Skip to main content

Hallo, 

Ik probeer het nu zo want ik werd net uit de chat gegooid met Samet die mij probeerde te helpen. 

Het gebeurt heel vaak dat ik de tv wil aanzetten dat ik geen beeld heb, of een verstoord beeld of slecht geluid of geen geluid. De enige manier om dit te verhelpen is om de ontvanger uit en dan weer aan te zetten. Dan doet ie het altijd.

Ook loopt Netflix regelmatig vast via kpn en als ik wissel van radio naar tv, loopt ie ook erg vaak vast.

 

Kan iemand mij nu eindelijk eens helpen?? Alles is aangesloten door een kpn monteur destijds. 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Volgens mij is het gewoon bekabeld aangesloten. Wij hebben er niets extra's voor aangeschaft ofzo. Internet werkt vaak wel goed beneden. Maar soms zet ik die wifi tuner wel eens aan omdat de verbinding dan weer wat trager is geworden.

 

Ik heb nu even een andere hdmi kabel aangesloten. Weet niet of dit het probleem kan zijn?


Helaas, ook met een andere hdmi kabel krijg ik de storing. Het ziet er momenteel zo uit:

 

Dit moet toch niet kunnen, ik betaal 90 euro maandelijks voor internet en 4k tv! 

 


Wat heb ik al gedaan:

Software geupdate

Stekker erin en eruit

We hebben boven een wifi versterker omdat het internet op zolder niet werkte (weet niet of dat normaal is?) Maar voordat we die hadden aangeschaft, hadden we dit probleem al. Dus dat is de oorzaak ook niet.

Alles is bekabeld aangelegd door een monteur van kpn.


Dan gaan we hier maar serieus naar kijken he:wink: . Welk modem heb je? Heb je glasvezel of koper? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. Welk type ontvanger heb je? En gaat er echt een kabel van de ontvanger naar het modem?


Fijn Joep,

 

Ik hoop het nu echt opgelost te krijgen. 

In de bijlage de screenshot. Er is glasvezel internet. 

Modem: experia box v10a

Tv ontvanger: zie foto

 

Als het goed is, kun je aan de foto's ook zien hoe het is aangesloten?

 


En de witte of blauwe kabel die in de Experiabox zit, die loopt rechtstreeks naar de tv ontvanger? Zonder dat daar nog een ander kastje tussen zit?


Werkt internet goed en is dat stabiel? Welke snelheid haal je als je bekabeld meet?  Heb je een pc of laptop die je aan het modem kan hangen om een speedtest te doen?


Nick,

 

Die blauwe kabel gaat via de meterkast en komt achter bij de tv uit. Die kabel is doorgetrokken.

 

Joep,

Internet vind ik wel eens traag. Ik doe vaak zo'n test met de wifi tuner via de site van kpn en dan probeert ie het sneller te maken.  Ik zal mijn laptop eens erop aansluiten en de verbinding meten. Doe ik dat ook via de wifi tuner?


Ik heb nog even wat extra fotos gemaakt:

De blauwe kabel gaat de grond in.

De witte kabel gaat in de wifi versterker

En de gele gaat in dit apparaatje van de glazvezel?

 

 


Ik heb een laptop maar die heeft geen aansluiting voor internetkabel. Dat is gek!

Boven ligt nog wel een oudere laptop. Ik zal die morgen zoeken. 

 

En nog een kleine toevoeging. In eerste instantie liep de kabel vanaf de meterkast door de woonkamer naar de tv ontvanger, maar nu zit er een aansluitingskastje achter de tv kast zodat de kabel niet door de woonkamer hoefde te lopen. 


Dat witte kastje in het stopcontact heb je er ook zo 1 bij de tv ontvanger?


Dan hebben we het probleem te pakken. Het draadloze verbindingset!!! Heb jij een lange kabel in huis om de ontvanger en het modem met elkaar te verbinden.

 


Draadloze verbindingsets werken via het elektriciteitsnet. Daar is het natuurlijk nooit voor bedoeld. Zodra er ruis komt op het electriciteitsnetwerk heb je problemen.  En dan kom je de gekste problemen. Ook wifi problemen. Je hebt de beste internetverbinding die er is. Nu moet je het alleen binnen zelf nog in orde maken. Tegenwoordig zijn er best veel kabelgootjes etc om de kabel weg te werken. En als je overal goed wifi wil hebben zorg dan voor een kabel naar iedere verdieping en zet daar een accespoint neer. Joh je krijgt er nooit spijt van.


