Skip to main content

Ik ben verhuist en kon vandaag mijn internet installeren. Ik heb een glasvezelkastje in de meterkast bij de voordeur maar geen glasvezel abonnement. Ik kreeg een glasvezelkastje en een nieuw modem KPN box 12. Het is me gelukt om wifi te installeren met het modem in de meterkast dus m’n laptop en mobiele telefoon werken nu. Maar m'n tv en vaste telefoonlijn staan in de woonkamer en kan ik niet aan het modem in de meterkast koppelen want dat staat ver weg in de gang (een meter of 15 verderop)
Nu had de vorige bewoner een modem? en kabelversterker? laten zitten in het huis en ik dacht miss is het de bedoeling dat ik daar m'n tvontvanger op aansluit en maakt dat verbinding met het glasvezelkastje in de gang… maar dat lukt dus niet. Is dit wel de bedoeling?
Ik zal foto's bijvoegen van wat de vorige bewoner had achtergelaten, ik heb er verder geen verstand van. Hoop dat jullie me kunnen helpen. (weet ook niet of ik dit in de juiste categorie heb geplaatst)

 

En dit is het resultaat whaha vreselijk zeg pffff en de tv zegt foutcode 562
Gelukkig heb ik tijdelijk digitenne gekregen omdat de aansluitdatum plotseling werd uitgesteld maar ja alleen NPO1,2, en 3….

 


Als de modem in de meterkast staat dan zie ik op de meest laatste foto geen een verbinding hiernaar toe leiden. Op de foto hier onder heb ik een rode cirkel gemarkeerd dit is een RJ45 aansluiting, dit zijn afgewerkte netwerkkabels in goten die waarschijnlijk naar uw meterkast leiden. Probeer op een van deze twee u TV ontvanger aan te sluiten en probeer de kabel te vinden in uw meterkast en sluit dit aan op uw modem. Als u daar nog vragen bij heeft maak dan even een foto van uw meterkast.


P.S. wat u op de laatste foto probeert is een internet verbinding te maken via de coax kabels van Ziggo daar gaan inderdaad onze TV ontvangers niet op reageren of verbinding mee maken.

Ervan uit gaande dat u glasvezel gebruikt omdat u een verbinding al heeft in de meterkast.
De oude PTT lijn zit namelijk links naar uw stopcontact vier punt stekker voor nodig.


Bedankt voor je reactie @Pauwerful moet ik de tv ontvanger met een rode of witte internetkabel aansluiten op dat RJ45 kastje en zijn dat gewoon 2 schuifjes die je omhoog kunt schuiven? Maakt het nog uit welke van de twee? En naar welke ingang op de tv ontvanger moet het kabeltje?
Ik zal morgen een foto maken van de meterkast maar heb daar geen kabel gezien... 


Ik heb de witte kabel met gele stekkertjes van de tv ontvanger in de RJ45 connector gestoken.
Ik krijg nu foutmelding 842 op m'n tv. Er zit achter het tweede schuifje trouwens niks. 

 


Heb inmiddels een lange internetkabel dwars door m'n huis van het modem naar de tv ontvanger gelegd. Toen kreeg ik een invulscherm waar ik mn abonnementsnummer moest invullen en pincode? Ik kon met mn afstandsbediening zo snel het cijfers typen niet vinden en toetste per ongeluk de knop andere zender… sindsdien krijg ik dat invulscherm niet meer terug en heb ik een scherm met netwerkstatus; bekabelde netwerkstatus mislukt. Heb alles opnieuw aan en uit gedaan maar kom niet meer bij dat invulscherm. 
De oude modem die er al lag heb ik trouwens uitgezet, ik dacht dat dat wel nodig was.


Nou het is inmiddels gelukt!! Ik heb m’n abonnementsnummer en pincode ingevuld en het werkt nu met de lange kabel dwars door het huis… Dus blijkt die RJ45 dan niet aangesloten te zijn? Ik heb ook geen droom in de meterkast dus daar heb ik nu ook een stroom verlengssnoer dwars door het huis lopen 🤣
M'n vaste telefoon moet ik nu in de meterkast zetten omdat die in het modem moet….
Hoe nu verder? Hoe krijg ik een en ander netjes geregeld? Moet ik daarvoor een KPN monteur laten komen? Of iemand anders? Ik heb echt geen idee...


U zit dan wel op 70 euro voorrijkosten om dit te laten doen door een monteur daarbij als hij een kabel trekt extra kosten boven op de 70 euro. Wat je ook kunt doen is SuperWifi aanschaffen via onze webwinkel dan zou je deze punt naast de TV kunnen zetten en je TV ontvanger erop aansluiten. Scheelt kosten. Maar moet je het wel alleen aansluiten. Monteur heeft ook superwifi op zijn auto voor de helft van de prijs.


Ok bedankt @Pauwerful , dus als ik een superwifi koop en in het stopcontact doe dan heb ik geen kabels meer door m'n huis? En ik begrijp dat ik er maar 1 nodig heb icm de box12 of toch twee? Ik kan dan nog niet m'n vaste telefoonlijn aansluiten want die moet in het telefoon aansluitpunt bij de tv, maar het dsl stekkertje moet in het modem in de meterkast. Is daar nog een oplossing voor?
Ook valt m’n wifisignaal regelmatig weg op m'n laptop en moet ik ermee richting meterkast lopen om het weer op te pikken, is dat dan ook opgelost met superwifi?
 


Het is zeker dan opgelost met een superwifi je slaat dan eigenlijk 2 vliegen in 1 klap draadloos TV kijken en meteen goeie wifi in je woonkamer. Je hebt er maar 1 nodig as als je een box12 hebt. Je zou voor de telefoon ook een KPN Basisstation kunnen kopen i.c.m. met een DECT toestel. Dit kastje zend dan een draadloos signaal naar een telefoon uit in de woonkamer mitst dit een DECT toestel is.


