Skip to main content

hallo, 

Ik heb een KPN internet abonnement maar Ziggo (uitgebreid) televisie abonnement. Sinds maand of 2 werkt de interactieve TV van ziggo niet meer dus kan niet meer terugkijken maar ook geen films bekijken. 

De code welke de TV aangeeft is iTV_012 en geeft hierbij aan dat de internetverbinding gecheckt moet worden.  Deze is meermalig getest op WIFI en ook via kabel, maar werkt prima. 

Ook Netflix en youtube werken (via wifi of kabel) prima, dus het ligt niet aan de verbinding. 

De TV is panasonic en heb deze ook al eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen + weer gepersonaliseerd naar mijn favoriete zender  (trouwens; TV zenders werken perfect, het is alleen de ITV welke niet werkt). 

De verbinding met ziggo is via de CI module (kaart achterin tv) en is ook meerdere malen erin gezet/eruit gehaald/tv aan / tv uit / etc. 

Zowel contact gehad met Ziggo chat en ook KPN chat.  Ziggo raadde aan om KPN te benaderen omdat het waarschijnlijk te maken heeft met de router (experia box V10a), KPN raadde mij aan om het via dit forum te vragen, vandaar..

 

Op Ziggo community komt deze storingscode iTV_012 wel eens vaker voor en men geeft volgende oplossing:

iTV-012  (soms schrijven ze met liggend streepje, maar op de televisie zie ik een ‘underscore’) ; “please verify your internet connection is properly established and try again… “  dit is dus niet het probleem. 

 

iemand heeft volgende oplossing geschreven, maar ik heb geen idee hoe ik dit bij mij moet oplossen;

 

‘het komt door een firewall. Kennelijk gebruikt iTV niet de geeikte poorten zoals 80/8080/443 om streaming te doen. Een uitzondering aan de firewall toegevoegd, waarna het werkt…”

 

voor mij absoluut abracadabra, dus aub oplossing voor dit probleem?

alvast hartelijk dank, 

 

 

 

 

Lijkt me dat interactieve tv van Ziggo ook alleen maar werkt over internet dan Ziggo. En niet over het netwerk van KPN.

Interactive tv van KPN werkt ook alleen maar over een KPN verbinding. En niet over een Ziggo verbinding. 


Begrijp ik het nou goed dat u geen tv van kpn heeft maar van Ziggo?


zoals ik aangaf werkt het sinds een maand of 2 niet meer. Wat ik dan vergeten te vermelden ben is dat het jaren perfect gewerkt heeft in deze combinatie. 

 

Itv van ziggo (welke ik dus heb) werkt gewoon via internet (maar nu dus niet) , en internet heb ik idd via KPN. 

 

 


Kan zomaar zijn dat Ziggo wat veranderd heeft waardoor het niet meer werkt.


Tsja, dat zegt Ziggo niet (natuurlijk) maar de info op de tv geeft aan dat het aan de internetverbinding ligt. 

Dat laatste kan niet omdat rest wel goed werkt (netflix, youtube, etc.). 

een blokkade in router is een mogelijkheid gezien de opmerking over ‘firewall’ 

 


Wat is de reden om internet van KPN te nemen en tv van Ziggo?


omdat ik dat al jaren zo heb en daar, met beiden, tevreden ben.  


omdat ik dat al jaren zo heb en daar, met beiden, tevreden ben.  

Maar ben je niet beter en goedkoper uit met 1 provider voor beiden? Ik zou dan liever ook internet van Ziggo nemen, of KPN ITV nemen. Maar niet beiden. Maar goed keuze is aan jou en zoals voorgaande sprekers al zeiden: Ziggo TV over het KPN netwerk zal gewoon moeten werken.


Maar als je tv van Ziggo hebt, dan heb je ook internet van Ziggo. Want Ziggo levert heel geen tv zonder internet. Toch? Heb ik wel eens opgevangen…

Als dat zo is, waarom sluit je die tv dan niet aan op het internet van Ziggo? 


Dat laatste kan niet omdat rest wel goed werkt (netflix, youtube, etc.). 

Dat kan wel. Het kan dat er voor tv een apart protocol gebruikt word wat alleen op het netwerk van Ziggo werkt. Of alleen op het netwerk van Ziggo beschikbaar is.

KPN gebruikt voor tv ook een specifiek protocol wat alleen op een KPN aansluiting beschikbaar is. Terwijl YouTube en Netflix bij KPN ook gewoon internet is wat in priciepe op elke aansluiting zou werken.


@sander66 Heb je deze of deze?  Alleen bij de laatste kun je bijvoorbeeld terugkijken.


Hoi @sander66, je hebt een probleem met tv van Ziggo, die geeft een foutmelding. Het zou aan de verbinding liggen. Maar die is goed. Dus het ligt niet aan onze verbinding. Ik kan je hier ook niet bij helpen. Hopelijk komt de community met een oplossing.