Skip to main content

Is er een probleem met het terugkijken en kijken van opnames van de zender ARD? Ik krijg er vandaag de melding STB-zap-03/-40462-Videoserver niet gevonden. Terugkijken / opnames kijken van andere zenders werkt prima, alleen ARD niet.

Aanvulling: zodra ik de ontvanger op SD zet werkt het wel. Alleen HD niet. Lijkt dus op dit soortgelijke probleem met een andere zender (History) van een poosje geleden:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/afspelen-history-mislukt-op-vip-5202-588154

 

We gaan het proberen. Bedankt.

 


Hier werkt het weer op de Arris. Geprobeerd met groene knop (begin gemist).

7 mei 18:52

Inderdaad, dat werkt al weer. Later vanavond nog eens met een nieuwe opname proberen.

Idd een opname van 17:00 op zondag (7/5) is terug te kijken. Opnames van die ochtend 9:30 en teruggaand tot 4/5 niet geven nog steeds de foutmelding (videoserver niet gevonden. (Certificaat verlopen?)


Niet terugkijken na opname van programma op ARD.

 

Om die opnames van de laatste twee dagen (tijdens de storing) terug te kijken zou je, zoals PeterG al zei, eerst die ontvanger tijdelijk op SD kwaliteit moeten zetten. Nieuwe (of oudere) opnames zullen gewoon op HD afgespeeld moeten kunnen worden.


Hier werkt het weer op de Arris. Geprobeerd met groene knop (begin gemist).

7 mei 18:52

Inderdaad, dat werkt al weer. Later vanavond nog eens met een nieuwe opname proberen.

Idd een opname van 17:00 op zondag (7/5) is terug te kijken. Opnames van die ochtend 9:30 en teruggaand tot 4/5 niet geven nog steeds de foutmelding (videoserver niet gevonden. (Certificaat verlopen?)

Inderdaad, die opnames tijdens de storing zou je niet op HD terug kunnen kijken, hiervoor moet je die ontvanger op SD zetten. Denk niet, dat het met een certificaat te maken heeft. Ik denk meer, dat de opname van de HD stream bij KPN zelf mis gegaan is. En dat is dan ook niet te herstellen, dus wij moeten het voor die opnames tijdens de storing maar met SD doen.


Niet terugkijken na opname van programma op ARD.

 

Om die opnames van de laatste twee dagen (tijdens de storing) terug te kijken zou je, zoals PeterG al zei, eerst die ontvanger tijdelijk op SD kwaliteit moeten zetten. Nieuwe (of oudere) opnames zullen gewoon op HD afgespeeld moeten kunnen worden.

Dat is een leuke tijdelijke workaround, en ik waardeer die oplossing van een medeconsument. Het moet natuurlijk deze week een keer definitief opgelost kunnen worden. Een techneut heeft het op zondag al werkend gekregen voor nieuwe opnamen.

Hulde aan die onzichtbare/onbekende techneut!


Niet terugkijken na opname van programma op ARD.

 

Om die opnames van de laatste twee dagen (tijdens de storing) terug te kijken zou je, zoals PeterG al zei, eerst die ontvanger tijdelijk op SD kwaliteit moeten zetten. Nieuwe (of oudere) opnames zullen gewoon op HD afgespeeld moeten kunnen worden.

Dat is een leuke tijdelijke workaround, en ik waardeer die oplossing van een medeconsument. Het moet natuurlijk deze week een keer definitief opgelost kunnen worden. Een techneut heeft het op zondag al werkend gekregen voor nieuwe opnamen.

Hulde aan die onzichtbare/onbekende techneut!

Dit probleem hebben wij voor andere zenders al eerder gezien, en ook daar was het voor opnames tijdens de storing niet anders oplosbaar dan de SD opnames te gebruiken. En dat is ook logisch: opnames die niet gemaakt zijn op de platform van KPN kan ook KPN niet achteraf weer ergens vandaan toveren. Dus vandaar: ik ben bang dat dit die definitive oplossing is en wij het hiermee moeten doen.