Skip to main content

Vraag, in de wervelende folder van KPN stond vermeld dat ik ik kon streamen naar de TV.
letterlijk stond er: Chromecast built in; “ schakel makkelijk van je telefoon , tablet of laptop naar je tv scherm . De KP TV plus box heeft een ingebouwde Chromecast, daarmee stuur je al je foto’s of video’s rechtstreeks naar je Tv”.

Nu ben ik al geruime tijd aan het klooien om dit nu voor elkaar te krijgen. Ik wil mijn foto’s, en zelf opgenomen vakantie filmpjes streamen naar de tv. De dames van klantenservice weten het niet. Bij een medewerkster werd geadviseerd om een app te downloaden, achteraf bleek deze 13,00 pm te kosten, dat kan niet de bedoeling zin.  Ik kan normaal you tube gewoon streamen vanaf mijn iPad air4, maar dat is niet nodig nu.

Maar de foto’s…………..nog niet. Ik heb geen gebruiksaanwijzing gekregen bij de levering van het pakket.

Hoi @Bovenberg . Foto's en filmpjes op mijn telefoon doe ik altijd zo naar chromecast.

Op de Google Home app in je telefoon. Kies de DIW7022. Onderaan de ovale knoppen naar links schuiven totdat je die met e mijn scherm casten ] ziet. 

Daarna G.H. sluiten, je telefoon horizontaal kantelen en naar de Galerij gaan. Dan kan ik de foto's en filmpjes tonen op de tv.

Om te stoppen weer naar Google Home. Dan op dezelfde plek kiezen voor o Mirrorring stoppen ].


Jammer, en onbegrijpelijk, het is een onmogelijke situatie. Ik probeerde  met mijn iPad Air 4 en iPhone dit te regelen. Het lukt nog steeds niet.


Met Apple spul gaat het mogelijk niet lukken. Die willen het gewoon niet (helemaal) compatibel maken.

Volgens mij werkt Google Home (app) daarop ook niet. Toch?


Google home is ook op een iphone te installeren. Volgens mij moet je vanuit daar ook gewoon je hele scherm van je telefoon kunnen casten en dus op tv zichtbaar kunnen maken…

Je kan ook google photos installeren. Zie: link


Met Google foto's kan je zeer eenvoudig foto's casten naar de TV+ Box.