Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag 26 maart heb ik problemen met het wegvallen van de wifi en de TV-ontvangst. Sindsdien heeft zich dit probleem circa 3 x per dag voorgedaan. Na het resetten van de Experiabox V8 komt de wifi terug, start de TV-ontvanger (Motorola VIP1853) weer op en komt uiteindelijk de TV-ontvangst weer terug. De TV-ontvanger zit aangesloten op de Experiabox middels een vaste netwerkkabel. Ik heb deze kabel getest en deze werkt naar behoren. De afgelopen 8 jaar heb ik deze problemen nooit gehad maar sinds enkele dagen dus circa 3 x per dag. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board en topics samengevoegd

Sinds afgelopen donderdag 26 maart heb ik problemen met het wegvallen van de wifi en de TV-ontvangst. Sindsdien heeft zich dit probleem circa 3 x per dag voorgedaan. Na het resetten van de Experiabox V8 komt de wifi terug, start de TV-ontvanger (Motorola VIP1853) weer op en komt uiteindelijk de TV-ontvangst weer terug. De TV-ontvanger zit aangesloten op de Experiabox middels een vaste netwerkkabel. Ik heb deze kabel getest en deze werkt naar behoren. De afgelopen 8 jaar heb ik deze problemen nooit gehad maar sinds enkele dagen dus circa 3 x per dag. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?


Eerst die Motorola naar het museum.https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 en heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Wifimanager ook al uitgevoerd. Daar geen problemen geconstateerd (wanneer de wifi aanwezig is natuurlijk). Maar wanneer de TV-ontvangst wegvalt is ook wifi weggevallen. Kan het een defect in de Experiabox zijn? Het heeft altijd perfect gewerkt en plots zijn de problemen ontstaan, dit terwijl we niet aan de installatie zijn geweest.


Om te beginnen zou ik alles van de experiabox afhalen en en dan terug zetten naar fabrieksinstellingen. 


OK, bedankt voor je reactie.

Ik ga dat morgen nogmaals proberen. Afgelopen weekend ook al 3 keer uitgevoerd en dan vervolgens alleen de TV-ontvanger via netwerkkabel aangesloten maar dan ging het een aantal uren goed en verschenen plots weer de problemen. Het ledje achterop de Experiabox V8 brandde op het moment van problemen niet.

Maar wie weet gaat het toch een keertje goed en blijft het wel werken.


Heb je glasvezel of koper? Sowieso die Motorola omruilen hoor. Die is oud.


Welkom @Sneeuw001 

De Moterola tv ontvanger is sterk verouderd.

Hier kun je via de omruiltool een nieuwe voor krijgen. 

Laat je weten of het is gelukt?😀


Hoi Joep, wij zijn hier voorzien van glasvezel. Morgen gaat de VIP1853 omgewisseld worden.

Gisteren, nadat de TV-ontvangen geen verbinding meer had met de experiabox, de experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen. En zoals je ook aangaf heb ik alles van de Experiabox afgehaald. Ook met een netwerkkabeltester de netwerkkabel gecontroleerd maar die is perfect. Vervolgens geen problemen meer gehad. Tot ongeveer een half uurtje geleden. TV-ontvanger geen verbinding met de erperiabox en ook geen internet meer (via vaste netwerkkabel, wel een andere dan die naar de TV-ontvanger gaat). Op de voorzijde van experiabox brandden alle led's (geel) en ook de statusled’s bij de netwerkpoorten brandden allemaal. Via mijn mobiel op de website van KPN gecontroleerd of er storingen waren maar dat was niet het geval. Tenslotte alles weer maar eens gereset en nu werkt alles weer. Mijn vrouw weet ondertussen ook hoe e.e.a. gereset moet worden, wel zo handig met het thuiswerken.

Ik kan me niet voorstellen dat deze problemen worden veroorzaakt door de antieke VIP1853, maar we gaan het meemaken. Maar ik begin wel een beetje moedeloos te worden van de situatie.


Morgen gaat de VIP1853 omgewisseld worden.

