Skip to main content
Vraag

Probleem met voortgangsbalkjes

• May 12, 2025
  • 27 reacties
  • 386 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Ik merk regelmatig dat op mijn tv+box (DIW7022) de voortgangsbalkjes niet te zien zijn als ik naar de opnamelijst ga. Als ik de opnamelijst daarna een paar keer opnieuw open, verschijnen de balkjes op gegeven moment wel. Maar dit gaat dus niet helemaal goed.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

27 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 13, 2025

@Katana321   Ja die voortgangsbalkjes ( 3x woordwaarde )  die zijn de ene keer wel zichtbaar en de ander keer niet .

Ontvanger via standby uit /aan  lost dit niet op, ook het herstarten van de tv+ box geeft ook geen oplossing.

Dit probleem is er sinds heel wat updates geleden , het is “ooit” wel goed geweest.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen, goed dat jullie dit dan even weer aankaarten. Dit is dus recent ontstaan en willekeurig van aard? Ik koppel dit dan als feedback even terug. Heeft iemand een screenshot/foto voor mij toevallig? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Goedemorgen, goed dat jullie dit dan even weer aankaarten. Dit is dus recent ontstaan en willekeurig van aard? Ik koppel dit dan als feedback even terug. Heeft iemand een screenshot/foto voor mij toevallig? 

@Remco van KPN Wanneer dit ontstaan is, weet ik niet want ik heb de tv+ box nog niet zo lang.

Het is willekeurig van aard, maar dat is hierboven al aangegeven.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Helder dan koppel ik dat terug Katana bedankt voor het melden! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Katana321, je geeft al aan dat het willekeurig is, maar ik ga je toch wat dingen vragen. En ​@Oberon 5, als jij ze ook zou willen beantwoorden?

Heb je dit dan zowel met balkjes van losse programma's als die van afleveringen binnen een mapje?

Als je balkjes mist, zijn ze dan allemaal weg, of een deel ervan?

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Heb je dit dan zowel met balkjes van losse programma's als die van afleveringen binnen een mapje?

Dat durf ik zo niet te zeggen. Ik ga het vanaf nu in de gaten houden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

@Katana321, je geeft al aan dat het willekeurig is, maar ik ga je toch wat dingen vragen. En ​@Oberon 5, als jij ze ook zou willen beantwoorden?

@Erik van KPN Ik weet meer want vandaag was het weer zover… Maar kan ik dus wel mooi antwoord geven op jouw vragen:

De balkjes van losse programma's zijn dan weg. En van alle losse programma's, dus niet een deel.

Maar, de balkjes van afleveringen van een serie, dus in een mapje, zijn er dan wel nog gewoon.

Hopelijk kunnen jullie iets met deze extra info.

Ik ben benieuwd of ​@Oberon 5 hetzelfde ervaart.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 23, 2025

Right, ​@Katana321. Ik heb dit inmiddels besproken, en jouw Box is in monitoring gezet om te kijken of we dit probleem én jouw terugkomende rijen op het hoofdscherm kunnen opvangen. Dat betekent dat er elke avond om 23:05 een logbestand wordt gegenereerd door de Box. Wil je dan het volgende doen:

Elke keer als jij één van beide problemen ervaart, maak een foto van je scherm zodat wij duidelijk kunnen zien wat er op dat moment gebeurt, én we het precieze tijdstip weten. Plaats die foto hier. En zorg ervoor dat je Box dan niet herstart. Hij mag op gewone stand by, maar niet stroomloos en niet in deep sleep tot in ieder geval 23:05 zodat het gebeuren ook in het log terechtkomt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

@Erik van KPN  Ik ging net meteen kijken. Nadat de afgelopen 2 weken het goed ging, zijn beide problemen nu weer zichtbaar. Jouw bericht heeft kennelijk mijn tv+ box getriggerd. 😀

Probleem voortgangsbalkjes:

De afgelopen weken stond er een voortgangsbalkje bij een aantal films. In elk geval bij ‘De Oost'. Nu niet: 

Datum en tijd foto: 2025.06.23_10.53.54

Bij series zijn de voortgangsbalkjes echter wel blijven staan, 2 voorbeelden:

