Skip to main content

Sinds kort heb ik een nieuwe KPN-aansluiting met Modem KPN 12 box en TV-ontvangers DIW7022. Om radio af te spelen waarbij de TV is uitgeschakeld, gebruik ik een optische kabel tussen de TV-ontvanger en de Bose versterker. E.e.a. werkt uitstekend, maar het afspelen valt geregeld uit. De TV-ontvanger blijft wel ingeschakeld. Bij uitschakelen van de TV-ontvanger en weer inschakelen speelt de radio weer af tot de volgende uitval van geluid. Soms blijft de radio langere tijd achtereen zonder problemen afspelen en een andere keer valt deze vaker achtereen stil. Wie oh wie heeft hiervoor een oplossing?

Heb je de optische kabel getest door met je phone de lamp in te schakelen en dan in de optische te schijnen en dan te controleren of het licht op de optische kabel constant licht laat zien, is dat het geval dan ligt het niet aan de optische kabel.


Bedankt voor je bericht. De optische kabel is splinternieuw, dus daar verwacht ik het probleem niet, maar ik zal het eens testen.


Heb je via het menu de optische audio uitgang aangezet?

Deze staat standaard uit.

Zie ook hier. 

 

En zet de timer uit in de DIW7022

Zie ook hier (denk ik).

 

En zet de screensaver uit, die kan ook dit probleem veroorzaken.

Zie ook hier.


Bedankt voor de info. Heb e.e.a. gecheckt. Optische audio uitgang staat aan en ik heb ook de andere suggesties nagelopen. Ik zal zien hoe lang de radio nu blijft spelen. Heb inmiddels ook gezien dat het een langer bestaand probleem is en dat het (best al wel lang) wachten is op een software update. Ik ben benieuwd!


Start je de radio stream wel echt @JanKlijnsmit ? Zolang ie als preview in het startscherm actief is zal na 15 tot 120 minuten de Google screensaver komen zonder geluid. 

De stream moet echt gestart met de ok knop. Op het tv scherm (wel even aan doen) zie je dan alleen nog de ster. Met afwisselend de tijd en de naam van de zender. Daarna speelt ie eindeloos op de radio zender. En kan de TV uit. 


Ook bedankt PeterG. Ik zal dat ook nog eens nalopen, maar de radio kan soms de gehele ochtend (6 uur achtereen) zonder problemen afspelen en dan opeens valt de radio uit. Wat mij betreft lijkt dat geen reactie op de mogelijke inschakeling van de screensaver. Wanneer de radio opnieuw wordt ingeschakeld kan deze er soms ook na een kwartier al weer uitvliegen. Er is dus geen peil op te trekken.


Ik herken dat niet zo. Weet de oorzaak bij jou niet zo. Dus helaas ook geen idee hoe je het kan tackelen.Â