ZTE ZXV8001). Ook die werkt niet. :slight_frown:

Hier kun je zoeken of jouw apparatuur omgewisseld moet worden: https://www.kpn.com/televisie/amazon.htm 

Aangezien volgens de site van KPN mijn ontvanger geschikt is, heb ik de software opnieuw geïnstalleerd. Zonde van mijn tijd.

KPN legt niet uit op de pagina

  • wat er aan de hand is
  • wat je moet doen
  • of wanneer wel 

Hallo @hanspanso,

De ZXV8001 krijgt geen Prime app dus een reset van de software zal niet helpen helaas. Deze ontvanger wordt ook niet actief omgeruild op dit moment. De ondersteunende ontvangers zijn de 2260,2952 en 5202. 


Hallo @hanspanso,

De ZXV8001 krijgt geen Prime app dus een reset van de software zal niet helpen helaas. Deze ontvanger wordt ook niet actief omgeruild op dit moment. De ondersteunende ontvangers zijn de 2260,2952 en 5202. 

Weet je dat zeker? Op de pagina https://www.kpn.com/televisie/amazon.htm staat letterlijk
Heb je Televisie van KPN, de juiste tv-ontvanger (type: 2260, 2952 of 5202) en een Amazon Prime account? Dan kijk je Amazon Prime Video gemakkelijk op een van onderstaande manieren. Heb je niet een van bovenstaande tv-ontvangers, bekijk dan via onderstaande knop de mogelijkeden.
Wanneer ik de controle uitvoer staat er "Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is.” Daar onder staat "Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.”
Als alleen de 2260, 2952 en 5202 de app krijgen, dan hadden ze dát moeten melden toch?


In dat eerste deel staat toch letterlijk wat Chriswissink al beschrijft: dat het alleen voor de 2952, 2260 en 5202 komt / beschikbaar is.

Wel raar dat de link op die pagina vervolgens geeft dat je ontvanger geschikt is TENZIJ je ook een Arris 2952 of Arcadyan 2260 in huis hebt als tweede ontvanger. Dan klopt het.

Op de ZXV8001 komt de Prime-app NIET. Dat wordt hier v.u. KPN nog eens bevestigd.


Kleine toevoeging @hanspanso,

De link waar jij naar refereert stuurt je door naar de Netflix omruil tool voor de Motorola ontvangers. Dus ja de 8001 is geschikt volgens deze tool (want je hebt Netflix ondersteuning voor die ontvanger).
Ik snap ook niet goed waarom KPN de klanten naar deze servicetool stuurt eigenlijk.  Maar goed de 8001 is geen ontvanger die prime krijgt en dit zal helaas zo blijven. 


Dank jullie voor de antwoorden. Het is mij duidelijk dat het niet kan.

@PeterG Het staat er niet letterlijk zoals je suggereert. De laatste zin is zelfs "Heb je niet een van bovenstaande tv-ontvangers, bekijk dan via onderstaande knop de mogelijkeden.” Zelfs op de button staat: "Check je apparatuur voor Amazon Prime Video”. Als ik vervolgens check en mijn apparatuur is volgens KPN "geschikt” dan heb ik geen steken laten vallen.

@ChrisWissink De link waar ik naar verwijs gaat alleen over Amazon Prime Video. Dat KPN de button op deze pagina laat doorverwijzen naar een Netflix omruiltool is nergens te vinden. Ook op de pagina "servicetool-apparatuur-wissel” niet.


Dat je via die button op een tool komt die voor Netflix checkt, dus bij de zxv8001 de mist in gaat m.b.t. Amazon Prime, heb ik al neergelegd bij het team en die hebben dat weer doorgegeven naar daarvoor verantwoordelijken.

De 8001 is een beetje een buitenbeentje in de range decoders. En alweer afgeschoten, want is maar een jaar leverbaar geweest volgens mij. Wordt echter niet zonder meer omgeruild.

:small_blue_diamond: Je hebt dan meestal ook een 4k UHD tv en daarin zit ook de Amazon Prima app tenslotte.


Ik sluit mij volledig aan bij de uitleg van @PeterG ;),


Welkom hier @Peewy. Het lijkt mij ook dat je de 5202 hebt. Daar wordt nog hard gewerkt aan de Prime app, maar dat gaat niet al te lang meer duren verwacht ik. Ik denk wel iets eerder dan Q4 eerlijk gezegd.


“Niet al te lang”? “Iets eerder dan Q4”?

Vaag, vaag, vaag. En Q4 van welk jaar dan?

