Skip to main content
Goedendag



Ik heb de experiabox met interactieve tv erop, via een zwart kastje.

Laatste tijd volgende problemen:


  1. Ondertiteling met dubbele regels: onderste regel valt weg of valt half weg.
  2. Geluid valt cyclisch weg: elke twee minuten 2 seconden
  3. zo nu en dan valt beeld weg, paar seconden zwart scherm beeld komt terug.
Heeft de kpn soms de laatste tijd technische problemen?

Ligt het aan mij ??

Hangen deze problemen samen?

Klantenservice gebeld, deze zei: opnieuw fabriekinstellingen plus software downloaden. Dit gedaan, helpt niet.

wat nu ?!



Veel dank, vriendelijke groet, marcel
Beste @marcel33



Welke Experia box heb je?

Welke TV ontvanger heb je?



En hoe zijn ze met elkaar aangesloten? Bedraad of met een draadloze verbindingsset?



En welke internetsnelheid is haalbaar op je adres?
Helpt deze instructie? : Interactieve TV: Oplossen van slecht of haperend beeld.
Goedemorgen dank voor de reacties



Ik heb de Experibox 10 A met een Arrius zwart kastje voor de tv ontvangst bedraad verbonden.

En wat betreft de internet snelheid: geen idee.

Een en ander is verleden jaar door de kpn monteur aangesloten, de Experia en het kastje dateren dus van verleden jaar.

Ik woon in Egmond in Noord Holland



Vriendelijke groet, marcel
De snelheid is geen onbelangrijke factor. Volg even de link van @Dennis Schreve dan horen we het graag.
De snelheid is geen onbelangrijke factor. Volg even de link van @Dennis Schreve dan horen we het graag.

@marcel33 zou je nog even willen kijken wat jou internetverbinding aankan? 🙂
Hoi @marcel33, Hopelijk helpt het advies uit de link die Tycha je heeft gestuurd. Wanneer dit niet helpt, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken hoe we dit kunnen oplossen.
Goedenavond Dames Heren OOk



De vraag bovenstaand inzake internetsnelheid:

als ik dit naga:

dan staan er twee snelheden

koper 111 Mbit/s

bonded koper 200 mbits /s



verder heb ik maar eens


  1. de stekker van de experia 10 minuten eruit getrokken en weer erin gedaan
  2. de verbinding gecontroleerd van:
a. het zwarte aria kastje naar experia, aan beide zijden !! jawel !!

b. van experia naar de hoofdaanlsluiting

deze laatste is interessant, want er zijn 2 openingen in het kastje van de hoofdaansluiting waar dat kleine stekkertje in kan, een witte en een zwarte. De experia box zit nu in dat witte openingetje. Is dat ernstig>? Kan ie ook in die blauwe, is daar verschil? Moet ie misschien in de blauwe en is die witte helemaal niet de bedoeling? Helemaal FOUT?

Bovendien vind ik dat het mini stekkertje er een beetje los in zit; hij valt er niet uit of zo maar ik kan hem een beetje beetje heen en weer bewegen; is dat ernstig??




  1. als ik de servicetool kwaliteitstest internetverbinding wil openen krijg ik de melding: er is een technische storing probeer het later nog eens . dus zo kom ik niet heel veel verder..... mmmmm.



Iedereen een buitengewoon prettige avond!
Hoi Marina, ik heb de door jou benoemde gegevens aan profiel tyoegevoegd. Groet, M
Goedemorgern



even een praktische vraag: hoe vind ik op het forum mijn eigen vraag weer terug? grt ! M
Iedereen een prettige dag!



Is er nog iemand die een visie heeft over de vragen in mijn laatste reactie:



verder heb ik maar eens


  1. de stekker van de experia 10 minuten eruit getrokken en weer erin gedaan
  2. de verbinding gecontroleerd van:
a. het zwarte aria kastje naar experia, aan beide zijden !! jawel !!

b. van experia naar de hoofdaanlsluiting

deze laatste is interessant, want er zijn 2 openingen in het kastje van de hoofdaansluiting waar dat kleine stekkertje in kan, een witte en een zwarte. De experia box zit nu in dat witte openingetje. Is dat ernstig>? Kan ie ook in die blauwe, is daar verschil? Moet ie misschien in de blauwe en is die witte helemaal niet de bedoeling? Helemaal FOUT?

Bovendien vind ik dat het mini stekkertje er een beetje los in zit; hij valt er niet uit of zo maar ik kan hem een beetje beetje heen en weer bewegen; is dat ernstig??




  1. als ik de servicetool kwaliteitstest internetverbinding wil openen krijg ik de melding: er is een technische storing probeer het later nog eens . dus zo kom ik niet heel veel verder..... mmmmm.

dank, groet, marcel
Hoi @marcel33, Die is er. Op het moment is het iets drukker op het forum, dus een reactie kan soms even duren. Je geeft aan dat er twee snelheden staan. Koper 111Mbit/s en bonded koper 200Mbits/s. Je kunt gebruik maken van beide lijnen, maar met bonded koper haal je meer snelheid. Soms is daar nog een aanpassing voor nodig in ons systeem en in de meterkast. Dat kan alleen een monteur doen.



Verder heb je de stekker van de Experiabox eruit getrokken. Dat heeft vaak niet zoveel zin en heeft vaak geen invloed op de kwaliteit van het beeld en geluid van je tv. Wel goed dat je alle kabels hebt gecontroleerd. Heb je ook andere kabels geprobeerd tussen het modem en de tv ontvanger? Ik kan je ook een nieuwe opsturen. De kabel van de hoofdaansluiting moet worden aangesloten op de DSL poort van de Experiabox. En hoort aangesloten te zijn op het gele gedeelte van de hoofdaansluiting. Als je wordt aangesloten op bonded koper, wordt je aangesloten op beide poorten van de hoofdaansluiting.
HA marina



dank dank ik heb op de hoofdaansluiting geen geel gedeelte, alleen een witte (nou ja, misschien lichtcreme) en een blauwe stekkeropening gezellig naast elkaar, en ja dit snoertje vanaf de hoofdaansl zitm op de DSL.



Is dit onze bestemming mensen? Dat wij ons bezig houden met deze zaken? zijn wij hiertoe op aarde??



warme groet m
Hoi @marcel33, De gele/witte, in ieder geval de linker. Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of je al een andere kabel hebt getest. Zal ik je een nieuwe toesturen om dit te proberen?
@marcel33, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer