Skip to main content

Beste mensen,


Ik heb 2 vragen.

Vraag 1: We hebben sinds gisteren KPN Glasvezel. Internet en televisie werkt prima, alleen de afstandsbediening werkt niet helemaal. Geluid harder/zachter en de televisie aan en uitzetten werkt nog niet. Ik heb het eerst via de handleiding geprobeerd.

De knop inhouden en icm met cijfer 1 (samsung) in het begin knipperde hij dan wel rood, maar als ik dan op vooruit spoelen drukte knipperde die weer groen.

Daarna heb ik ook die bluetooth koppeling gedaan, maar nu knippert alles alleen nog maar blauw. Ik heb ook al een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan maar de afstandsbediening blijft blauw knipperen als ik de afstandsbediening wil koppelen.

 

Vraag 2: In het overzicht van mijn bestelling staat dat ESPN is opgenomen in ons abonnement, maar ESPN is nog niet beschikbaar. Moeten we dit zelf activeren of duurt dit gewoon even.

Hopelijk kunnen jullie me helpen hier.

Alvast bedankt voor de moeite.

@RoyGodschalk 

Ik gok dat je de Arris VIP 5202 hebt.

Heb je deze met een vaste UTP kabel verbonden met de Experiabox (KPN modem router, waarschijnlijk bij jou Box12)?

 

Zie hier voor instellen AB op de tv.

Eventueel eerst de “foute” code eruit halen.

En als je inderdaad de Arris VIP 5202 hebt, moet hij misschien ook eerst geüpdatet worden. Leg hem dan zo dicht mogelijk bij de KPN tv decoder en laat hem updaten (omdat ik de 5202 niet heb, weet ik niet hoe het moet)

 

ESPN, als je die hebt, moeten ze meteen beschikbaar zijn.

Kijk in MIJNKPN of hij op je abonnement staat.

Bel eventueel gratis 0800-0402


Standaard zit espn 1 als lokker in het tv pakket. Voor de andere espn kanalen moet je een aanvullend abonnement afsluiten.


@DLD 

Je bedoelt hiermee ESPN 1 op kanaal 14.

Ik ging ervan uit dat @RoyGodschalk het ESPN pakket erbij had genomen. 


Afstandsbediening instellen op Samsung TV: code 270

Houdt bron knop en ok knop samen enkele seconden ingedrukt totdat rode led brandt

Toets 270 in

En dan werkt het hier op een vrij nieuwe en 14 jaar oude Samsung.

Het hoofdkanaal van ESPN zit in het basispakket op kanaalnummer 14. Wordt dat bedoeld?

Voor het hele ESPN pakket betaal je € 12,99 als je dat erbij hebt genomen.


Standaard zit espn 1 als lokker in het tv pakket. Voor de andere espn kanalen moet je een aanvullend abonnement afsluiten.

Beste DLD,

 

Dit heb ik ook gedaan. 

 

 


 

 

 


Dit is het eerste scherm,

 

De eerste keer gisteren ben ik begonnen met instellen voor televisie. Toen knipperde dat ding nog wel rood na source+1 maar bij de vooruit knop ging het mis, want die bleef gewoon groen knipperen

 

 


Daarna heb ik dus ook nog "koppelen met tv ontvanger" gedaan

En sindsdien knipperen de lampjes alleen nog maar blauw

 

 


Ik heb ook meteen een bonusvraag. Ik wil graag het wifi wachtwoord aanpassen.

Als je dat wil doen dan moet je eerst kiezen welk modem je hebt, maar volgens mij hebben we die allebei niet. Dus ik heb de andere optie gekozen en dan gaat hij de instellingen ophalen uit je mode.

 

 


Ik heb de afstandsbediening inmiddels gereset.

Als ik nu de source knop in druk op cijfer 1 dan gaan groen en rood tegelijk knipperen. Als ik daarna op de fastforward knop druk dan knippert die gewoon groen maar verder gebeurt er niks. 


Niet de snel procedure volgen met cijfer 1.

Ik stel ze altijd bij mezelf en kennissen, in met de merkcodes. Dat gaat prima.

Afstandsbediening instellen op Samsung TV: code 270

Houdt bron knop en ok knop samen enkele seconden ingedrukt totdat rode led brandt

Toets 270 in

En dan werkt het hier op een vrij nieuwe en 14 jaar oude Samsung.

 


Niet de snel procedure volgen met cijfer 1.

Ik stel ze altijd bij mezelf en kennissen, in met de merkcodes. Dat gaat prima.

