Skip to main content

Hallo iedereen, ik stel deze vraag namens mijn moeder:

Als zij de afstandbediening indrukt duurt het ruim 3 minuten voordat ze beeld heeft zij heeft een kastje: Motorolla VIP1853

ik stel deze vraag via mijn laptop en Forumaccount!

Namens mijn moeder groetjes van Ivo {één van haar zoons}

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

3 minuten is wel héél erg lang. De VIP1853 is verouderd en kun je gratis omruilen voor een nieuwere tv ontvanger, bijv door te bellen met de klantenservice, 0800-0402


Dit wordt 4 keer per dag gevraagd, maar ik zie nu waarom je het niet kon vinden bij de vraag. 

Ik zal er een apart topic voor aanmaken. 

Als je deze link gebruikt wordt het naar ik weet omgewisseld.

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1


Hey @dedrummer, welkom op het KPN forum. Hier staat de community klaar om je te helpen, en zo te zien is hier al uitstekend advies gegeven. Dank, @Grovert en @CorL.

Via de online service tool apparatuur omwisselen kun je ‘verouderde’ apparatuur kosteloos omwisselen. Je ontvangt dan een nieuwere versie tv-ontvanger die sneller functioneert. De tool is eigenlijk gemaakt om klanten via de tv-ontvanger extra features te bieden, de nieuwere tv-ontvangers zijn geschikt om Netflix en YouTube af te spelen op de tv, maar wordt hier ook vaak ingezet om van dit soort problemen af te zijn. Dus maak er vooral gebruik van 🙂 Is het gelukt, Ivo?


De servicetool apparatuur wisselen werkt alleen als je het via de wifi van je moeder doet.

De Motorola VIP1853 wordt niet meer ondersteund. De eerstvolgende update wordt er ook niet meer op uitgerold.
KPN is dit jaar batchgewijs alle bezitters van Motorola’s aan het aanschrijven met (feitelijk verplichte) omruil in gang zetten via de tool. Verkorte link daarvan:
kpn.com/omruilen

P.S. zorg ervoor dat jij of je moeder haar ITV-abonneenummer en ITV-pincode bij de hand hebben om de nieuwe ontvanger aan te melden.


Dank voor de nog uitgebreidere toelichting, Peter! :raised_hands_tone3:


De servicetool apparatuur wisselen werkt alleen als je het via de wifi van je moeder doet.

Dat vind ik nu echt jammer Peter, dan kan ik hem dus niet gebruiken want ik heb alleen maar bekabelde verbindingen. :rofl:

 


Oh, bekabeld doet ie het ook hoor, @CorL . (je bent volgens mij wel een uitzondering, enige wat hier nog bekabeld is is wat niet via wifi kan. Namelijk tv ontvanger en omdat de tv er toch ook bij staat is die ook bekabeld. Verder ‘alles’ via wifi. Die wifi is er toch...)


Ik heb toch nog een vraag: als ik die kastje moet vervangen en ik moet een nieuwe ophalen kan ik die nieuwe kastje, zelf installeren?


Ja, je sluit hem hetzelfde aan. Wat je wel nodig hebt zijn haar ITV-abonneenummer en pincode.

Met de pincode betaal je films (tenzij je ooit de ‘betaalcode’ hebt gewijzigd, dan zijn pin- en betaal- verschillende).

Haar ITV-abonneenummer, om dus die nieuwe te activeren, vind je onder Instellingen en dan 1 X op de gele knop drukken.

Noteer het abonneenummer en de itv-pincode voordat je de omruil doet.


Wat Peter zegt. Je kunt het zelf heel eenvoudig installeren, @dedrummer Kijk hier voor Online hulp bij installatie tv-ontvanger :)


Reageer