Skip to main content

Hoi,ik word gestoord van de draadloze verbindsset. Kan zo vaak geen tv kijken!

Koppelen in elkaar in stopcontact heb ik al tig keer geprobeerd. 

Medewerker aan de telefoon geeft aan dat we voor 83 euro nieuwe sets kunnen kopen. 

Vreemd!

Groet  maureen

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Maureen83 , welk type dvs heb je precies in gebruik? Mocht je bijvoorbeeld nog gebruik maken van de dvs 200 dan ben ik bang dat deze aan vervanging toe is omdat deze apparatuur inmiddels bijna antiek is.  Helaas heeft zulke apparatuur niet het eeuwige leven :(


Hallo @Maureen83 , er wordt dan ook geadviseerd door KPN om de tv-decoder(s) bij voorkeur bekabeld aan te sluiten om er met de ‘draadloze’ adapters problemen kunnen ontstaan door verstoringen in het stroomnet.

 

 


Hoi @Maureen83, welkom op het forum! 
Met de oudere versies van de draadloze verbindingssets kan het soms even puzzelen zijn om alles goed werkend te krijgen en houden. Zoals @JanD noemt is een internetkabel altijd een stabielere betrouwbaardere verbinding.
Ik kan me ook voorstellen dat je het nog niet op wilt geven de draadloze verbindingssets te gebruiken. 
Op https://www.kpn.com/dvs staat een stappenplan, als je deze zorgvuldig doorloopt zou je een hoop storing moeten kunnen verhelpen.
Als je de oudere adapters hebt kun je deze stappen doorlopen 

Ook wil het soms helpen de software van deze adapters te updaten. Onderstaand staan de stappen om dit te doen:
 

Update software

Let op:

Update de software om problemen en storingen te voorkomen.

Stap 1 Voorbereiding:

Sluit 1 Draadloze Verbindingsadapter met een ethernetkabel aan op de computer of laptop

Stap 2 Controle:

  • Controleer of alle Draadloze Verbindingsadapters aan elkaar gekoppeld zijn. Zo kunnen alle adapters in één keer geupdate worden. De Draadloze Verbindingsadapters zijn gekoppeld als het verbindingslampje (huisje) groen of wit brandt.
  • Als het verbindingslampje niet groen of wit brandt, koppel dan de adapters opnieuw.
  • Lukt het koppelen niet, update dan de adapters één-voor-één

Stap 3 Software downloaden:

Vereisten: Een PC met Windows 7,8 of 10 die voorzien is van een functionele Ethernetpoort

Stap 4: Updaten:

Open het gedownloade bestand en volg de instructies van het programma


Hoi @Maureen83, is het nog gelukt de problemen met je draadloze verbindingsset op te lossen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!