Afstandsbediening instellen op Samsung TV: code 270

Houdt bron knop en ok knop samen enkele seconden ingedrukt totdat rode led brandt

Toets 270 in

En dan werkt het hier op een vrij nieuwe en 14 jaar oude Samsung.

 

Hey Peter,

Op welk scherm ben je als je dit doet?

Ik heb het namelijk in het menu gedaan en gewoon op een willekeurige zender.

Als ik bron + Oke doe dan gaat na 5 seconden groen en rood branden. Als ik daarna 270 in typ dan gaat hij gewoon naar zender 270. En als ik dan op oke druk dan gebeurt er helaas niks.

Ik heb het ook in het menu gedaan om de afstandsbediening in te stellen maar zelfde verhaal.


De bron knop en de ok knop samen tegelijkertijd minimaal 3 seconden ingedrukt houden. Totdat het rode ledje continu gaat branden. Dan 2...7...0 indrukken, niet té snel achter elkaar. Dan werkt het. Altijd direct. Ook bij kennissen. Ook met andere merken tv's, maar dan natuurlijk wel andere code.

De tv ontvanger hoeft daarvoor niet eens aan te staan.


Beste Peter 


Ik heb even een video gemaakt : https://streamable.com/fafz25


Zoals je in de video kunt zien knipperen groen en rood allebei als ik op de source knop + oke knop druk.

 

Ik zat nog aan iets anders te denken.

Mijn oude ziggo afstandsbediening werkt nog steeds op de televisie terwijl we de ziggo box allang hebben ontkoppeld en die ligt inmiddels alweer op zolder. De ziggo afstandsbediening werkt nog steeds en misschien zou dat een reden kunnen zijn dat de nieuwe nu niet goed werkt.


Mijn oude ziggo afstandsbediening werkt nog steeds op de televisie terwijl we de ziggo box allang hebben ontkoppeld en die ligt inmiddels alweer op zolder. De ziggo afstandsbediening werkt nog steeds en misschien zou dat een reden kunnen zijn dat de nieuwe nu niet goed werkt.

Dat staat er los van. De tv werkt op Infrarood en dan is er geen sprake van koppelen. Je kunt dan zoveel werkende IR afstandsbedieningen hebben als je wilt. Al zijn het er 100. Ook de originele Samsung ab, wel BT, blijft werken. Maar je kunt er ook nog een Samsung IR naast gebruiken. Bij mij zijn 3 ab's ingesteld op de Samsung televisie.

 

Zoals je in de video kunt zien knipperen groen en rood allebei

Afstandsbediening al eerst eens helemaal gereset (factory reset)? Helaas is opnieuw koppelen met de 5202 dan ook nodig.

Ab koppelen, resetten e.d. uitleg.


De reset heb ik gedaan door onderaan de afstandsbediening de rode en blauwe knop in te houden. Maar als ik daarna Oke+Bron doe gaan rood en groen nog steeds tegelijk knipperen.

Op welke manier moet ik de AB na een factory reset aan de 5202 koppelen? Is dit de bluetooth verbinding of hoef ik dat niet te doen. 


Op welke manier moet ik de AB na een factory reset aan de 5202 koppelen? Is dit de bluetooth verbinding of hoef ik dat niet te doen.

Dat is de bluetooth verbinding inderdaad. Maar misschien hoeft dat opnieuw koppelen* met de 5202 niet. Ik weet het gewoon niet zeker. Maar hoe dat gaat staat ook in die uitleg.

( * BT is koppelen; IR is instellen, bij IR koppel je niet)

Als het na factory reset nóg niet wil (dat na ok en source samen na 3 sec. nog niet alleen de rode led gaat branden) dan lijkt mij deze ab op dat gebied (aan/uit en volume en source instellen voor het tv toestel) defect. Dan zal die ab omgeruild moeten worden. Overigens heb je de ab van de tv ook nog altijd nodig, omdat je de smart functies daarvan alleen met diens eigen ab kunt gebruiken.

Gelukkig leveren tv fabrikanten ook een ab mee… 🙂. Ik mag dit daarom niet als prio aanmelden bij de mods. Een kpn moderator zal hier vandaag of anders morgen komen. Hun wachtrij is 3 tot 4 dagen momenteel.

Je kunt ook bellen. Zeg dan tegen het VSR “mijn afstandsbediening van de 52 0 2 is defect".

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Hallo @RoyGodschalk, heb je de boel inmiddels aan de praat n.a.v. Peter zijn uitgebreide uitleg? Of gebeld voor een nieuwe afstandsbediening? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten!


