Skip to main content

Ik had het pluspakket voor tv. Dat heb ik uitgezet omdat ik genoeg heb aan de 'gewone' zenders. Maar nu krijg ik die ook niet meer. Hoe kan dat? Of i het Plupakket noodzakelijk om ook NPO1, 2 e.d. te ontvangen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedemorgen @HWI, haal de ontvanger anders even van het stroom af en herstart de ontvanger. 
 

Zenders in het Pluspakket vind je hier (pluspakket aanvinken zodat je de zenders te zien krijgt)


Hi Anneke, ik heb alle door KPN aanbevolen stappen om de storing op te lossen al uitgevoerd, heeft helaas niet geholpen. Mijn vraag is eigenlijk of het Pluspakket altijd aan moet staan om zenders te ontvangen. Anders gezegd: of dat noodzakelijk i voor het basispakket.

 


Goedemorgen, dat had je niet beschreven, dat je al allerlei stappen had ondernomen, vandaar. Dat kan ik van hieruit ook niet zien :-) 

Heb je al wel de ontvanger een reset gegeven? Frisse start heet dit met het nieuwe menu, te vinden onder menu-instellingen-systeem
 

Het basis pakket is standaard bij iTV van KPN, daar hoeft het Pluspakket niet voor aan te staan. Welke zenders mis je allemaal? En welke ontvanger heb je?


Ik heb de ontvanger gereset door hem van de netspanning af te halen, dat hielp niet. Ik krijg geen enkele zender meer. Het is een Motorola VIP 1853 op HDMI-ingang tv. Na een reset krijg ik wel gedurende een paar seconden een zender, maar die valt daarna weer weg. Zelf vermoed ik een kapotte ontvanger. De storing begon met wat sneeuw in beeld.

 


Aanvulling: als ik de ontvanger weer aanzet zie ik de balk, die het percentage aangeeft, naar rechts lopen. Dan lijkt alles normaal.


Ah, een Motorola, kijk eens of je ‘m kunt omruilen 

ps. van het stroom halen is geen fabrieksreset trouwens, een reset voer je altijd uit via ‘terugzetten naar fabrieksinstellingen’ in het systeem. 


Hartelijk dank Anneke, ga ik doen!


Reageer