Skip to main content

Hallo,

 

Sinds kort hebben mijn beide tv ontvangers storing. Deze 2 komen niet door opstart procedure bij het opstarten van de ontvangers. Standaard herstel procedure al uitgevoerd.

Dit is na het updaten van de software gebeurd.

Bij 85 % krijg ik een fout melding 561

Nu heeft de medewerker van kpn gezegd dat er een hoge ip adres waarde is door eventueel extra rand apparatuur. Echter is dit bij niet het geval.

Wat kan ik zelf doen zodat de beide ontvangers het weer doen?

Hmm 🤔, aparte verklaring.

Zijn ze direct verbonden of zit er een “stopcontact adapter” DVS tussen?

Heb je deze stappen voor storing 561 al uitgevoerd?


Nu heeft de medewerker van kpn gezegd dat er een hoge ip adres waarde is door eventueel extra rand apparatuur. Echter is dit bij niet het geval.

Wat een rare opmerking van die medewerker. Heeft die medewerker ook uitgelegd wat hij/zij daarmee bedoeld? Ik kan me er in ieder geval niets bij voorstellen maar jij blijkbaar wel aangezien je aangeeft dat het niet het geval is.


Bedankt voor de reactie,

#PeterG Ik heb de tv ontvanger rechtstreeks aan de modem aangesloten. heb idd al de stappen uitgevoerd.

aan/uit knop tegelijk met het aansluiten van stroom en op die manier een fabrieksherstel gedaan.
helaas ook niet geholpen.


Bedankt voor de reactie,

#wjb Ze bedoelde of er een switch of een extra router aangesloten is buiten de installatie's van KPN
Echter heb ik alleen een modem met twee wifi punten van KPN


Hoi @EJS74 .  En die tuner(s) zijn écht op de experiabox aangesloten? En niet op een van die versterkers? 


#Erwin ja hoor  alles is goed aangesloten. Er is in middels een monteur langs geweest die dit ook niet kan verhelpen. Zit nu een week zonder tv.

 

In Friesland schijnt foutcode 561 moeilijk te verhelpen is. Ben niet zo positief meer over KPN


#Erwin ja hoor  alles is goed aangesloten.

Als je die twee wifi punten eens helemaal loskoppelt van het netwerk, komen de TV ontvangers dan wel verder?


# Erwin Helaas niet.


TV kijken kan vooralsnog via https://tv.kpn.com en de apps in smartphone, tablet en smart-tv (Samsung, LG en tv's met Android-TV).

Laptop ( tv.kpn.com ) via hdmi met tv aan te sluiten. Laptop heeft hdmi uitgang.

Via apps en Google Chrome en Edge is ook (chrome)cast ondersteund.


@EJS74 , heb je het modem zelf, ook al een keer gereset. Of heb je op het modem recentelijk Access control of MAC filtering ingeschakeld/gewijzigd.


# PeterG - Tja ook bij de buren maar zit na het weekend anderhalve week zonder oplossing. 

Een paar dagen zonder ontvangst van modem geeft niet maar iedereen weet dat via itv niet ideaal is.


#Calispera  - ja alles geprobeerd met monteur van KPN. Een repro (configuratie) lukte de monteur ook niet. Het minste is dat ze geen contact met mij opnemen.


#Erwin ja hoor  alles is goed aangesloten. Er is in middels een monteur langs geweest die dit ook niet kan verhelpen. Zit nu een week zonder tv.

 

In Friesland schijnt foutcode 561 moeilijk te verhelpen is. Ben niet zo positief meer over KPN

Oh? Dus er is iets mis in jouw wijk/straat? De buren hebben ook geen itv meer?


#Erwin - klopt. Mogelijke klanten van KPN die net een contract of een contract wijziging hebben gedaan hebben deze storing.

Ik heb vanochtend KPN weer gebeld en kunnen niet zeggen wanneer deze is opgelost. Balen....…

Ga nu de tiende dag in.


Hey @EJS74, ik kom hier even inbreken. Het is inderdaad, zoals je zelf ook al aangaf, een storing. En wel een die op een specifieke node in ons netwerk voorkomt in jouw omgeving. Wat we zien is dat als je het blijft proberen je er soms wel doorkomt. Maar dat het dan ook ineens tijdens het kijken weer mis kan gaan dat de ontvanger dan herstart en weer de 561 geeft. We hebben een idee wat ongeveer het probleem is. Maar wat er specifiek misgaat, en hoe we dit dan oplossen, hebben we nog niet gevonden. Dat onderzoek is gaande. Hopelijk kunnen we dit snel vinden.


 

 


Vervelend allemaal. Het zit tenminste niet aan jouw kant. Dat is al wat.

Tot die tijd eventueel je laptop aan je tv verbinden (hdmi) en via https://tv.kpn.com kijken.

Of casten als je chromecast hebt. Vanaf app tablet/smartphone. Of via browsers Google Chrome / Edge Chromium met de website.

Of, indien je een '’recente'’ Samsung, LG, Philips of Sony hebt de KPN TV app daarin. zie https://kpn.com/smarttv .


Vervelend allemaal. Het zit tenminste niet aan jouw kant. Dat is al wat.

Tot die tijd eventueel je laptop aan je tv verbinden (hdmi) en via https://tv.kpn.com kijken.

Of casten als je chromecast hebt. Vanaf app tablet/smartphone. Of via browsers Google Chrome / Edge Chromium met de website.

Of, indien je een '’recente'’ Samsung, LG, Philips of Sony hebt de KPN TV app daarin. zie https://kpn.com/smarttv .

Ik heb idd geen keus. Hoop dat dit snel opgelost word.


Hey @EJS74, ik kom hier even inbreken. Het is inderdaad, zoals je zelf ook al aangaf, een storing. En wel een die op een specifieke node in ons netwerk voorkomt in jouw omgeving. Wat we zien is dat als je het blijft proberen je er soms wel doorkomt. Maar dat het dan ook ineens tijdens het kijken weer mis kan gaan dat de ontvanger dan herstart en weer de 561 geeft. We hebben een idee wat ongeveer het probleem is. Maar wat er specifiek misgaat, en hoe we dit dan oplossen, hebben we nog niet gevonden. Dat onderzoek is gaande. Hopelijk kunnen we dit snel vinden.

bedankt voor de goede uitleg.

Sluit niet uit dat de communicatie vanuit KPN naar mij toe slecht is. Krijg nu het gevoel ik ik afgescheept word met "we weten het niet hoe lang het gaat duren".

Ik ga nu de elfde dag in en vind dat KPN mij ook wel eens zou kunnen bellen.

 

Tuurlijk blijft het een storing en storingen zijn altijd vervelend.