Skip to main content
Beantwoord

Problemen met apps Netflix, Videoland en NPO

• 6 mei 2024
  • 56 reacties
  • 2708 keer bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 november 2024

@kpn ik ervaar het zelfde probleem dat apps niet werken en vast lopen. Ik zou hier graag een oplossing voor willen hebben. 

vast bedankt Bram

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 november 2024

Goedemorgen,

Ik ervaar sinds een paar dagen ditzelfde probleem! Nou staat er inb1 van de reacties dat een onweg zou zijn om via de smart tv zelf te openen, maar nu is het zo dat mijn tv ineens ook geen verbinding kan maken met de wifi... mijn telefoon heeft wel gewoon verbinding en ik kan bijv wel mijn tv koppelen aan mijn eigen mobiele hotspot.   Dit ligt dus niet aan mijn tv. Word hier iets aan gedaan ?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 27 november 2024
TG_ schreef:

Goedemorgen,

Ik ervaar sinds een paar dagen ditzelfde probleem! Nou staat er inb1 van de reacties dat een onweg zou zijn om via de smart tv zelf te openen, maar nu is het zo dat mijn tv ineens ook geen verbinding kan maken met de wifi... mijn telefoon heeft wel gewoon verbinding en ik kan bijv wel mijn tv koppelen aan mijn eigen mobiele hotspot.   Dit ligt dus niet aan mijn tv. Word hier iets aan gedaan ?

Dit lijkt meer een modem probleem, had ik laatst ook met de Box12, de 2.4ghz wifi deed heel vreemd, de 5ghz was gewoon in orde. Alle apparaten op de 2.4ghz band hadden problemen. Herstart van het modem, vanuit het menu van de Box12 was de oplossing.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 november 2024
j3roentje schreef:
TG_ schreef:

Goedemorgen,

Dit lijkt meer een modem probleem, had ik laatst ook met de Box12, de 2.4ghz wifi deed heel vreemd, de 5ghz was gewoon in orde. Alle apparaten op de 2.4ghz band hadden problemen. Herstart van het modem, vanuit het menu van de Box12 was de oplossing.

Ah oké! Ik ben echt een noob haha, moet ik dan gewoon de modem in de meterkast even van de stroom afhalen? Of hoe kom ik bij zo een menu? 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 29 november 2024

Herstarten door even stroomloos maken kan ook, ​@TG_.

Als je het wel via de modeminterface wil doen kunnen we je daar doorheen praten, maar hoe dit dan precies gaat hangt ook af van welk modem je hebt.

Je kunt sowieso in onze Kennisbank introductie-artikelen vinden voor elk modem met ook informatie over inloggen op de webinterface. Als je meer hulp zou willen dan kun je het beste daarvoor een los eigen topic aanmaken.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 2 december 2024

@Erik van KPN ​@Marcia van KPN ​@Sanne van KPN ik ben benieuwd hoe het ervoor staat met de oplossing voor deze problemen?? Zoals jullie kunnen lezen hebben steeds meer mensen last hiervan.

Een maand geleden is eindelijk, na een half jaar moeten zeuren, verbetering beloofd, alleen tot nu toe is er nog niks veranderd. Sterker nog, bij ons worden de problemen alleen maar erger. Wij kunnen op dit moment Netflix helemaal niet meer openen.

Ik hoop niet dat dit weer een een loze belofte is geweest..

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 3 december 2024
Marcia van KPN schreef:

Laatste nieuws is dat we het probleem rond het switchen van bijv. Videoland naar Netflix herkennen en hieraan gaan werken. Ik verwacht dat dit met één van de volgende updates opgepakt wordt. 

Is er al bekend wanneer de update met de oplossing komt?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • 5 december 2024

Hi allen! Helaas nog geen concrete datum. We hebben recent nog een reminder gestuurd aan de ontwikkelaars, dus zodra we weten wanneer dit opgelost wordt laten we het hier ook weten. 
Het is beslist geen loze belofte. Het probleem kunnen we nabootsen en het moet gewoon opgelost, dus het is afwachten tot de update klaar is die dit oplost.

