Skip to main content

We schrijven zaterdag 29 februari en nog steeds is het wissen van een opname op één mediabox geen garantie dat hij op een andere mediabox blijft staan. Twee 12 keer wissen is dus regel. En al helemaal bij een serieopname. Dan blijft gewoon alles staan. In mijn telefoongesprek met een behulpzame helpdeskmedewerker werd duidelijk aangegeven dat de helpdesk mij niet kan helpen. Een ticket wordt aangemaakt maar over de oplossing wordt helaas niet gecommuniceerd, los van de vraag of het wordt opgelost.

 

Hi @Mannenrok, welkom hier. Je bedoelt dat als je op de ene tv-ontvanger een opname verwijdert, dan ‘ie op de andere blijft staan, toch? Je eerste zin lijkt dat een beetje tegen te spreken, vandaar dat ik het nog even vraag.

Het klopt dat het synchroniseren niet altijd helemaal soepel en snel gaat. Zodra je de andere tv-ontvanger herstart zul je zien dat de opname wel weg is als het goed is. Dit is een issue dat op een achterliggend platform zit, en op termijn zal worden opgelost. 


De opnamen zouden op alle boxen hetzelfde moeten zijn. Je hebt één opnemenpakket ongeacht het aantal decoders. Dus als je op de éne decoder een opname verwijdert, dan zou ie op de andere ook moeten verdwijnen.

Nachtelijke synchronisatie. Wil je niet steeds het moeten aanpassen sluit dan een tijdschakelklok op de niet-synchroniserende decoders aan en zet dan 's nachts de stroom even een half uurtje (een pinnetje v.d. tijdklok) uit. Dan zijn ze de volgende ochtend tenminste gelijk.

Dit synchronisatieprobleem kwam zo'n 2 jaar terug veel vaker voor. Dan was de tijdklok best een goede ‘oplossing’.