Skip to main content

Ik heb 2 ontvangers op de experiabox bedraad aangesloten.  Als ik ze beide tegelijk aanzet komt er melding zender niet beschikbaar en zou het opgelost zijn als ik naar een ander kanaal schakel maar na een paar seconden is het weer zo. Met PlayStation uit ook. Het lijkt erop dat de experiabox het begeeft.  Heb alles al geprobeerd en had er vroeger geen last van. Ik heb een experiabox v8 . Leeftijd weet ik niet maar zeker 6 jaar oud. Vandaag gebeld met de servicedesk en die hebben me in de wacht gezet en na een half uur werd de verbinding verbroken.  Niet blij met deze gang van zaken.  Wie kan mij helpen? 

Zijn de ontvangers beide direct op de Experiabox aangesloten zonder iets er tussen?


Ja de bedrading loopt direct naar de ontvangers.  Ik had eerst voor boven met WiFi versterkers. Toen begon het al. Dat vervangen voor een kabel.  Werd niet beter.  Afgelopen zaterdag nieuwe ontvanger binnen gehad en probleem is er nog. De PlayStation zit ook bedraad op de box maar die kan wel samen met 1 tv. De WiFi sterkte is ook minder geworden 


Hi @Arnold1970, wat een bijzonder probleem heb je :thinking: Het gaat dus mis als je 2 tv-ontvangers tegelijk aan hebt staan, en afgezien van dat gaat alles wel goed?

Nu kan het zijn dat er een probleem is met je V8, maar de mogelijkheid bestaat ook dat er niet voldoende bandbreedte binnenkomt voor 2 tv-streams tegelijkertijd. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

 


Hallo Maja. Heb al via de chat contact gehad met jullie en het zou een kabel breuk zijn ergens buiten en dat zou gemaakt worden dezelfde dag nog. Het probleem is er nog. Eerst had ik de 2e tv via WiFi versterkers en toen had ik het probleem af en toe. Dit werd steeds meer en ben daarna overgegaan op bedrading. Nu is het iedere keer en volgens mijn kinderen is de snelheid van de ps4 ook lager. Ik denk toch echt dat het de experiabox is. Gr Arnold 


De PlayStation zit ook bedraad op de box maar die kan wel samen met 1 tv. De WiFi sterkte is ook minder geworden 

Gebruikt u een switch in uw netwerk?


Nee. Helemaal  niks. Alles rechtstreeks....


Nogmaals.  De problemen begonnen af en toe. 


Het ging voor het probleem jaren goed. Ik weet dat de bandbreedte bij mij niet hoog is omdat ik in buitengebied woon maar het is vreemd dat het altijd goed ging. In ieder geval  bedankt voor het meedenken Maja en nick


Wat is het merk van de ontvangers? 


Bedankt voor het invullen van je gegevens!

Ik zie dat je een lijn hebt waarop 12Mb aan internetsnelheid binnenkomt, deze snelheid is niet hoog genoeg om 2 HD streams tegelijkertijd aan te kunnen. 1 HD stream en 1 SD stream (daarbij is het beeld niet in HD kwaliteit) wordt met deze snelheid ook al erg lastig. Ik heb nu eerst HD uitgezet op de 2e tv-ontvanger, zou je eens willen testen of het nu wél lukt om met 2 tv's tegelijk te kijken?

Deze situatie vind ik eerlijk gezegd wel bijzonder. Je had hier vroeger geen last van en kon eerder dus wél 2 HD streams tegelijk bekijken zonder problemen. Daarvoor heb je minstens 16Mb of eigenlijk zelfs 18Mb nodig. Ook zie ik nu in het ene systeem staan dat je iets meer dan 20Mb zou moeten kunnen halen, maar het andere geeft aan dat de 12Mb die je nu haalt, de max is. Het kan zijn dat er iets veranderd is aan onze kant waardoor de maximaal haalbare snelheid omlaag is gegaan, ik wil hier graag navraag over doen bij een achterliggende afdeling. Zou je mij daarvoor nog kunnen vertellen of je in het verleden wel eens een snelheidsmeting uit hebt gevoerd, en wat daar dan de uitkomst van was?


Het koperdraad word door de jaren heen gewoon zachtjes aan steeds een beetje slechter.


Heb weleens gemeten dat het 12 mb is. Ben helaas onderweg dus kan niet  kijken.  Ik vraag het even na thuis. Ik Heb wel beide tv ontvangers omgewisseld voor nieuwe. De oude ontvangers waren van Motorola.  Zal dat de verklaring kunnen zijn?


Mijn download snelheid is 4.2 en upload is 1.6 volgens de kpn speedtest. Tevens lees ik veel dat de experiabox v8 naarmate hij ouder wordt dit soort problemen  geeft . Ook zijn beide ontvangers door onszelf op sd gezet maar  ook dit heeft geen beter resultaat 


Ps experiabox is ca 8 jaar


De V8 is inderdaad  niet meer de jongste, dus ik ga hem voor je vervangen. Ondanks deze omruil kan het zijn dat je problemen blijven bestaan aangezien de binnenkomende snelheid niet hoger zal komen te liggen door het aansluiten van een andere Experia Box. Dat je in het verleden geen problemen hebt ondervonden zou echter heel goed kunnen betekenen dat het modem hier sinds kort wat steekjes laat vallen, het is dus absoluut het proberen waard!

Je kunt de V8 omruilen vanaf 6 juni na 14:30 uur, bij de Dagwinkel aan de Albrechtshof 3 in Zevenhoven.

Je mag het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4010978 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn 

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligt🙂


Hoi Maja. Bedankt in ieder geval.  Zodra alles weer werkt laat ik mijn bevindingen weten. 


Graag gedaan, en ik hoor graag hoe het gaat met de nieuwe Experia Box!


Hoi Maja.  De 2 tv ontvangers werken weer goed als ik ze beide op sd heb staan. Ook is de download snelheid weer omhoog volgens de speedtest. Deze is nuca 11.5. Dus ik ben weer tevreden.  Heb mijn abonnement van alles in 1 omgezet naar hussel en daardoor schijn ik nog  een hogere snelheid te kunnen krijgen.  We gaan het afwachten maar in ieder geval tevreden met deze oplossing.  Het lijkt er op dat de v8 aan zijn eind was. Nogmaals bedankt voor jullie hulp. 


Ah, helemaal top dat het nu weer zoals vanouds is! Dan had de V8 inderdaad z'n beste tijd gehad :wink: Graag gedaan!