Excuses dat het zo lang duurt. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 december 2024

Leuk de reactie we zijn er mee bezig, echter na ruim een half jaar mag je een oplossing verwachten.

of een betere. Idem met extra geheugen of iets anders.

op deze manier is het niet te kijken, dus wanneer komt kpn met een oplossing, aangezien de diensten rechtstreeks wel werken?

Grt Remco

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • Antwoord
  • 13 december 2024

Update:

In de volgende update zit een oplossing voor dit probleem. Zie de reactie van Erik in onze TV Ontvanger Product Update

Dus uiterlijk 21 januari (afhankelijk van in welke groep je zit) moet dit opgelost zijn. 🤞

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 9 januari 2025

Ik ben benieuwd of de problemen bij anderen na de update verholpen zijn?

Wij hebben namelijk sinds dinsdag de nieuwe update, maar helaas ervaren wij nog altijd dezelfde problemen..

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30804 reacties
  • 10 januari 2025

Ha ​@Jessy051095, wat rot :(. Je hebt de ontvanger nog steeds rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem? En heb je de ontvanger al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu, sinds de laatste update?

In een eerder bericht gaf je aan dat Netflix het helemaal niet deed. Hoe is dat nu? Kan je iets meer toelichten wat je op dit moment ervaart?

En wellicht dat ik er in alle snelheid overheen lees, maar hoeveel ontvangers heb jij? Ervaar je de problemen op beide/meerdere ontvangers en kan je deze misschien eens omruilen van plek?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 13 januari 2025
Marcia van KPN schreef:

Ha ​@Jessy051095, wat rot :(. Je hebt de ontvanger nog steeds rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem? En heb je de ontvanger al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu, sinds de laatste update?

In een eerder bericht gaf je aan dat Netflix het helemaal niet deed. Hoe is dat nu? Kan je iets meer toelichten wat je op dit moment ervaart?

En wellicht dat ik er in alle snelheid overheen lees, maar hoeveel ontvangers heb jij? Ervaar je de problemen op beide/meerdere ontvangers en kan je deze misschien eens omruilen van plek?

Ja, de ontvanger is nog steeds bekabeld aangesloten op het modem. Frisse start zal, net zoals voorheen, even tijdelijk werken. Dus geen blijvende oplossing.

Het is ons al eerder gelukt om Netflix werkend te krijgen. Dit door via de telefoon Netflix te openen en te koppelen. Dus het probleem dat Netflix helemaal niet opende was al opgelost.

Op dit moment werkt het openen van de eerste app prima en kunnen we hier zonder problemen kijken. Echter wanneer we daarna overschakelen naar een andere app (meteen overschakelen óf de app eerst volledig sluiten) duurt het heel lang voordat de app opent. Het is dan ook niet mogelijk om iets te kijken (foutmelding). De app moet daarna minimaal 1x opnieuw opgestart worden voordat we verder kunnen kijken.

We hebben 2 ontvangers. Durf niet te zeggen of we deze problemen ook ervaren op de andere ontvanger. Hier kijken we bijna geen tv via Netflix, Videoland of NPO. Ga er ook vanuit dat, wanneer ik dit nu uittest, er geen problemen voordoen aangezien de ‘buffer’ ook nog niet vol is.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 13 januari 2025

Hier ook nog geen verbetering, er zijn nu al meerdere updates geweest waarbij jullie zeiden dat het opgelost zou zijn maar helaas. 

Denk toch dat de hardware, met name het geheugen (tekort) het probleem is.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 13 januari 2025
j3roentje schreef:

Hier ook nog geen verbetering, er zijn nu al meerdere updates geweest waarbij jullie zeiden dat het opgelost zou zijn maar helaas. 

Denk toch dat de hardware, met name het geheugen (tekort) het probleem is.

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben waar geen verbetering is.. Hoop dat KPN hier snel werk van maakt...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • 16 januari 2025

Dank voor het beantwoorden van de vragen ​@Jessy051095 en jammer dat er nog geen oplossing is. Ik heb het in de feedback naar de ontwikkelaars toe doorgegeven, dus als we van hen een terugkoppeling hierover ontvangen dan laat ik het hier weten!