Datum en tijd foto: 2025.06.23_10.54.46

Datum en tijd foto: 2025.06.23_10.55.14

Probleem terugkomende rijen op startscherm:

Op dit moment is ineens de rij ‘Pathé Thuis’ zichtbaar die niet door mij of mijn huisgenoten is aangezet:

Datum en tijd foto: 2025.06.23_10.57.04

Succes met het onderzoek! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 24, 2025

Super! Ik heb het zojuist doorgezet naar het tv team. Ik kom er op terug :) 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 25, 2025

Helaas bleek het log leeg te zijn toen het team die binnenhaalde, ​@Katana321 :( 

Je hebt de TV+ Box niet op ecostand/deep sleep modus staan, toch? Als dat wel zo is, wil je dat voor nu eens aanpassen naar de snelle start. En dan horen we het graag als je dit weer ervaart. Proberen we het opnieuw.

Elke keer als jij één van beide problemen ervaart, maak een foto van je scherm zodat wij duidelijk kunnen zien wat er op dat moment gebeurt, én we het precieze tijdstip weten. Plaats die foto hier. En zorg ervoor dat je Box dan niet herstart. Hij mag op gewone stand by, maar niet stroomloos en niet in deep sleep tot in ieder geval 23:05 zodat het gebeuren ook in het log terechtkomt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

@Erik van KPN Nee, de tv+ box stond en staat op ‘Snelle start'.

Ik heb zojuist opnieuw de oudste film op scherp gezet zodat daar het voortgangsbalkje zichtbaar is. En ik heb op het startscherm de regel ‘Pathé Thuis’ weer onzichtbaar gemaakt.

We houden het hier nu weer in de gaten. Ik meld me weer als een of twee van de dingen zich weer voordoen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

@Erik van KPN  En nu al zijn op het startscherm ineens 2 regels zichtbaar die ik niet zelf heb ingesteld:

Regel ‘Films die je op TV kan terugkijken’ en regel ‘Films die op TV komen'.

Datum en tijd: 2025.06.25_21.37.36

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

@Erik van KPN  En nu al zijn op het startscherm ineens 2 regels zichtbaar die ik niet zelf heb ingesteld:

Maar nu, de volgende ochtend zijn die 2 genoemde regels ineens weg. Sterker nog: die 2 regels zijn ook niet terug te vinden in menu ‘Startscherm aanpassen’. 

Volgens mij zijn de techneuten flink bezig met experimenteren in het startscherm? En nu ik dit schrijf realiseer ik mij dat ik gisteren 2 keer een mededeling op de tv voorbij zag komen, die ik nog nooit eerder had gezien. Die zal wel te maken hebben gehad met het ‘geëxperimenteer'? Als ik het mij goed herinner stond er in die mededeling iets over de aanpassing v.h. startscherm.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

@Erik van KPN En nu zijn dezelfde 2 regels opnieuw zichtbaar op het scherm...

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

En weg zijn die 2 regels weer. En ook nu niet terug te vinden in menu ‘Startscherm aanpassen'.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 27, 2025

Maar nu, de volgende ochtend zijn die 2 genoemde regels ineens weg. Sterker nog: die 2 regels zijn ook niet terug te vinden in menu ‘Startscherm aanpassen’. 

Volgens mij zijn de techneuten flink bezig met experimenteren in het startscherm? En nu ik dit schrijf realiseer ik mij dat ik gisteren 2 keer een mededeling op de tv voorbij zag komen, die ik nog nooit eerder had gezien. Die zal wel te maken hebben gehad met het ‘geëxperimenteer'? Als ik het mij goed herinner stond er in die mededeling iets over de aanpassing v.h. startscherm.

En weg zijn die 2 regels weer. En ook nu niet terug te vinden in menu ‘Startscherm aanpassen'.

Wat een ge-ping pong! Kan zijn dat er door het tv team in het algemeen aan het startscherm wordt gesleuteld, maar ik geef het in ieder geval even door. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

@Erik van KPN En nu zie ik ineens de rij ‘Voor de sportliefhebbers'.

Sjonge, kan kpn aub van mijn startscherm afblijven? Als jullie een nieuwe optie hebben toegevoegd, dan vind ik een melding daarover voldoende. Dan kan ik zelf kiezen wat ik met die nieuwe optie doe.

