Skip to main content

Is er een probleem met het terugkijken en kijken van opnames van de zender ARD? Ik krijg er vandaag de melding STB-zap-03/-40462-Videoserver niet gevonden. Terugkijken / opnames kijken van andere zenders werkt prima, alleen ARD niet.

Aanvulling: zodra ik de ontvanger op SD zet werkt het wel. Alleen HD niet. Lijkt dus op dit soortgelijke probleem met een andere zender (History) van een poosje geleden:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/afspelen-history-mislukt-op-vip-5202-588154

 

Is dit nu nog steeds zo, @Joris62, en @PeterG? Ik kan op mijn TV+ Box op dit moment een opname gewoon afspelen. Voor Terugkijken lijkt alles geblokkeerd te zijn. Maar daarvan weet ik niet zeker of dat normaal is, want ik kijk eigenlijk nooit naar ARD.


@Erik_ , ja nog steeds. Tenminste met de opnames van gisteren (oudere heb ik effe niet), en actueel met terugkijken. Dat werkte ook altijd - en werkt nog steeds als je die ontvanger op SD zet. Dan werken ook die opnames. Maar zodra de ontvanger op HD staat (en dat heeft toch echt mijn voorkeur 😉) dus geen terugkijken en geen opnames meer.


Check, dank je! Ik geef het door aan de tv mensen.


12:18 uur

(Arris en Arcadyan) Nog foutmelding afspelen HD opname van ARD. SD via Arris gaat wel.

Via TV+ (niet op SD te zetten) werkt afspelen van de opname (HD) wel, maar dat komt van het andere platform.

Via apps, tv.kpn.com zijn opnamen van de Duitse zenders sowieso niet af te spelen (geen rechten kennelijk).

Op de Arris heb ik de Duitse zenders ook niet in mijn zenderlijst (verborgen). Moest dus ff ARD aan zetten hiervoor.


Storing nog niet opgelost. Helaas voor de Duitse liefhebbers met Arris of Arcadyan. 

6 mei. 17:05 .

 


Hallo! Ik heb exact hetzelfde probleem als joris62 met het bekijken van opnames van ARD. Erik van KPN heeft dat 2 dagen geleden aan de tv-afdeling van KPN gemeld, maar het probleem is er nog steeds. Graag echt oplossen!


Komt goed @Dirk10, ik heb er vertrouwen in. Gisteren gemeld, vandaag is zaterdag, en deze storing heeft zeker geen hoge prio. Dus ik denk dat wij begin van de week een oplossing kunnen verwachten. Tot die tijd een work-around: zet de ontvanger (tijdelijk) op SD, dan kun je die opnames wel bekijken. 


Bedankt voor jouw antwoord, joris62. Je bent vlot en duidelijk. Ik hoop dat je gelijk krijgt. En jammer dat ARD-kijkers een lage prioriteit hebben. Ha, ha! Fijn weekend.


Hoi @Dirk10 

De opnames zijn in HD te kijken als je over de smart-tv app kan beschikken. 

En via de Arris/ Arcadyan door 'm op SD in te stellen. 


Hier werken de Duitse zenders ook alleen live, opnames en terugkijken via de gids doet het al vanaf donderdag niet! Hoop dat het snel opgelost wordt!!


Terugkijken via de gids kan al nooit met de Duitse zenders @josevp .

Dat mag kpn niet aanbieden. 

Als je de ontvanger op SD beeld instelt werkt het wel. En in HD via de Smart-tv app.


Terugkijken via de gids kan al nooit met de Duitse zenders @josevp .

Dat mag kpn niet aanbieden. 

Als je de ontvanger op SD beeld instelt werkt het wel. En in HD via de Smart-tv app.

Terugkijken kan niet, behalve als het programma nog bezig is, zoals nu Sportschau, dan kan je via de groene knop wel bij het begin beginnen, maar dat werkt nu dus ook niet… als het programma al afgelopen is kan je inderdaad niet meer terugkijken helaas

Die tip van ontvanger in SD zetten kende ik nog niet, maar dat werkt inderdaad!


Terugkijken via de gids kan al nooit met de Duitse zenders @josevp .

Dat mag kpn niet aanbieden. 