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 22 januari 2025

@Sanne van KPN is er al terugkoppeling of een oplossing? Problemen lijken zelfs weer erger te worden. Nu zelfs problemen met Netflix openen wanneer dit de eerste app is die geopend wordt..

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 23 januari 2025

Ja, ik heb informatie. We hebben eerder aangegeven dat er een verbetering zit voor het switchen van Videoland, en sommige andere apps, naar Netflix. Dat zit in deze update:

Deze was gepland om inmiddels klaar te zijn met uitrollen. Dat heeft vertraging opgelopen. De nieuwe uitroldata staan in het artikel vermeld.

Als dat switchen het probleem is dat je ervaart, wacht dan de update af. Daarna horen we graag of je dit nog steeds hebt.

Ervaar je een ánder probleem, dan is het belangrijk dat wij zo uitgebreid mogelijk weten wat je ervaart en onder welke omstandigheden. Vooral belangrijk is of de problemen reproduceerbaar zijn. Dat wil zeggen, gebeurt het steeds als je specifieke dingen doet, of is het willekeurig. Bij problemen in een app, dan is het ook goed om te weten of het met alle content gebeurt, of met specifieke films/series. Dat soort zaken. Dit topic benoemt inmiddels een aantal verschillende dingen, en het is ook voor ons soms lastig om dan precies te kunnen onderscheiden wat wat is.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 24 januari 2025

@Erik van KPN bedankt voor je reactie.

Ik zie dat in jou artikel andere data staan dan eerst gecommuniceerd, De update van de eerder gecommuniceerde data hebben wij wel al gekregen. Helaas zonder verbetering.

De HTML-versie is het zelfde, echter de NMC-versie is bij ons nu 9.0.205_1. Ik hoop dat de vernieuwde versie (9.0.208_1) wel verbetering brengt.

Zo niet, zal ik me snel genoeg weer melden ;)

@j3roentje ik ben ook heel erg benieuwd hoe dit bij jou gaat!

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 24 februari 2025

@Erik van KPN ​@Sanne van KPN ​@Marcia van KPN Na de nieuwe update maar even afgewacht, maar tot op heden helaas nog altijd geen verbetering…

Het openen van de eerste app (videoland, NPO start, HBO en Prime) gaat meestal zonder problemen. Het kijken lukt dan ook meteen. Echter wanneer we deze apps niet als eerste opstarten komen de problemen. Apps starten langzaam op, en het afspelen lukt dan niet. Laadbalk blijft draaien of er komt een melding van “deze video kan niet worden afgespeeld”. Meestal na 2x opnieuw starten lukt dit wel.

Helaas hebben wij bij Netflix alleen maar problemen. Zelf wanneer dit de eerste app is die opstart. Om te beginnen duurt het meestal meer dan 30 seconden voordat de ontvanger reageert. In de meeste gevallen komt eerst het Netflix logo waarna deze weer afgesloten wordt. Uiteindelijk na 5x opnieuw proberen start de app eindelijk op. Hierna is het nog maar de vraag of het item meteen start, of dat er nog een extra keer opnieuw gestart moet worden.

Ik hoop dat jullie dit nu eens écht kunnen/willen gaan oplossen!

@j3roentje Zijn de problemen bij jou al opgelost?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 24 februari 2025
Jessy051095 schreef:

@Erik van KPN ​@Sanne van KPN ​@Marcia van KPN Na de nieuwe update maar even afgewacht, maar tot op heden helaas nog altijd geen verbetering…

Het openen van de eerste app (videoland, NPO start, HBO en Prime) gaat meestal zonder problemen. Het kijken lukt dan ook meteen. Echter wanneer we deze apps niet als eerste opstarten komen de problemen. Apps starten langzaam op, en het afspelen lukt dan niet. Laadbalk blijft draaien of er komt een melding van “deze video kan niet worden afgespeeld”. Meestal na 2x opnieuw starten lukt dit wel.

Helaas hebben wij bij Netflix alleen maar problemen. Zelf wanneer dit de eerste app is die opstart. Om te beginnen duurt het meestal meer dan 30 seconden voordat de ontvanger reageert. In de meeste gevallen komt eerst het Netflix logo waarna deze weer afgesloten wordt. Uiteindelijk na 5x opnieuw proberen start de app eindelijk op. Hierna is het nog maar de vraag of het item meteen start, of dat er nog een extra keer opnieuw gestart moet worden.

