Skip to main content

Sinds een paar weken kunnen wij alleen NPO 1,2,3 op tablet afspelen. Opnemen lukt ook niet en oude opnames kunnen wij ook niet terugzien.App op telefoon lukt wel. Wij verblijven in het buitenland en hebben voorheen geen problemen daarmee gehad. Mijn man en ik hebben beiden een Asus tablet. Op beide tablets de app opnieuw geïnstalleerd. 

Hoi @adapters . Welkom op het forum.

Mag ik vragen in welk land jullie verblijven?  En wat voor internet gebruiken jullie daar? Zitten jullie op wifi van een hotel/camping?  Of mobiel netwerk? 


Hallo, Wij verblijven voor een langere periode in Hongarije. Jaren hebben wij wifi via glasvezelkabel mobiel netwerk van T-mobile. Op onze telefoons werkt het wel. 5 maanden lang hebben wij tv kunnen kijken op onze tablets.


Vreemd.  Ik heb twee vragen.

Die Asus tablets. Wat voor versie van android staat daar op? En kun je de merk+type vertellen?

 

Verder heb ik een experimentje. Zou je het eens via de browser op de tablet willen proberen? Bij voorkeur Chrome. En dan deze url: https://tv.kpn.com/


Goedemiddag,

1e tablet Android versie 7.0, Asus, Zen Pad 8.0 Z380M,

     Op de Browser werkt het wel. 

     Op de app alleen 1,2,3

     Opnames kan ik via de browser op deze tablet terugkijken.

2e tablet Dezelfde versie, Asus en type

     Op de browser werkt 1,2,3 wel verder niet mogelijk.          Geeft weer :Deze video is niet beschikbaar.

      Ook de opnames zijn via de browser niet te          bekijken.

 


Goedemiddag, Hoe is de situatie nu? We hebben nog geen terugkoppeling van je gekregen.


Excuus voor de late reactie.   

Dus één tablet doet het wel . Maar dan via de browser.  

Zijn er misschien recentelijk updates geweest van jullie tablet? Of staan er nog updates open? Ik heb hier namelijk geen pasklaar antwoord op. Ik tast ook nog in het duister. 


Klopt, een tablet doet het wel op de browser,  maar niet op de app alleen NPO 1,2,3

Alle updates zijn op beide tablets gedaan. We hebben ook gekeken of alle updates zijn gedaan. 

We hopen wel dat de oplossing gevonden wordt want het is vooral in het buitenland een gemis. Ook raar dat NPO 1,2,3 wel kan worden bekeken.

 


Misschien dat het max aantal aangemelde apparaten is bereikt. Dat kun je in de app of via de itv website opzoeken.

Zou je daar eens kunnen kijken?


Goedemorgen, Niets helpt op dit moment. Aangemeld zijn 2 telefoons en 2 tablets die het niet doen.  Weer opnieuw de app geïnstalleerd. Alleen NPO 1,2,3 kunnen wij zien. Bij 1 tablet kan op de browser alle programma's worden bekeken. 

 


Android 7 ?????

Die tablets zijn al 8 jaar oud. Voor de itv app moet je minstens Android 10 hebben. (en 11, 12, en 13 zijn er ook al). Oudere versies ondersteunen de DRM niet. En die zit op alles behalve NPO 1,2,3.

Gek genoeg werkt het via de browser dan soms wel als je te oude Android versie hebt.


Kijk met de app

Met de gratis KPN TV app kijk je op je tablet of smartphone (iOS vanaf 12.0 en Android vanaf 7.0) onderweg met wifi of 5G.


Ik zie het ook, maar ben niet overtuigd van die informatie. Volgens mij klopt dat niet meer met de nieuwe app.

En opnieuw geïnstalleerd. 

Beide tablets identiek. En het werkt niet. Dat geeft mij te denken over de ondersteuning van Android 7 hoor. En het blijft oud.

Ik hoop dat Erwin dit doorspeelt naar het team. Ik denk dat Android 7 niet meer klopt op de site sinds de nieuwe app.

En ik geloof niet in toeval. Hier nog iemand met het probleem op een Asus met Android 7.

@Helli 


Je kan checken met DRM Info (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo) of widevine ondersteunt is,


Ik zie het ook, maar ben niet overtuigd van die informatie. Volgens mij klopt dat niet meer met de nieuwe app.

En opnieuw geïnstalleerd. 

Beide tablets identiek. En het werkt niet. Dat geeft mij te denken over de ondersteuning van Android 7 hoor. En het blijft oud.

Ik hoop dat Erwin dit doorspeelt naar het team. Ik denk dat Android 7 niet meer klopt op de site sinds de nieuwe app.

En ik geloof niet in toeval. Hier nog iemand met het probleem op een Asus met Android 7.

@Helli

Je kunt wel eens gelijk hebben, @PeterG .  

@Paul_  en ondergetekende gaan dit navragen bij de itv crew. Kan even een paar dagen duren voor we uitsluitsel hebben.


