Skip to main content

Sinds een paar weken hebben mijn TV (OLED LG) en de KPN 4K ontvanger problemen bij het opstarten.

De LG TV geeft dan ruis afgewisseld met een groen scherm, of schakelt over naar ‘geen signaal’. HDMI kabel wisselen of HDMI poort wisselen hielp niet. het normale scherm ‘zet je ontvanger aan’ verschijnt dan ook niet.

Het opnieuw opstarten van de ontvanger helpt dan. 

In andere topics lees ik ditzelfde issue (iets met HDCP), en is dan opgelost met het uitzetten van Deep colour mode. Dit lijkt bij mij ook het geval te zijn, echter vind ik dit geen oplossing. Die topics zijn al wat ouder (vaak 1 jaar) en zouden opgelost moeten zijn met nieuwe firmware. Echter bij mij zijn de problemen juist sinds kort ontstaan (heb wel een firmware update van LG gehad, en volgens mij heeft KPN de ontvangers ook recent weer een update gegeven).  In ieder geval levert het storingen op.

Goedeavond beste ik heb de Arris 4k 5202. Decoder op beeldscherm op UHD@50Hz staat en UHD en HDR Mode op Auto. Misschien heb u hier  wat  aan ik heb heel mooi beeld. Maar ik wel een Sony bravia.HDR😀👍


Hoi en welkom @Henkie_H

We hebben verschillende behulpzame gebruikers op ons forum. Ik zie dat @cornelis48 al toegesneld is, super. Ben je verder gekomen met zijn tip? Je kunt ook jouw tv-ontvanger een frisse start geven, dat helpt in veel gevallen goed. 


Hallo @cornelis48, @Alexandra,

Bedankt voor de tips. Ik heb de software van de ontvanger al opnieuw laten installeren, en dat helpt ook niet. Het lijkt er op dat het een specifiek probleem is met de ontvanger en LG tv's (HDCP onderhandelingen die niet lopen) met deep colour mode aan. 

Die instelling staat standaard aan en zou het beeld moeten verbeteren :‘Als je dat gedaan hebt, worden alle beelden keurig op de volledige kleurresolutie weergegeven en zijn er geen artefacten meer zichtbaar’. 

Aangezien ik geen 4K zenderpakket heb en (nog) het verschil niet zie laat ik deze optie maar uit, bij opstarten steeds storing is vervelender.


Graag gedaan. Maar er moet toch een oplossing hiervoor zijn .misschien dat er toch een oplossing zal zijn. er is duidelijk iets niet goed. Ikzelf ben geen monteur.ik ben ook maar een klant van kpn. maar ik vind het wel vervelend voor u .🤔


@Henkie_H We denken hier graag met je mee! Ik snap goed dat je liever die verstoring niet hebt en de deep color mode daarom uit gezet hebt. Het gaat echt om een functie in jouw LG tv. Je kunt contact opnemen met LG voor ondersteuning, als je toch nog een poging wilt doen het op te lossen. Zij weten alles van jouw tv, misschien hebben ze goede tips of een oplossing voor je.