Ik hoop dat jullie dit nu eens écht kunnen/willen gaan oplossen!

@j3roentje Zijn de problemen bij jou al opgelost?

Ik heb inmiddels de 9.0.208_1 maar de problemen zijn niet opgelost, ook niet na een frisse start.

Begin ik met Netflix gaat het prima, ga ik daarna naar Videoland gaat ook nog goed, apps zijn wel trager. Sluit ik daarna Videoland af om vervolgens naar Netflix te gaan is het weer ellende. Eerst komt het Netflix logo waarna de app weer afgesloten wordt. Uiteindelijk na veel proberen en frustratie start de app met wat geluk eindelijk op. Als je pech hebt loopt de hele ontvanger weer vast, stroom eraf is dat de enige optie. Ook bij Prime vaak problemen, vaag beeld, of het Prime logo constant in beeld terwijl er een film gestart is, geluid van de film hoor je dan wel, ook dan is de stroom eraf de enige optie.

Ook enorm veel last van audio dropouts tijdens het tv kijken, heel irritant. Dit is sinds de 9.0.205_1.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • 26 februari 2025

Jammer dat er nog geen verbetering is ​@Jessy051095 en goed dat je dit meldt. Dit gebeurt altijd? Met andere woorden, je kunt dit reproduceren zodra je deze handelingen doet (apps niet als eerste opstarten, de Netflix problemen bij het opstarten etc.)? 
De ontvanger is bekabeld aangesloten zei je eerder en je gaf ook aan dat een frisse start maar tijdelijk helpt. Dat is nu ook nog steeds zo? Je gaf ook aan een andere ontvanger in huis te hebben. Kun je die tijdelijk omwisselen met de ontvanger waar de problemen nu op spelen? Als het hetzelfde type ontvanger is ben ik benieuwd of alles daar net zo op gaat als op de huidige ontvanger of niet. Zo kunnen we uitsluiten dat de ontvanger zelf het probleem is. 

@j3roentje Jij hebt waarschijnlijk ook de frisse start al geprobeerd sinds dit speelt? 

Ik neem de signalen sowieso mee. Kijken of de TV collega's hier nog wat op weten of een duidelijk antwoord hebben. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 26 februari 2025
Sanne van KPN schreef:

Jammer dat er nog geen verbetering is ​@Jessy051095 en goed dat je dit meldt. Dit gebeurt altijd? Met andere woorden, je kunt dit reproduceren zodra je deze handelingen doet (apps niet als eerste opstarten, de Netflix problemen bij het opstarten etc.)? 
De ontvanger is bekabeld aangesloten zei je eerder en je gaf ook aan dat een frisse start maar tijdelijk helpt. Dat is nu ook nog steeds zo? Je gaf ook aan een andere ontvanger in huis te hebben. Kun je die tijdelijk omwisselen met de ontvanger waar de problemen nu op spelen? Als het hetzelfde type ontvanger is ben ik benieuwd of alles daar net zo op gaat als op de huidige ontvanger of niet. Zo kunnen we uitsluiten dat de ontvanger zelf het probleem is. 

@j3roentje Jij hebt waarschijnlijk ook de frisse start al geprobeerd sinds dit speelt? 

Ik neem de signalen sowieso mee. Kijken of de TV collega's hier nog wat op weten of een duidelijk antwoord hebben. 

Frisse start lijkt maar even te helpen, mijn ontvanger is bekabeld aangesloten op de Box12.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 27 februari 2025
Sanne van KPN schreef:

Yes, dit gebeurt altijd en kan gereproduceerd worden.

Frisse start werkt maar tijdelijk. Andere ontvanger geeft dezelfde problemen.

Moet wel zeggen dat deze de problemen in mindere maten geeft, maar dat zal komen omdat wij deze minder gebruiken. Dat is bij de ontvanger die de meeste problemen geeft namelijk ook zo nadat wij een frisse start gegeven hebben.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • 27 februari 2025

Helder. Ik neem de signalen mee en laat het hier weten als er informatie is. Dank voor het antwoorden beiden! 

Reageer