Skip to main content

Ik heb in januari een nieuwe Samsung tv gekocht. Toen had ik gelijk een probleem dat het beeld zwart werd en er soms een piep was. Een nieuwe HDMI kabel gekocht en geprobeerd als verbinding tussen de TV en het KPN kastje. Helaas het probleem bleef. Contact gezocht met Coolblue en kreeg een nieuwe TV. Helaas ontstond na een tijdje hetzelfde probleem. Als we de tv opstarten moeten we hem eerst even laten staan en niet van zender wisselen. Als we gelijk programma terugkijken doen, krijg we steeds bij vlagen weer zwart beeld en de piep. Ondertussen al een nieuw verlengsnoer gekocht om te kijken of daar het probleem in zit. Maar ook Helaas. Nu vraag ik mij af of dit probleem ook te maken kan hebben met met het KPN kastje VIP5202 HFMI of de Experiabox V10 ??

Dat wil ik eerst graag weten voordat ik terugga naar Coolblue. 

Vervelend en zeker omdat TV als eens onder garantie is verwisseld.

Om u vragen te beantwoorden de ExperiaBox kan dit gedrag nooit veroorzaken, Dus die is uitgesloten.

Dan de HDMI poort op de VIP5202, Theoretisch zouden beide dit kunnen veroorzaken maar dit is makkelijk uit te sluiten, Namelijk op het moment dat dit probleem zich voordoet en u zou stroom van de de VIP5202 afhalen en 10 seconden wachten en dan het stroom er weer op zetten.. is het probleem dan weg.

Als het probleem dan weg is dan is er inderdaad waarschijnlijk een probleem met de ontvanger gezien de TV zelf niet uit of aan is geweest.

Mocht het probleem er alsnog zijn en ook zijn geweest toen TV ontvanger zonder stroom zat kan het ook weer alleen een ding zijn namelijk de TV.

Verder zou je kunnen kijken of dit probleem zich ook voordoet als je de ontvanger op andere HDMI poort aansluit…

Als het gaat om af en toen een paar seconden met een tik of een piepje dan heb ik een vervolgvraag, Hoe is de ontvanger op de Experiabox gekoppeld, Is dit via een rechtstreekse kabel of gaat dit via een DraadlozeVerbindings set ?


Beste Laurens,

Ik ga je opties proberen. Enkele had ik echter al een keer gedaan. Ik zal de TV en ontvanger aanzetten en als het voorkomt zal ik de stroom van de ontvanger eraf halen.

 

De verbinding gaat met een rechtstreekse kabel.

 

Hartelijke groet,

Mootje76 


Beste Laurens,

Ik ga je opties proberen. Enkele had ik echter al een keer gedaan. Ik zal de TV en ontvanger aanzetten en als het voorkomt zal ik de stroom van de ontvanger eraf halen.

 

De verbinding gaat met een rechtstreekse kabel.

 

Hartelijke groet,

Mootje76 

Hou ons maar even op de hoogte.. 


Ik ga je opties proberen. Enkele had ik echter al een keer gedaan. Ik zal de TV en ontvanger aanzetten en als het voorkomt zal ik de stroom van de ontvanger eraf halen.

Is het nog weer voorgekomen @Mootje76 en is het gelukt om aan de slag te gaan met het bericht van Laurens? Hoor het graag!

 


Beste @Maja_ En @LaurensZalm sorry voor de late reactie. Kwamen wat zaken tussendoor. Probleem blijft. Afgelopen week soms een lopend cirkeltje van puntjes en heel kort de melding dat er een verbindingsproblemen is. Voordat ik dan een optie kan kiezen, is de melding weer weg. Heb alle voorgestelde opties gedaan. Helaas nog niet verholpen. 

Heb echt een onderbuik gevoel dat het met het kastje te maken heeft of mogelijk de kabel naar de experiabox.


@Mootje76 Je schreef dat je een nieuwe hdmi-kabel hebt aangeschaft. Van welk type is die nieuwe hdmi-kabel? (Staat meestal op de kabel zelf.)


Het is high speed HDMI cable. Zwart snoer met grijze punten.


Het is high speed HDMI cable. Zwart snoer met grijze punten.

@Mootje76  Wellicht zit daar het probleem. “High speed” is hdmi-type 1.4. Heb je misschien een kabel van type 2.1? Zou je die eens willen proberen?

(Ik heb in het verleden grote problemen gehad met beeld en geluid. Dit was met hdmi-type 1.4. Nadat ik type 2.1 had aangesloten, waren de problemen weg en zijn nooit meer teruggekomen.)

https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface


Ik zal morgen kijken of ik die heb en anders moet ik die aanschaffen. Dank voor de tip alvast. Wordt vervolgd. 


Hoe is het gegaan met de HDMI kabel @Mootje76


@Maja_ de kabel is onderweg. Deze moest ik nog bestellen en er waren even wat andere prioriteiten. Ik houd jullie op de hoogte. 


Ok helemaal prima, hoor het wel als je het hebt kunnen testen :slight_smile:


@Maja_ ik heb de nieuwe kabel binnen en gelijk in gebruik genomen. En het probleem is verholpen. Sinds 3 dagen hebben we geen zwart piepend beeld meer. Dus helemaal happy. Had dit zelf niet kunnen verzinnen. Bedankt voor het meedenken.


@Maja_ ik heb de nieuwe kabel binnen en gelijk in gebruik genomen. En het probleem is verholpen. Sinds 3 dagen hebben we geen zwart piepend beeld meer. Dus helemaal happy. Had dit zelf niet kunnen verzinnen. Bedankt voor het meedenken.

Ah helemaal top! Bedankt dat je dit nog een laat weten :blush:


is alleen de hdmi kabel vervangen?