Excuses, ik ben heel erg slecht met dit soort dingen, vandaar de vele vragen.

 

Wat is nu precies het probleem? Die wifi versterker? Want het probleem hadden we al voordat we die hadden geplaatst.

En de tvkabel is toch doorgetrokken? 

 

We hebben trouwens alleen storing als we kpn zenders willen kijken.  De overige zaken zoals YouTube of andere apps via de tv werken wel goed.


Het probleem is dat er geen kabel loopt van het modem naar de ontvanger. De witte kastjes in het stopcontact zijn de veroorzakers van het probleem. Daarom mijn vraag of je wil testen met een kabel. Heb je een lange kabel om het modem met de ontvanger te verbinden?


Bedoel je dit witte kastje? (Foto)

Ik wil dat wel proberen. 

 

Hier zie je ook nog een foto van de tv ontvanger. Gaat daar een internetkabel in.

 


Ja dat witte kastje met die stekker er in. Waar is die voor? Wat is die zwarte stekker die er in zit?


Dat is een devolo magic lan  https://www.devolo.nl/magic-1-lan

 

 

Die zwarte stekker is van de experia box. Alleen hey probleem met de storingen hadden we al voordat we dit ding aanschafte. 

In de meterkast hangt een wit kastje en op zolder 1 zodat we daar ook goed internet hebben.


Vreemd. Het zou kunnen dat er ergens een stekkertje niet helemaal goed zit. Ik vraag je toch een keer te testen met een losse kabel. Dus alles van de experiabox halen. Devolo's niet gebruiken. En dan alleen de ontvanger aansluiten. Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.


Dag @Lonnie83. Van harte welkom hier. Het is natuurlijk heel vervelend dat je steeds problemen ervaart met je beeld en geluid. Ik zie dat @Joep1965 je al uitstekend aan het helpen is. Voor nu is het inderdaad belangrijk om je tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel op je Experia Box aan te sluiten. Dus zonder tussenkomst van andere apparaten, zoals een Draadloze Verbindingsset of WiFi-versterker. Speelt het probleem trouwens op één tv-ontvanger of op meerdere? Als je meer tv-ontvangers hebt, wil je deze dan ook eens omwisselen van plek? Blijft het probleem zich dan voordoen op dezelfde tv-ontvanger? Ik lees graag je bevindingen. 

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik ook vanaf deze kant meekijken/meedenken. 


Dag,

 

Ik heb de tv ontvangers al eens gewisseld met elkaar en hetzelfde probleem deed zich voor.

 

Ook heb ik mijn profiel verder aangevuld . Heb je zo voldoende informatie?

Ik zal het proberen om alles direct op elkaar aan te sluiten, ook zonder de devolo. (Het probleem hadden we ook al voor de devolo)

 

Wat ik wel gek blijf vinden is dat hierin staat dat het wel aangesloten kan worden op een extra netwerkaansluiting. (Wat in ons geval dus ook zo is)

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/experiabox-verbinden-met-tv-ontvanger-443775?postid=568648#post568648


Ik heb de tv ontvangers al eens gewisseld met elkaar en hetzelfde probleem deed zich voor.

Bedoel je dan dat het probleem op dezelfde plek bleef of verhuisde het probleem mee met de tv-ontvanger? Of speelt het probleem überhaupt op beide tv-ontvangers?

De reden dat ik je vraag om de tv-ontvanger(s) rechtstreeks met een kabel op je modem aan te sluiten, is zodat we kunnen uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door randapparatuur. Heb je het inmiddels getest? 


Ook met de andere tv ontvanger die ik beneden plaatste had ik vaak slecht beeld. Ik kijk boven eigenlijk nu geen t dus kan niet zeggen of het boven wel goed werkt.

 

Ik heb nu een directe aansluiting gemaakt tussen modem en tv ontvanger.  Ik zal even 2 weken wachten want het probleem deed zich niet iedere dag voor. Soms 1 keer in de week, soms meerdere dagen achter elkaar. Dus ik wacht nog even en zal dan mijn bevindingen hier delen.


Fijn dat je de tv-ontvanger nu rechtstreeks op het modem hebt kunnen aansluiten, @Lonnie83. Op die manier kun je in ieder geval testen of het probleem door randapparatuur wordt veroorzaakt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


Reageer