Skip to main content

Ook ik heb sinds deze week problemen met de Arris ontvanger en het geluid op Discovery. Na +- een kwartier valt het weg, zap je direct naar een andere zender en weer terug dan doet het geluid het voor +- een kwartiertje weer. Ik ben niet van plan instellingen op mijn Samsung RU8000 te gaanveranderen, dit omdat ik het probleem met Discovery nooit heb gehad en ik los van de Arris meerdere apparatuur op mijn tv heb aangesloten. Ook ga k de Arris niet verbinden aan mijn versterker, dit omdat deze geen uhd door kan sturen.

Hoe is dit probleem op te lossen?

Goedeavond beste Beekie 79 bij ons doet het geluid prima valt niet weg op discovery. wij hebben ook de 5202 Arris. wel hebben we glasvezel aansluiting. 🤔


Ik heb ook glasvezel en meer mensen hebben deze issue (kijk maar op het forum).


Ik heb ook glasvezel en meer mensen hebben deze issue (kijk maar op het forum).

Ik geloof dat. maar ik heb gisteren 1uur lang naar de zender gekeken. geen last geluid bleef goed. maar wel raar. 🤔


Ik heb ook glasvezel en meer mensen hebben deze issue (kijk maar op het forum).

Ik geloof dat. maar ik heb gisteren 1uur lang naar de zender gekeken. geen last geluid bleef goed. maar wel raar. 🤔

Hoe heb jij de VIP5202 aangesloten, via je tv?


Beste @Beekie79,

Welkom op het Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met Discovery, ik lees dat je de Arris VIP5202 in huis hebt. Hoe is deze tv ontvanger aangesloten met de modem? Is dit bekabeld of met een DVS? (Draadloze verbindingsset) Welke type modem heb je?


Hi Dennis, de tv ontvanger is door een kpn monteur bedraad aangesloten op een witte wifi versterker van kpn. Deze wifi versterker is bedraad aangesloten op een witte Experia Box V10.


Rechtreeks van af de modum v 10 👍


Hi @Beekie79, wat gek dat 't geluid het op Discovery niet altijd goed doet. Cornelis en Dennis zijn je al te hulp geschoten zie ik, dat is fijn 🙂 Het is geen algemeen probleem, daarom moeten we even verder kijken naar wat er aan de hand is. 

Hoe is jouw tv-ontvanger verbonden met de televisie? En zit daar een geluidssysteem tussen? Zo ja, ik ben benieuwd hoe het gaat als je het geluid tijdelijk rechtstreeks via de tv gebruikt. Geef daarnaast ook je tv-ontvanger een frisse start. Ik ben benieuwd wat hier uit komt.


De Arris is verbonden met hdmi op mijn Samsung RU8000 UHD tv en heb mijn high end versterker ook op de tv aangesloten alleen dan op de hdmi arc ingang.

Dit is zo al ruim een jaar op deze manier aangesloten en heb nu sinds ruim een week ineens een probleem met het geluid op Discovery.

Je zegt trouwens dat dit geen algemeen probleem is maar vind het wel gek dat meerdere mensen hier op het forum en op andere kanalen het over hetzelfde probleem hebben ;)


Goedemiddag beste wij hebben geen problemen met decoder 5202.Arris op ons Sony bravia. als werk goed  geen uit val maar wel vreemd dat dat het niet goed gaat op de Samsung tv🤔


Je zegt trouwens dat dit geen algemeen probleem is maar vind het wel gek dat meerdere mensen hier op het forum en op andere kanalen het over hetzelfde probleem hebben ;)

Ik snap wat je bedoelt. Wat ik ermee bedoel is dat 't niet bij iedereen speelt, dus het is in die zin geen algemeen probleem. Daarom moeten we verder kijken om de oplossing te vinden. Je hebt een versterker aangesloten begrijp ik. Als je ook mijn andere vragen kunt beantwoorden, kunnen we vanaf daar met je mee denken.

…... Zo ja, ik ben benieuwd hoe het gaat als je het geluid tijdelijk rechtstreeks via de tv gebruikt. Geef daarnaast ook je tv-ontvanger een frisse start. Ik ben benieuwd wat hier uit komt.