Ik ben deze maand speciaal naar KPN overgegaan omdat ik dan Amazon Prime Video rechtstreeks via de ontvanger zou kunnen kijken, i.p.v. nu omslachtig met tablet en chromecast. Ik ben heel teleurgesteld dat dat nog steeds niet kan. Ik heb ook een ontvangermodel 5202. En er staat tot op de dag van vandaag op https://www.kpn.com/televisie/amazon.htm nog steeds vermeld dat ik daarmee Amazon Prime Video kan bekijken.

Niet dus! Als er andere ontvangers zijn die dat wel kunnen, zou ik graag in aanmerking komen voor een omruil!


Hallo @jerombal,

Die Q4 is een schatting, op dit moment wordt de Prime app al uitgerold voor de 5202.  
De app maakt onderdeel uit van het nieuwe tv menu dat nu dus mondjesmaat naar de ontvangers gepushed gaat worden. Om grote problemen hiermee te voorkomen wordt deze uitrol over meerdere maanden verspreid. Dus wanneer je aan de beurt bent, zal je het snel genoeg merken. Om alvast een teleurstelling te voorkomen, het forceren van deze nieuwe software is niet mogelijk.


Welkom hier @Peewy. Het lijkt mij ook dat je de 5202 hebt. Daar wordt nog hard gewerkt aan de Prime app, maar dat gaat niet al te lang meer duren verwacht ik. Ik denk wel iets eerder dan Q4 eerlijk gezegd.


“Niet al te lang”? “Iets eerder dan Q4”?

Vaag, vaag, vaag. En Q4 van welk jaar dan?

Ik ben deze maand speciaal naar KPN overgegaan omdat ik dan Amazon Prime Video rechtstreeks via de ontvanger zou kunnen kijken, i.p.v. nu omslachtig met tablet en chromecast. Ik ben heel teleurgesteld dat dat nog steeds niet kan. Ik heb ook een ontvangermodel 5202. En er staat tot op de dag van vandaag op https://www.kpn.com/televisie/amazon.htm nog steeds vermeld dat ik daarmee Amazon Prime Video kan bekijken.

Niet dus! Als er andere ontvangers zijn die dat wel kunnen, zou ik graag in aanmerking komen voor een omruil!

We zijn afhankelijk van derden met dit soort dingen, dus ben ik altijd wat voorzichtig met het noemen van data en dergelijke. Maar zoals Chris al aangeeft, de uitrol is begonnen, dus het is een kwestie van weken voor jou is mijn inschatting. Ik zie dat je al het nieuwe menu hebt, dus in dit geval is het alleen de update voor de Prime app.


Ik kan sinds een week geen prime video meer kijken, hiervoor dus wel. Niet via app, niet via kanaal 203. Met mijn account en betaling is niets mis en de instellingen staan ook goed (gecheckt door Amazon). Kan het zijn dat doordat er update’s aan komen ik ineens niet meer van prime video gebruik kan maken?


Die nachtelijke updates zouden hier niks meer te maken hebben @RHoogeveen, want die voegt alleen de app toe op de 5202 die er niet was.  Heb je de software op de ontvanger wel eens opnieuw geïnstalleerd om te kijken of dit het probleem oplost? Zie hier hoe je dat doet (vanaf stap 2) 


@ChrisWissink dat heeft volgens mij vanmorgen de KPN op afstand gedaan maar ik ga dat vanavond zelf ook nog eens proberen!


Wat Chris aangeeft lijkt me een goed idee, maar als je de app (van Amazon zelf neem ik aan) ook niet werkt, dan zou ik toch nog eens aankloppen bij hen… Dan lijkt het toch met het abonnement te maken hebben of iets dergelijks.


@Paul_ app op telefoon werkt prima, app op tv niet en ook niet via kanaal 203, KPN stuurt mij naar Amazon, alles is oké met abonnement maar het zit bij KPN dus


O oké, je bedoelt de app via de tv-ontvanger dus. Dat is hetzelfde als via 203 alleen een andere manier van opstarten. Dan zou de reset die Chris noemt uitkomst moeten bieden lijkt me. Laat het anders vooral weten.


@Paul_ ik ga vanavond de reset proberen en laat morgen weten of dat gelukt is!


Werkt het via https://www.primevideo.com ook niet?


Ik heb hetzelfde probleem. Kanaal 203 werkt wel, maar loopt op den duur vast. Prime werkt verder prima via de app van mijn smart tv of de app op de telefoon / tablet. Echter via het kanaal 203 niet. Wat zou het kunnen zijn? 
 

ik kan prima een uurtje kijken, maar daarna loopt hij trager en trager en op den duur vast. Ik kreeg vanavond ook voor het eerst een foutmelding.