Skip to main content

Ik moet bij dagelijks de router resetten door de stekker er uit te halen en er vervolgens weer in te doen, anders heb ik namelijk geen of nauwelijks beeld op mijn tweede tv die boven staat. Hier heb ik last van sinds e.e.a. is overgezet van Telfort naar KPN

Hallo @andrederuiter , de overgang van TFT naar KPN was puur administratief, nog niets in technische zin. Dus het probleem moet elders gezocht worden.

Als je de decoders eens wisselt, wisselt het probleem dan ook mee, of blijft het probleem boven?

 


Hoi @andrederuiter, wat JanD hierboven aangeeft klopt helemaal. Maar ik begrijp dat je toch problemen met de tweede tv-ontvanger hebt, dat is niet de bedoeling. 

Heb je JanD zijn tip al kunnen proberen en de tv-ontvangers omgewisseld? Dat vertelt veel over wat er aan de hand is. We horen graag hoe dit afgelopen is, dan kijken we vanaf daar verder.


Jan bedankt voor de tip, heb beide ontvangers omgewisseld en tot nu toe (3 dagen lang) gaat het goed.

Het kan dus ook zo maar zijn dat het even nodig was om de stroom er even geheel af te halen, een soort van reset dus, dus voorlopig gaat het goed en hopelijk blijft het zo.

Zo niet dan zal ik eerst weer een reset op dezelfde manier toepassen en kijken of het dan weer een tijd lang goed gaat.

 

Groeten,

André


Is die ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Het netwerk is zoals ik het al jaren gebruik, 1 ontvanger bij de tv beneden en 1 ontvanger bij de tv boven, deze zijn beiden via een kabel aangesloten op een modem. Bij mijn weten zit er geen versterker ergens tussen.


Welk modem heb je en heb je al een andere poort geprobeerd?


De modem die ik destijds heb gekregen toen ik mijn abonnement bij Telfort heb afgesloten, deze is toen voor mij geïnstalleerd. Nee ik heb geen andere poort geprobeerd, geen idee hoe dat moet.