Skip to main content

Hallo. Sinds een tijdje heb ik problemen met alleen netflix op de stb. Ik krijg geen audio ban netflix op mijn tv. Mijn opstelling: onkyo receiver tx 309 met hdmi throughput hdmi 1.4. samsung tv uit 2012. 

De arris 5202 . Mitvstick en een blu ray.

Via tv is de arc niet in te slellen op dolby dus alles doe ik via de onkyo. De onkyo heeft geen defect hdmi board. Dit is een bekend probleem wat ik al heb aangepast. 

Ik heb contact gehad met netflix. Ging moeizaam en helaas doen ze er niets mee. De update is aangepast met hardwareondersteuning. Verder kom ik niet. Of er een goede update komt is onwaarschijnlijk. Dit is een goed zet voor het mileu. Nu Moeten we allemaal aan de nieuwe apparatuur:-)

Wat de oplossing van netflix is de ontvanger via de tv ansluiten. Daar heb ik niets aan

Sinds vandaag kom ik erachter dat ook de mi tv stick dit euvel heeft.

Alle andere apps blijven provleemloos werken. 

 

Kan kpn hier nog iets in betekenen?

 

 

Kleine aanvulling. Dit probleem gebeurd alleen als de 5202 op auto of dolby staat. Stereo werkt alles goed. Helaas zit het bij netflix net contact gehad met medewerker. Tussentijds getest met mijn mitv. En jawel sinds kort hier hetzelfde probleem mee. 

Alleen netflix heeft dit probleem. Met netflix zelf kom je niet veel verder als consument. Contact is we weten niet of wij het aanpassen.

Netflix haalt ook de 4k en full hd support van veel niet google apparatuur af.


Dag @steffen1, balen dat je problemen met het geluid op Netflix ervaart. Dit probleem zit hoogstwaarschijnlijk in jouw televisie en/of receiver. De Netflix app die wij aanbieden maakt gebruik van Dolby Digital Plus geluid en sommige televisies/receivers kunnen hier niet goed mee overweg. De oplossing hiervoor is om de geluidsinstellingen aan te passen naar stereo/standaard. Zoals je zelf ook al hebt ervaren, geeft dit namelijk geen problemen. Ik snap dat het niet ideaal is om dit iedere keer te moeten doen, maar helaas kunnen we hier niets aan veranderen. Standaard staat Dolby Digital Plus namelijk aan. Als je een Smart TV hebt, kan je er eventueel voor kiezen om Netflix op de televisie zelf te gebruiken. De app die je in de appstore van jouw televisie kunt downloaden is namelijk helemaal geschikt voor jouw televisie.


Hallo. Ik heb al contact gehad met de techdesk. 

Zoals te lezen is is mijn apparatuur geen isseu 

Netflix heeft zelf l aangegeven hardware zogenaamd niet meer te ondersteunen. Met dit gevolg. Voor de laatste update was er geen probleem.

Gelukkig heb ik zo een goede apparatuur dat ik de tv ingang zelfs en optische ingang kan selecteren. dus voor nu oplossing: hdmi op kpn stb5202 op stereo gezet. De optische uitgang op dolby. Zet ik re eiver aan gaat geluid tv uit en komt er dolby naar receiver. Zet ik de receiver uit( troughput) krijg ik stereo via hdmi en geluid op tv. Bij mij werkt dit maar voor bv sreceivers met alleen hdmi  kan deze oplossing niet.

Helaas is deze optie er niet voor mijn mitv stick …

 Alle techdeskmedewerkers gaan dit ook in de gaten houden er er komt een verzamelstoring bij kpn. Hopelijk kan kpn zelf er iets mee...


Fijn dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen. :smile:


Het is een oplossing. Maar het kost meer kabels.. en vergt wel enige kennis. Voor leken wordt dit moeilijk. Heb al mensen gehoord die zeggen kpn prut ik ga naar een ander. Ipv contact opnemen met kpn.