Skip to main content

Geachten,

 

Ik heb het opneempakket van KPN.

Bij opnames t/m. 16 mei 2022 van RTLZ kan er normaal vooruit gespoeld worden.

Bij opnames vanaf 17 mei 2022 kan dit niet meer (bij vooruit komt er ook niet meer 2x, 4x etc. achter de balk te staan).

Bij andere RTL zenders (incl.SBS) is er geen probleem en werkt het gewoon.

 

Zie hieronder Bijlage met een admin reactie op een identiek probleem van 5 maanden geleden.

 

Ik heb vandaag drie maal met de helpdesk gebeld zonder resultaat.

 

KPN: Graag asap probleem oplossen en waar mogelijk CNBC of Bloomberg toevoegen aan het zenderpakket


Bijlage.  Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee

Noordzee schreef:

Momenteel kun je problemen ervaren bij RTL zenders met live pauzeren en doorspoelen. Het technisch team is hiervoor aangestuurd en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. 

@AGAG. Er zijn wel ietsjes meer nieuwskanalen bij kpn in het basispakket.

40 BBC World News HD
61 CNN HD
62 Euronews HD (ontbreekt in basispakket TFT KPN)
63 Aljazeera HD (Engels) (ontbreekt in basispakket TFT KPN)
Via app:
France24 HD, The Wall Street Journal HD

Verder natuurlijk ook het nieuws op gewone zenders als NPO, RTL 4, VRT, ARD/ZDF, BBC One e.d.

w.b. RTL Z (11) zal ik dadelijk even een opname maken. Om te testen.


Hallo @AGAG, bedankt voor het melden van dit probleem. Ik heb de technische mensen op de hoogte gesteld en men gaat er mee bezig om dit op te lossen. 


@Jeroen_dB.  Inderdaad. Opname RTL Z speelt, inderdaad, HELEMAAL NIET af.

Geeft direct aan het eind bereikt te hebben en dan klapt het eruit.

 

En via de app of website is het helemaal niet toegestaan opnamen van RTL Z te bekijken. Lekker dan. Toch raar: is toch ook zender van dezelfde groep (4,5,7,8,Z) ????


@PeterG@AGAG en @Jeroen_dB,

Ik heb het even getest voor jullie. Ik kan wel de opname van RTLZ kijken. Ik heb een video-opname gemaakt, het beeld blijft zwart dit i.v.m. copyrightrechten. 😉 

https://youtu.be/qG4wFDbrDo8


@Dennis Schreve 

 

Iedereen dank voor de reacties

Ter aanvullende info.

Ik kon en kan de opnames maken én bekijken. Echter vooruit spoelen( 2x, 4x etc. werkt niet alsook de blauwe knop op de afstandsbediening). Blauwe knop werpt de opname terug naar het begin minus 5 minuten). Bij het willen bekijken van de opname, start deze 5 minuten vóór de opname van het feitelijke programma. Kortom, een vervelende storing zoals 5 maanden geleden die hopelijk asap wordt opgelost.

Mvgr.


@Jeroen_dB  Goedemorgen. Even een update. Storing is nog niet opgelost. Aanvullende info: Live een programma kijken op RTLZ en pauzeren en vervolgens hervatten werkt ook niet meer en geeft een “zender verbroken” melding. Foutcode:stb-nmc-400. Wanneer er vervolgens op OK geklikt wordt, moet er nogmaals op de zender geklikt worden in een zender opsommingskolom links in beeld, daarna gaat alles terug naar de LIVE uitzending en niet verder vanaf het punt waar voor pauze was gekozen.

De problemen zijn nog steeds exclusief met zender 11( RTL Z).

Mvgr.


De technische mensen zijn er mee bezig @AGAG. Hopelijk hebben ze het snel opgelost. 


Ik heb ook een probleem met pauzeren op RTL Z en RTL 7 GLAS. Die storing was er een paar weken geleden toch ook? Wel op andere RTL zenders maar toch. Misschien eens kijken wat toen de oplossing was…, hoeft het niet weer dagen te duren...


Probleem is er nog steeds! 


@beosound100  Inderdaad. Vandaag wel gebeld door KPN n.a.v. geleverde feedback;  er was een actieve ticket.  Probleem bestaat ondertussen al dagen; afwachten maar.

Mvgr.


Ook hier in Soest kan ik mijn opnames van RTLz niet afspelen


Probleem nog steeds aanwezig. Zowel RTL 7 GLAS en RTL z.


Vandaag, een week na de eerste melding, is er geen probleem meer. Ben wel benieuwd naar wat de oorzaak was en hoe die is verholpen.

Mvgr


@Tomaatjes  Inderdaad. Gistermiddag probleem verholpen👍 Heeft even geduurd. Toch dank aan diegenen op dit forum die mogelijk e.e.a. in een versnelling gebracht hebben.

Mvgr.


Op maandag 23 mei kregen we een terugkoppeling dat de storing verholpen is.