Hallo @RoyGodschalk, heb je de boel inmiddels aan de praat n.a.v. Peter zijn uitgebreide uitleg? Of gebeld voor een nieuwe afstandsbediening? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten!

Hey Marcia,


het was gisteren best wel een frustrerende dag moet ik eerlijk zeggen. Ik ben Peter dankbaar voor zijn tips, maar bij ons blijven het rode en groene lampje tegelijk knipperen. Of nou bron+1 doen of bron+oke en dan 270. Daar zit geen verschil in.

Ik heb gisteren eerst via de chat geprobeerd om iemand te spreken te krijgen. Dat werkt niet echt goed, want je blijft rondjes draaien en ik kreeg ook de melding dat het niet mogelijk was een medewerker te spreken te krijgen.

Daarna heb ik het gewone nummer gebeld. Zelfs daar wordt je soms afgescheept met een SMS waar dan weer een link in staat naar de website. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn. Dit ging over het feit dat ESPN nog niet was geactiveerd. De medewerker, zei heeft u 1 moment dan ga ik het even bekijken. Dit duurde 12 minuten. Daarna zei hij. Meneer nog een momentje. En weer 12 minuten later had hij ESPN geactiveerd, terwijl dit al in onze originele bestelling zat. In totaal heb ik 32 minuten aan de telefoon gehangen.

Ik had natuurlijk nog een aantal vragen maar het duurde zo lang dat ik geen tijd meer had om de overige vragen te stellen.

Via de website heb ik geprobeerd een nieuwe afstandsbediening te bestellen maar hier kreeg ik een foutmelding. Daarna heb ik ook nog geprobeerd het wifi wachtwoord te bestellen en ook hier kreeg ik een foutmelding omdat de gegevens van onze Experia Box niet konden worden opgehaald.

En ik heb het net nog even gecheckt, maar ESPN werkt helaas ook niet niet, terwijl Mohamed aan de telefoon zei dat het gisteren binnen 30 minuten zou werken, dus ik kom nog niet echt verder.

Hopelijk kun jij me helpen.


Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en klantnummer en hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, stuur ik je een nieuwe afstandsbediening en kijk ik meteen even naar ESPN. Je hebt die zenders niet per ongeluk verborgen? Als het aangezet is, moet het in principe binnen een paar uurtjes werken. 


Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en klantnummer en hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, stuur ik je een nieuwe afstandsbediening en kijk ik meteen even naar ESPN. Je hebt die zenders niet per ongeluk verborgen? Als het aangezet is, moet het in principe binnen een paar uurtjes werken. 

Hey Marcia,

 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt. Als ik gewoon naar de ESPN kanalen ga op de televisie dan staat er dat ik geen abonnement heb.


Dankjewel! Ik zie dat ESPN niet ingeschakeld staat. Ik twijfel nu of er iets verkeerd gaat, want zo moeilijk is het in principe niet. Graag probeer ik het voor je aan te zetten. Dan nog wel even de duidelijkheid dat het 12.99 euro per maand kost én zou jij de laatste drie cijfers van je rekeningnummer onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel kunnen plaatsen? 


Dankjewel! Ik zie dat ESPN niet ingeschakeld staat. Ik twijfel nu of er iets verkeerd gaat, want zo moeilijk is het in principe niet. Graag probeer ik het voor je aan te zetten. Dan nog wel even de duidelijkheid dat het 12.99 euro per maand kost én zou jij de laatste drie cijfers van je rekeningnummer onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel kunnen plaatsen? 

Hey Marcia,

Ik zal de 3 cijfers toevoegen.

Dat van ESPN is wel raar. Want het pakket staat wel in de originele bestelling. Die screenshot heb ik hierboven ook gepost en daarnaast heb ik nog 32 minuten met een medewerker van jullie aan de lijn gehangen en daarna zou het geregeld zijn.


Ik kan het helemaal niet terugvinden op de bevestiging. Heel gek allemaal. Maar ik heb ESPN bij dezen aangezet. Als het goed is heb je ook bevestiging per mail. Een nieuwe afstandsbediening is ook onderweg. Die heb je binnen twee werkdagen in huis.


Beste Marcia,

Vandaag 2 afstandsbedieningen ontvangen. Bij de eerste ging het weer niet goed, maar met de tweede heb ik het aan de praat gekregen. Bedankt voor je hulp. ESPN werkt inmiddels ook.


Heel fijn!