Skip to main content

Ik heb nu twee ontvangers, de 2952 en de nieuwere 5202. De 5202 geeft bij aanzetten sneeuw op mijn Philips tv. Meerdere keren aan en uitzetten om dit op te lossen, nou ja oplossen . . . .

de 2952 geeft bij Netflix een tjilpend geluid, omzetten van 5.1 geluid naar origineel lost dit op, nou ja opgelost. . . Bij iedere serie opnieuw doen . . 
ik heb dit al meerdere keren aangekaart, maar alle beloftes van een nieuwe update ten spijt is er nog niks opgelost!

Is er nou niemand die tips heeft om dit op te lossen? Het is nu kiezen tussen twee kwaden

!

@Harryvz klinkt inderdaad niet als een prettige kijk ervaring. Zoals ik het nu lees gebruik je 1 tv waarbij je nu wisselt van tv ontvanger. Klopt dat? Wat betreft de Philips tv lijkt het er op dat de tv niet automatisch op de juiste bron gaat bij het aanzetten, of dat de tv automatisch naar een andere bron gaat dan de HDMI waarop de tv ontvanger is aangesloten. Dit kan je controleren door na het aanzetten, als er sneeuw is, niet de tv uit en aan zetten maar met de source toets op je afstandsbediening naar het menu te gaan. In dat menu kan je dan de juiste HDMI bron kiezen waarop de 5202 is aangesloten.

Wat betreft de instellingen op de 2952, die zouden moeten blijven staan na het omzetten. Heb je al geprobeerd deze ontvanger een harde reset te geven zoals bij stap 2? Ik hoor graag van je zodat we het samen kunnen oplossen. Zou je om dit het best te kunnen doen je profiel nog in kunnen vullen?


Een reactie, fijn! Ik wissel idd van ontvanger om te kijken of er al een oplossing is, maar nee.

de 5202, die sneeuw geeft staat wel degelijk op de juiste HDMI bron, dat us het probleem niet. Ik heb met beide ontvangers alles al geprobeerd, harde resets, HDMI kabels vernieuwd enz. Een oplossing is er nog steeds niet. Het liefst zou ik de 5202 blijven gebruiken omdat je daar kunt kiezen voor UHD kwaliteit, maar die sneeuw iedere keer vergalt veel.

is er ondertussen geen nieuwere ontvanger? Zou die dan kunnen proberen.

profiel is verder ingevuld


Dat snap ik. Sneeuw is mooier als je met kerst uit het raam kijkt. Dat de 5202 sneeuw geeft als die op de juiste bron staat is erg vreemd. Gezien je het liefst die ontvanger wilt blijven gebruiken gaan we ons daar op richten. Je ziet dus sneeuw en na een aantal keer aan en uit zetten gaat dit weer weg en heb je gewoon goede functionaliteit? En zet je dan de tv ontvanger aan en uit of de televisie?


Voor de goede orde, Bram, ik heb dit probleem eerder aangekaart bij je collega’s van messenger, maar die kwam niet verder dan kabels vernieuwen en wachten op een update, gezien het feit, dat opeens zendergids veranderd is denk ik die gehad te hebben.

maar verder naar je vraag; na een aantal keer aan en uit heb ik prima functionaliteit. Ik zet dan de tv uit èn de ontvanger. De tv met de ab, de ontvanger handmatig. Het maakt niet uit of ik de ontvanger via ab uitzet of helemaal niet en alleen de tv uit en aan.

ik  vind het echt zò vreemd en ik lees dat meerderen hier last van hebben. Ik hoop echt dat we er uit gaan komen!


Ik wil er vanuit gaan dat we er uit gaan komen. Er zijn nog een paar dingen die ik zou willen testen. Zou je de volgende keer dat je sneeuw hebt niet dingen aan en uit willen zetten maar de HDMI kabel aan de kant van de tv ontvanger er uit willen halen en terug kunnen doen? Het is niet de bedoeling dat als dit lukt je dit voortaan iedere dag hoeft te doen maar ik zou graag willen weten of de tv dan wel het signaal op pakt. Daarnaast zou ik je willen vragen om via het menu de HDR optie uit te zetten. Dit kan binnen het menu via instellingen en dan bij beeldscherm. Als laatste optie zou ik je willen vragen in het menu onder de optie “Stand-by” de Energiebespaarstand uit te zetten. Zou je willen laten weten of deze opties hebben geholpen?


Nou Bram, ik weet niet hoe slim jij bent, maar…..behoorlijk denk ik. Ik heb de HDMI kabel zoals je vroeg er uit en weer erin gedaan en ik was stomverbaasd meteen goed beeld te hebben! HDR optie uitgezet en de energiebespaarstand was al uit. Benieuwd hoe verder!


Haha! Bedankt voor het compliment. Het lijkt dan een HDMI handshake probleem. Zou je de komende dagen even willen kijken of het HDR uitzetten verder heeft geholpen?


Een HDMI handshake probleem, is dat een bekend probleem? Valt er iets aan te doen? Die HDR gewoon uit laten dan?

moet nu wel steeds de kabel eruit en erin doen.


Ik kom hier nog even op terug. Ik zie meer klanten die er last van hebben en moet even wat tijd nemen om onderzoek te doen. Als het probleem op dit moment weg blijft als je HDR uit hebt zou ik je dat willen vragen als tussenoplossing te hanteren. 


Het probleem blijft bestaan, ook met HDR uit. Moet iedere dag HDMI kabel eruit en erin.

benieuwd wat je onderzoek oplevert !

 


Het moet inderdaad een HDMI Handshake probleem zijn. Hier is het duidelijkste stappenplan dat ik heb kunnen vinden. Daarnaast wil ik je nog vragen of de nieuwe HDMI kabel is aangeleverd door KPN. Op dit moment moet het dus zo zijn dat de oplossing te vinden is in de instellingen. Als laatste wil ik voor de zekerheid graag nog even vragen of er wel of niet bijvoorbeeld een home cinema set tussen zit.


Heb nog een nieuwe HDMI high speed kabel liggen van KPN, die zal ik gaan gebruiken en dan het stappenplan gaan volgen. Er zit geen home cinema set tussen, alleen de tv.


Heel erg bedankt in ieder geval voor het geduld de afgelopen dagen. Ik heb nog steeds vertrouwen in het vinden van een oplossing samen.  Als dit niet lukt laat het dan even weten. Ik hou het topic nog even open.


Heb het hele stappenplan doorlopen maar geen resultaat, helaas.