Het is zeker dan opgelost met een superwifi je slaat dan eigenlijk 2 vliegen in 1 klap draadloos TV kijken en meteen goeie wifi in je woonkamer. Je hebt er maar 1 nodig as als je een box12 hebt. Je zou voor de telefoon ook een KPN Basisstation kunnen kopen i.c.m. met een DECT toestel. Dit kastje zend dan een draadloos signaal naar een telefoon uit in de woonkamer mitst dit een DECT toestel is.

@Pauwerful Is het ook mogelijk om de superwifi in de meterkast te zetten en de modem in de woonkamer? Ik heb dat nu op deze menier met een kabel van 10 meter. Op die manier kan ik m'n telefoon gewoon op het modem aansluiten en ook m'n interactieve tv (the frame)
Ik twijfel erg wat ik nu moet doen. Ik begrijp ook niet hoe ik de tv draadloos aansluit op de superwifi, lijkt me makkelijker aan de modem.

Ik vind het trouwens niet netjes van KPN dat ze het je maar laten uitzoeken…. ik heb niet eens een stroomvoorziening in de meterkast en ze geven ook geen advies hoe je de verbinding vanuit de meterkast helemaal naar de woonkamer moet krijgen. Had ik dat van te voren geweten dan had ik wel een installatiemonteur gevraagd maar daar kwam ik pas achter nadat ik de sleutel van dit huurhuis kreeg. Ik neem aan dat KPN wel van te voren weet waar de aansluiting zit.
Ik heb nu dus een verlengsnoer voor de stroom dwars door m'n huis en een internetkabel van 10 meter (niet lang genoeg) dus schuin midden door woonkamer, keuken en gang om glasvezelkastje en modem te installeren. Geen doen zo. Als je kpn belt krijg je een computer en wordt je doorverwezen naar het stappenplan aansluiten en dan wordt de verbinding verbroken.  Als ik het bekabeld wil laten (toch wel voorkeur) dan moet ik door 3 hele dikke betonnen muren (flatgebouw dus hele dikke muren) heen boren en ook grote gaten omdat er een internetstekker doorheen moet passen.  Ze laten je het lekker alleen uitzoeken. Nu ben ik een alleenstaande vrouw en kan best wel m'n mannetje staan met bepaalde klusjes maar dit gaat toch boven m'n pet. 


Hi @ElsPl! Ik denk ook even mee.

De SuperWifi heeft een internetpoort, daarop kun je de tv-ontvanger aansluiten. 

Op één van de gele poorten kan de internetkabel van de tv-ontvanger aangesloten worden. 🙂

Wat de stroomtoevoer en bekabeling betreft, het aansluitpunt wordt aangelegd in overleg met de eigenaar van de woning. Gezien je huurt is dit via de verhuurder of de woningbouw gegaan, en is het punt gekomen waar het nu is. Geen stroomtoevoer in de buurt is dan niet handig, zeker in de meterkast. Je kunt met de verhuurder overleggen of er een stopcontact in de meterkast geplaatst kan worden wellicht? Dat scheelt werken met stekkerdozen. 

Tot die tijd kun je de kabel van de stekkerdoos langs de muur laten lopen (als de kabel lang genoeg is) en netjes wegwerken. Voor de internetkabel net zo, die zijn in bijzonder veel lengtes beschikbaar dus je kunt er één kopen die langer is en die je langs de muur weg kunt werken. 

Je kunt ook altijd een installatiemonteur inplannen die je daarmee kan helpen. Daar zitten wel kosten aan verbonden, maar dan wordt het ook netjes geregeld. Die heeft meestal ook SuperWifi punten bij zich, dus in overleg kun je die ook aanschaffen via de monteur en vragen of die de tv-ontvanger daarop aan wil sluiten. Hopelijk lukt het met deze tips om de kabelchaos wat in te perken! 


Dank je wel @Sanne_M voor het meedenken. Er komt in januari een monteur kijken hoe wel het het beste kunnen gaan aansluiten. Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik laat het hier nog weten tegen die tijd 😊


Super dat er iemand langskomt. 😄 Mocht je na het bezoek inderdaad nog vragen hebben of wat terug willen koppelen, laat het hier gerust weten! Voor nu dan fijne feestdagen gewenst. 🎄


De monteur is geweest en de kabels dwars door het huis zijn gelukkig verleden tijd. Het was toch best een lastig project, hij is hier ruim 2 uur bezig geweest. Kabels trekken was geen optie en ook op de RJ45 zat geen signaal, de monteur heeft nu m'n eigen dvs set gebruikt. Het modem staat weer in de meterkast en daarom nog een superwifi in de woonkamer geplaatst ivm slecht ontvangst tussen meterkast en woonkamer. Mocht de dvs uitvallen dan is me uitgelegd dat ik de tv ontvanger op superwifi kan worden aansluiten. Geen stroompunt in de meterkast is opgelost met een verlengsnoer die via de achterkamer door een gat in de muur bij de meterkast uitkomt. 
Hoefde alleen de superwifi af te rekenen en het werkt tot nu toe perfect, dus blij mee.
Het is me alleen wel opgevallen dat de superwifi af en toe rood wordt maar even later gelukkig toch weer op groen springt. Geen idee wat daar de oorzaak van is.


Wat fijn om te lezen dat alles goed werkt. Het rode lampje kan door een tijdelijk slechte verbinding komen maar dit herstelt bijna gelijk als het goed begrijp. Als je in de praktijk niets merkt zou ik het vooral zo laten.Â