Dat klopt niet helemaal @PeterG . Het actuele programma kun je wel terugkijken (vanaf het begin zeg maar). Dus als ik 5 minuten voor het einde van de Tatort op zondag avond denk dat ik hem wil kijken dan kan ik gewoon het groene knopje gebruiken en die uitzending vanaf het begin kijken. En dat werkt dus nu helaas ook niet. 😥

Deze functionaliteit is trouwens rond een jaar geleden aangezet:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hebben-jullie-terugkijken-bij-o-a-duitse-zenders-aangezet-558861?postid=1465965#post1465965

 


Werkt begin gemist nu wel of niet Joris?

In je hele alinea zeg je van wel. Maar in de laatste zin dat het niet werkt. 

Hier niet en krijg ik met de Arris dan dezelfde foutmelding als met opnames van de ARD.

Via TV+ Box en de smart-tv app werkt begin gemist en opnames wel in HD. En via de Arris in SD. 


Werkt begin gemist nu wel of niet Joris?

In je hele alinea zeg je van wel. Maar in de laatste zin dat het niet werkt. 

....

In principe werkt het wel (sinds rond een jaar), maar nu dus effe niet. Maar op SD werkt het dan weer wel, net als die opnames in SD op dit moment ook werken.


Ik heb het zelfde probleem, ook zinds donderdag, ook alleen ARD (Das Erste). Hopelijk wordt het maandag opgelost!

Eigenlijk zou er een 24/7 service moeten zijn, de duitse zenders kosten 5€ per maand extra.


Ik heb het zelfde probleem, ook zinds donderdag, ook alleen ARD (Das Erste). Hopelijk wordt het maandag opgelost!

Eigenlijk zou er een 24/7 service moeten zijn, de duitse zenders kosten 5€ per maand extra.

Via de work-around kun je nog steeds alles kijken. En die 5 euro betaal je niet voor de ARD, die zit gewoon in het standaard pakket.


@Erik_ , ja nog steeds. Tenminste met de opnames van gisteren (oudere heb ik effe niet), en actueel met terugkijken. Dat werkte ook altijd - en werkt nog steeds als je die ontvanger op SD zet. Dan werken ook die opnames. Maar zodra de ontvanger op HD staat (en dat heeft toch echt mijn voorkeur 😉) dus geen terugkijken en geen opnames meer.

Het begon op 4 mei. Van af dan zijn Duitse ARD opnamen niet terug te zien op de arris 2952 en vip5202. Ook een opname van hedenochtend is niet af te spelen op beide apparaten. Een opname van npo1 en opnamen van voor 4 mei werken wel gewoon. Neem altijd de uitzending op de ARD op zondag om 9:30 op en kan de oudere opnamen gewoon afspelen.


Ik heb het zelfde probleem, ook zinds donderdag, ook alleen ARD (Das Erste). Hopelijk wordt het maandag opgelost!

Eigenlijk zou er een 24/7 service moeten zijn, de duitse zenders kosten 5€ per maand extra.

Via de work-around kun je nog steeds alles kijken. En die 5 euro betaal je niet voor de ARD, die zit gewoon in het standaard pakket.

Voorheen hadden we een lokale kabelboer en die gaf netjes een uitsplitsing op wat je betaalde in het abonnementsgeld voor de zenders. Toen betaalde je voor de vlaamse omroepen fl. 20ct per maand om te mogen kijken hier in Nederland. Bedragen voor alle Pruisse zenders weet ik niet meer, maar de commerciële omroep was gratis.


Hoi @WebHalla 

Er zijn 2 manieren om toch de opnamen van ARD te kunnen kijken voor nu. 

HD via app in smart-tv. SD via Arris en Arcadyan ontvangers. 

Zie hier.

 


Hier werkt het weer op de Arris. Geprobeerd met groene knop (begin gemist).

7 mei 18:52


Heb hier het zelfde probleem. Mijn vrouw kan momenteel haar Duitse series via ARD niet terugkijken. CRISIS !!!


Hier werkt het weer op de Arris. Geprobeerd met groene knop (begin gemist).

7 mei 18:52

Inderdaad, dat werkt al weer. Later vanavond nog eens met een nieuwe opname proberen.


@PaddyE

Terugkijken is überhaupt niet beschikbaar op ARD. Dat is geen storing. 

Opnames kunnen als het goed is weer gekeken worden. Echter de opnames van tijdens de storing alleen als de beeldkwaliteit (instelling) eerst even op SD gezet wordt, Paddy. 


Niet terugkijken na opname van programma op ARD.

Â