Skip to main content

Nadat ik de Privacy Statement heb gelezen van KPN vroeg ik me af hoe ver ze mijn informatie kunnen bewaren. Bij de privacy statement zijn de volgende beloftes geschreven : 

 

Onze belofte:

  • KPN is zorgvuldig met je gegevens. Je kunt erop rekenen dat jouw gegevens bij KPN veilig zijn en dat wij ons houden aan de wet.
  • Wij kijken niet naar de inhoud van communicatie. Wij bekijken geen gesprekken, lezen niet wat jij in sms-berichten, e- mails of chats schrijft en houden niet bij welke websites je bezoekt.
  • Wij verkopen jouw gegevens niet aan derden.
  • Wij informeren je over het gebruik van je gegevens en bieden je simpele mogelijkheden om je gegevens en privacy-keuzes in te zien en aan te passen.
  • Jij bepaalt wat er met je gegevens gebeurt. Wij respecteren de keuzes die je over je privacy hebt gemaakt.

Dus ik vroeg me af of mijn informatie ook word gedeeld met commerciële opsporing organisaties die mensen opsporen via hun IP adres wangen dat ze illegale torrent films hebben gedownload bijvoorbeeld. Als ik naar de beloftes kijk van KPN moet dat niet het geval zijn of toch wel ? Want ze beloven dat mijn gegevens alleen voor de  volgende doeleinde zijn: 

  • je onze diensten te verlenen, meer specifiek:

    • het behandelen en accepteren van je aanvraag voor een KPN dienst
    • dienstverlening zoals het opzetten je aansluiting, afhandeling klachten en storingsmeldingen technisch mogelijk maken van onze diensten en het overbrengen van communicatie
    • facturering van onze diensten en opwaardering van prepaid beltegoeden
    • monitoring van je belkosten om verrassingen over de rekening te voorkomen en voor fraudepreventie
    • netwerkmanagement (netwerk planning en beveiliging)
    • nummerweergave (tenzij je deze optie blokkeert)
    • voor debiteurenbewaking
  • om aan onze wettelijke bewaar- en afgifte plicht aan de bevoegde instanties te voldoen

Dus ik vroeg me af of KPN mijn informatie deelt wanneer zijn een verzoek krijgen van een commerciële opsporingsorganisatie ?

*Admin: dubbel topic verwijderd.

Dag @snooup! Welkom hier en goed dat je deze vraag stelt. Als eerste: we gaan heel zorgvuldig om met je gegevens: dat mag je van ons en elke ander provider verwachten. Je persoonlijke gegevens zijn veilig en je kunt zelf bepalen wat er mee gebeurt. Waar ik even benieuwd naar ben: kun je me uitleggen wat je bedoelt met ‘commerciële opsporingsorganisatie’? 

Als je het hebt over downloaden speelt er iets meer mee. De techniek is niet per definitie illegaal en sommige software of klassieke muziek mag je gewoon downloaden. Veel media is echter auteursrechtelijk beschermd en dat mag je niet zomaar downloaden: dat geldt bijvoorbeeld voor nieuwe films, muziek en boeken. Het is de reden waarom een site als The Pirate Bay wordt geblokkeerd: hier wordt materiaal gratis op aangeboden waar voor betaald dient te worden. Als je toch dingen download die auteursrechtelijk beschermd zijn spreek je van ‘illegaal downloaden’ en dat mag niet. Dat dit niet mag hebben we heel duidelijk in onze Algemene Voorwaarden uitgelegd. We kunnen dus maatregelen treffen als het wel gebeurd. Hier lees je nog wat achtergrondinformatie

 

 

 


Reageer