Skip to main content

Hallo,

 

ik heb geen TV, alleen KPN online TV op mijn laptop.

Het opnemen van de Sportschau is gelukt, alleen kan ik ze niet terug kijken.

Ik krijg volgende foutmelding:

“niet beschikbaar - Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken”

Bedoelen ze daarmee een gewone TV? Die heb ik dus niet.

Hoe kan ik dat oplossen zodat ik ook op mijn laptop de Sportschau terug kan kijken?

hartelijk dank voor hulp!

Dit kun je alleen kijken via de tv ontvanger van kpn. Aangesloten op een TV inderdaad. 

Euh. Als je kpn tv hebt heb je ook minimaal één ontvanger! Ook omdat kpn voor online niet alle rechten heeft. 

Nota bene. Als je verbinding hebt via de wifi van je eigen kpn modem thuis zouden de Duitse zenders live wel moeten werken.

Ik heb nu een opname lopen om te kijken of dat ook voor opnames het geval is. Die kan ik pas testen als het programma 20 minuten is afgelopen.


ja de duitse zenders werken, kan ik kijken.

Alleen kan ik ARD niet opnemen/terugkijken.

Heb ik daar een extra abonnement voor nodig?


dus live werken ze wel

alleen kan ik opnames niet terug kijken van ARD


Klopt. Voor opnames van de Duitse zenders heeft kpn daar de rechten niet voor. Alleen via de decoder.

Je hebt toch wel nog ergens de decoder? In een kast? TV halen bij de kringloop.

Zelfs via de app in de smart-tv kunnen opnames van de Duitse zenders niet gekeken worden.

Tot voor ca. 3 maanden terug waren de Duitse zenders helemaal niet online beschikbaar.

Live kijken kan wel mits je verbonden bent met de wifi thuis (kpn internet).

Mogelijk kan je sportschau terugkijken via http://ard.de ?


dat zwarte kastje is de decoder, toch? kan ik de decoder ook aan laptop aansluiten? Qua aansluitingen zou het moeten kunnen….

 

of anders op TV, daar kan ik dan wel de duitse zenders opnemen?

 

hartelijk dank voor hulp


op ard.de kan ik het niet terug kijken omdat ik in Nederland woon, kan netwerk heb


Ligt eraan wat je terug wilt zien. Items zijn hier te kijken: https://www.sportschau.de/video .

Hele wedstrijden niet.

Dat zwarte kastje kan niet aan een laptop! Wel aan een tv.

En opnames van Duitse zenders zijn daarmee wel te kijken. Via een aangesloten tv (waarom heb je die niet? Is niet zo duur via een kringloop.)


Dank je wel voor tips

Wil va de Sportschau van zaterdag avond kijken, dat is de samenvatting van alle wedstrijden. maar die kan ik op sportschab.de niet terug kijken

Vrees dat dan toch een Tv moet aanschaffen. ok


Dat laatste "vrees" 😉 ik ook.

Een klein toestel is voldoende als je nu al tevreden bent met laptop formaat ( scherm ca 15 inch ).

Tv-tje van rond 23 inch bijvoorbeeld.