Gisteren, nadat de TV-ontvangen geen verbinding meer had met de experiabox, de experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen. En heb ik alles van de Experiabox afgehaald. Ook met een netwerkkabeltester de netwerkkabel gecontroleerd maar die is perfect. Vervolgens geen problemen meer gehad. Tot ongeveer een half uurtje geleden. TV-ontvanger geen verbinding met de erperiabox en ook geen internet meer (via vaste netwerkkabel, wel een andere dan die naar de TV-ontvanger gaat). Op de voorzijde van experiabox brandden alle led's (geel) en ook de statusled’s bij de netwerkpoorten brandden allemaal. Via mijn mobiel op de website van KPN gecontroleerd of er storingen waren maar dat was niet het geval. Tenslotte alles weer maar eens gereset en nu werkt alles weer. Mijn vrouw weet ondertussen ook hoe e.e.a. gereset moet worden, wel zo handig met het thuiswerken.

Ik kan me niet voorstellen dat deze problemen worden veroorzaakt door de antieke VIP1853, maar we gaan het meemaken. Maar ik begin wel een beetje moedeloos te worden van de situatie.


Hier zal een medewerker aan te pas moeten komen.  Ik zou niet weten wat je verder nog kan doen. De medewerkers reageert doorgaans binnen 48uur na het plaatsen van je eerste bericht. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Wil je nog wel het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen? Dan heb je echt alles gedaan volgens mij.


Hoi Joep, voor de reset van vanavond heb ik ook het glasvezelkastje een paar minuten spanningsloos gemaakt.

Ik denk dat er een probleem zit in de electronica van de experia box. Vooral omdat het probleem vorige week plotseling ontstond en steeds terugkomt. Alles achter de experiabox is gecontroleerd en in orde. Morgen dan een nieuwe VIP1853 maar denk niet dat deze de experiabox plat kan gooien.

Ik ga mijn profiel verder aanvullen.

Bedankt voor de support.


Kijk ook eens hier Oplossingen voor trage en wegvallende wifi loop ook eens de Wifi Manager door, we zijn benieuwd wat daar uit komt.


Goedemiddag en bedankt voor je bericht! Goed dat je dit kenbaar maakt en we gaan er natuurlijk alles aan doen om deze problemen voor je op te lossen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je meerdere malen per dag moet resetten om gebruik te kunnen blijven maken van je diensten. Als ik het goed begrijp, wordt vandaag de oude VIP 1853 omgeruild voor een nieuw type. Hopelijk lost dit de problemen op die je tijdens het tv kijken ervaart. Daarnaast geef je ook aan dat de internetverbinding ook weg was gevallen. Een nieuwe tv ontvanger zal dat probleem uiteraard niet verhelpen. Daarom ben ik je verbinding eens door gaan meten. Dit ziet er gelukkig goed uit; de lijn lijkt stabiel te zijn en er komt ook voldoende snelheid binnen. Je gaf verder nog aan dat alle lampjes op het modem op dat moment wel gewoon brandden en dat zou betekenen dat er wel verbinding zou moeten zijn. Ik kan dat stukje (dat naast de tv ook het internet niet meer werkte) niet direct plaatsen maar wil je wel vragen om dit in de gaten te houden. Mocht je weer tegen dit probleem aanlopen, dan zou ik je adviseren om op dat moment contact op te nemen met onze Technische Helpdesk (0800 0402). Dan kunnen wij op het moment dat jij deze problemen ervaart meteen je verbinding doormeten en kijken wat er op dat moment gaande is. Zou dat een optie voor je zijn?


@JanZ_ ts heeft 2 topics hierover. Is het niet handiger om die samen te voegen?


Sinds 5 dagen in het bezit van het nieuwe type TV-ontvanger. Tot 18:10 uur vandaag geen problemen ondervonden maar om 18:10 uur 2x de melding F303 gekregen en om 18:45 uur weer de melding F303. TV-ontvanger startte direct weer op. Zijn er tips wat ik nog kan doen?


Hi @Sneeuw001, excuses voor de late reactie. Heb je ondertussen deze melding nog weer gezien? En heb je toevallig al op andere manier contact met ons gehad?


Reageer