• July 5, 2025

@Erik van KPN En nu zie ik ineens de rij ‘Voor de sportliefhebbers'.

Sjonge, kan kpn aub van mijn startscherm afblijven? Als jullie een nieuwe optie hebben toegevoegd, dan vind ik een melding daarover voldoende. Dan kan ik zelf kiezen wat ik met die nieuwe optie doe.

Ah dat las ik in een topic over een update.

"We bereiden ons alvast voor op het nieuwe Eredivisie-seizoen!

De eerste aanpassingen zijn gedaan, maar deze zijn nog niet zichtbaar. Meer info volgt bij een volgende Product Update! "

Bij jouw is er dus wel iets zichtbaar.

Off topic los van  de reden van  dit topic bevalt de DIW7022 nog steeds?

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

---

Begrijp ik het goed dat bij jou de rij ‘Voor de sportliefhebbers' niet zichtbaar is op het startscherm?

• July 5, 2025

---

Begrijp ik het goed dat bij jou de rij ‘Voor de sportliefhebbers' niet zichtbaar is op het startscherm?

Ik heb de vip5202 'nog dus daar kan ik niets zinnigs over schrijven. Mij viel de regel in dat topic op en ik kwam via via hier terecht.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat een ge-ping pong! Kan zijn dat er door het tv team in het algemeen aan het startscherm wordt gesleuteld, maar ik geef het in ieder geval even door. 

Hierover: de rijen ‘Films die op tv komen’ en ‘Films die je op tv kan Terugkijken’ worden in een tijdschema wel of niet weergegeven. Op dit moment is dat schema zo dat ze in de avond zichtbaar zijn. En dat er overdag andere rijen getoond worden. 

Ons doel is om het startscherm dynamischer te maken, en jullie als klant (positief) te kunnen verrassen met leuke en/of nieuwe content. Zodat je een geslaagde tv avond hebt zonder dat je lang moet zoeken naar iets dat je zou willen kijken.
Dat is dus iets waar we op dit moment mee bezig zijn, en waarin we met verschillende tegelrijen dit (gaan) uitproberen. Je zult hier in de komende periode nog wel meer van gaan merken.

De feedback die jullie tot nu toe hierover hebben gegeven hebben we bij de relevante mensen neergelegd. Aanvullende feedback, zoals gewoonlijk, is en blijft welkom.

En daarnaast gaan we even controleren of het instellen van de rijen op je startscherm goed werkt. In de zin dat rijen die je verborgen hebt, ook verborgen blijven.

Verder, ​@Katana321, heb je nog gekke dingen gemerkt met je voortgangsbalkjes recentelijk? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

---

Off topic los van  de reden van  dit topic bevalt de DIW7022 nog steeds?

Ik had jouw vraag over het hoofd gezien maar zie 'm nu. Ja, hij bevalt nog steeds. Ik heb 'm in de pilot gehad en toen had ik nog mijn bedenkingen. Nu bevalt ie goed dus.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

---

Verder, ​@Katana321, heb je nog gekke dingen gemerkt met je voortgangsbalkjes recentelijk? 

Nadat het ophalen van die log laatst mislukt was, heb ik weer de oudste film ‘op scherp’ gezet zodat daar een voortgangsbalkje staat. Ik check het elke dag of ie er nog staat en dat is tot nu toe nog steeds het geval. Ik laat het jou weten als ie weer verdwijnt.

Verder dank voor jouw uitgebreide reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat het een bewuste keuze van kpn is, die verschijnende en verdwijnende rijen op het startscherm. Maar het zou idd mooi zijn als de gebruiker daar op de een of andere manier invloed op kan uitoefenen. 

• July 7, 2025

"Hierover: de rijen ‘Films die op tv komen’ en ‘Films die je op tv kan Terugkijken’ worden in een tijdschema wel of niet weergegeven. Op dit moment is dat schema zo dat ze in de avond zichtbaar zijn. En dat er overdag andere rijen getoond worden."

Ik ben sinds vandaag ook overstag, en zag dat je deze genoemde rijen kan uitzetten. Althans ik zie die optie wel bij Start scherm aanpassen. Kortom uit is uit bij mij, dus in een bepaald tijdschema wel of niet weergegeven is dan vreemd om te lezen.