Vanavond nog maar eens geprobeerd of we tv konden kijken op de app en tot onze grote verbazing kunnen we alle tv zenders weer zien op tablet en telefoon.

Bedankt allemaal voor de reacties.


De oorzaak zou ik graag willen weten. 


@adapters . De exacte oorzaak weet ik niet. Het toeval wilde dat een techneut van KPN toevallig ook zo'n tablet had liggen en het daarna getest heeft. Hij vond een issue en heeft die vervolgens verholpen.  


Hier hetzelfde probleem, sinds afgelopen vrijdag 1 december (het zou ook sinds donderdag geweest kunnen zijn) werken alleen nog maar de zenders NPO 1,2 en 3 in de iTV app op mijn Asus tablet met Android 7. Ik gebruik de tablet al jaren op mijn hobby kamer, bijna iedere dag, tot nu toe zonder problemen. De wifi ontvangst is prima en de NPO zenders kan ik op de hoogste kwaliteit zonder problemen streamen. Ik heb ook een aantal opnames geprobeerd en die werken ook gewoon.

 

En ik weet dat Android 7 sterk verouderd is, maar als het aan de Android versie zou liggen, zou ik verwachten dat NPO en opnames het ook niet meer zouden doen. Daarnaast zeggen de gerbruiksvoorwaarden ook duidelijk iOS 12.1 of Android 7, dus verwacht ik dat het ergens anders aan ligt.

Op de andere devices werkt het allemaal nog steeds, app versie (7.6.3) is dezelfde als die op andere Android devices hier in huis. Ook via de browser op computer of laptop werkt en alle zender.

 

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, cache en data geremoved, allemaal zonder suc6. Ook heb ik het via een 5g hotspot geprobeerd maar ook dat geeft hetzelfde resultaat. 

 

Ik weet niet wat de KPN techneut de vorige keer gevonden en gefixt heeft, maar misschien kan die persoon dat nog een keertje doen ;)

 


Hoi @VinnieR : De aanpassing is toen voor het hele netwerk gedaan en het zou nu weer goed moeten werken op al dat soort tablets. 

@adapters :  Werkt het bij jou nog wel goed? 


@VinnieR  Nog even deze toevoeging.  Lukt het wel om via de browser (liefst chrome) op die tablet te kijken?   En kun je het volledige type van die asus hier benoemen? 


Hoi Erwin, Helaas blijkt nu dat onze beide tablets hetzelfde probleem weer hebben. Hopelijk kan deze techneut dit nogmaals voor het hele netwerk doen. 

Vorige week deden deze tablets het nog goed. 

Hopelijk wordt dit nu snel opgelost door KPN.


@VinnieR  Nog even deze toevoeging.  Lukt het wel om via de browser (liefst chrome) op die tablet te kijken?   En kun je het volledige type van die asus hier benoemen? 

Hoi @Erwin_, dank voor je reactie. Ook via de browser (Chrome 119.0.6045.163) geeft het apparaat dezelfde problemen, NPO 1,2 en 3 werken, net als opgeslagen programmas, maar de resterende zenders geven een foutmelding, met de volgende tekst:

“Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer het opnieuw.”

De tablet waar het in dit geval over gaat is een Asus P027, en als ik de Asus website mag geloven is dat de ASUS ZenPad 3S 10 (Z500M). 

(btw, voor de volledigheid, ik denk dat het antwoord wat op dit moment gemarkeerd staat als beste antwoord niet het juiste is. Als ik de thread goed begrijp is de oorzaak niet dat Android7 niet meer ondersteund wordt. Mocht het wel het geval zijn dat de ondersteuning voor Android7 vervalt, lijkt het me verstandig om dat ook in de gebruiksvoorwaarden aan te passen.)


@TV Apps Team,

Is dit er ook 1 voor jullie?


@VinnieR  Nog even deze toevoeging.  Lukt het wel om via de browser (liefst chrome) op die tablet te kijken?   En kun je het volledige type van die asus hier benoemen? 

Hoi @Erwin_, dank voor je reactie. Ook via de browser (Chrome 119.0.6045.163) geeft het apparaat dezelfde problemen, NPO 1,2 en 3 werken, net als opgeslagen programmas, maar de resterende zenders geven een foutmelding, met de volgende tekst:

“Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer het opnieuw.”

De tablet waar het in dit geval over gaat is een Asus P027, en als ik de Asus website mag geloven is dat de ASUS ZenPad 3S 10 (Z500M). 

(btw, voor de volledigheid, ik denk dat het antwoord wat op dit moment gemarkeerd staat als beste antwoord niet het juiste is. Als ik de thread goed begrijp is de oorzaak niet dat Android7 niet meer ondersteund wordt. Mocht het wel het geval zijn dat de ondersteuning voor Android7 vervalt, lijkt het me verstandig om dat ook in de gebruiksvoorwaarden aan te passen.)

Ja, ik heb 'm even van best answer afgehaald. Het is nu onder de aandacht gebracht van het @TV Apps Team . Even afwachten wat zij ermee gaan doen. 


Reageer